Recenze: HIM (Elle Kennedy, Sarina Bowen)

Homosexuální hokejová romance!

Nakladatelství Baronet letos vydalo román Hodnej kluk, což je také první kniha ze série WAGs. Předchozí dva díly předsérie Him v České republice nevyšly a bohužel ani nevyjdou. Jsou jimi právě tituly Him a Us, které zobrazují vztah dvou hlavních hrdinů, kteří se na začátku knihy Hodnej kluk žení... Díky tomu může mít čtenář pocit, že je vhozen do příběhu, který postrádá začátek. Postavy nejsou natolik vytříbené, protože autorky počítají s tím, že už je znáte z předchozích dílů. Rozhodla jsem se, že vám knihy trochu představím. Začněme prvním dílem Him.

Autorky dávají možnost v er-formě střídavě nahlédnout do děje z úhlu pohledu obou hlavních hrdinů, kteří jsou jako oheň a led. Ta rozdílnost je působivá především v tom, jak se doplňují a jednotlivé texty do sebe šikovně zapadají.

Kupodivu se nejedná o povrchní četbu, ačkoliv byste čekali typický erotický román ve stylu male/male žánru LGBT. Homosexualita je téma, které má silný potenciál a autorky si toho byly podle všeho dobře vědomy, protože jej skvělým způsobem rozvedly. Neopomněly prakticky nic. Ať už přerod přátelství v lásku, homosexuální problémy v erotice či běžném životě, klady i zápory z pohledu heterosexuálního muže, homofobii a další zajímavosti, které se tohoto námětu týkají.

Podstatná je láska, ale samozřejmě je jí erotika v patách. Jelikož se jedná o erotický román, vše jde až na dřeň. Některé scény jsou možná popsány až moc podrobně a někdo, kdo není na tento žánr zvyklý, by mohl být ohledně popisů nejistý nebo dokonce znechucený - záleží, jak homosexuální vztahy posuzujete. Ovšem ti, kdož takové příběhy čtou, budou naprosto spokojení, ať už se jedná o fyzickou či psychickou lásku.

Ústřední postavy, jak už jsem vás informovala, jsou rozdílné, ačkoliv je spousty let vázalo silné přátelství, tak jeden zážitek je na delší dobu rozdělil... Setkávají se vlastně náhodou díky tomu, že jsou oba muži hokejisté a od té doby už to začíná nabírat ten správný směr. Spousta zajímavých a podmětných zvratů v dynamickém ději vám zaručí, že budete mít problém přestat číst.

Ryan Wesley, kterému je jednoduše přezdíváno Wes, je bouřlivý a kreativní muž. Ovšem takhle sebejistě působí pouze na povrchu, uvnitř je totiž bez sebe... především, když se jedná o jeho homosexualitu. Přiznal ji sám sobě i svému okolí, ale má s tím trápení. Velký podíl na tom, jaký Wes je, má jeho necitelná rodina - především otec. Díky tomu se Ryan stává spíše tím, kdo potřebuje obejmout a věřte mi, budete tu křehkost, která se v něm skrývá, zbožňovat.

Jamie Canning je naprostý opak věčně rozjařeného Wese. Kliďas, který má trpělivost, je totiž nejmladší ze šesti dětí a tak už se mnohé naučil překousnout. Ani pološílený Wesley ho nepřivede na kolena nebo ano? Jamieho čeká dlouhá cesta a spousta věcí se pro něj stane novými. Jeho objevování, ujišťování a sžívání se se sebou samým je skvěle zpracovaný coming out prakticky se vším všudy.

Děj se točí kolem hokejového prostředí, tedy převážně odehrává na sportovním táboře Elite v Lake Placid. Tohle místo je působivé a hrdinové ho milují, i vás si získá svými příležitostmi a sportovním napětím. Obě postavy totiž na sportovním táboře kdysi byli a prožili spousta skvělých chvil, tedy až na tu poslední, která je oba poznamenala... každého z nich jinak.

Závěr je všem jasný, jelikož existuje i druhý díl s těmito hrdiny, je jasné, že v tomto příběhu ujdou značnou část cesty, ale ještě jim další vztahové dobrodružství zbývá. Nic není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá a oba musí za svůj happyend silně bojovat...

Jak vnímá Him Chensie? Podle toho, co jsem měla možnost číst, se mi právě romány Him a Us líbiliy více než Hodnej kluk, protože autorky námět zpracovaly velmi zajímavě a oduševněle. Je vidět, že se měly čeho chytit a povedlo se téma rozvinout. Hodnej kluk už je spíše průměrnější, protože se jedná o motiv, který je běžný a nezapůsobí tolik i přes dobré sepsání. Navíc Blake mi jako hrdina nepřišel vhod, zatímco Matt Ericksson z pokračování Zůstaň si mě získal.

Komu bych titul doporučila?
Román je pro všechny čtenářky žánru LGBT - male/male, které touží po lásce a romantice v nezženštilé verzi.

Ale no tak. Je naprosto jasné, že na ženy (i některé muže) právě tohle platí. A co jiného byste taky očekávali u erotického románu, že?

Nehrají za stejný tým. Nebo ano?

Jamie Canning nikdy nedokázal zjistit, prč ztratil svého nejbližšího přítele. Před čtyřmi lety ho jeho veselý a šílený spolubydlící bez vysvětlení vykopnul ze svého života bez udání důvodu. Co se stalo tu poslední noc na hokejovém táboře, že je to natolik ovlivnilo? Byla to přece jen opilecká hloupost. Nic vážného se nestalo.

Ryan Wesley nejvíce lituje toho, že pro svého nejlepšího kamaráda vymyslel sázku, která posunula hranice jejich vztahu. To už je ale dávno... Nyní, kdy se jejich školní týmy postaví v národním šampionátu proti sobě, má konečně šanci se omluvit. Stačí mu jediný pohled na Jamieho a bolest je silnější než kdy jindy.

Jamie čekal hodně dlouho na odpovědi, ale namísto nich odešel jen s otázkami - může jedna noc sexu zničit přátelství? Jestli ne, tak jakých bude příštích šestý týdnů? Když se Wesley nechá zmámit horkým létem v táboře Elite, Jamie začíná tušit, co se s jeho dávným přítelem děje... Něco velkého se ale dozví i o sobě.