Recenze: US (Sarina Bowen, Elle Kennedy)

Předskokan románu Hodnej kluk

Román Us je pokračování prvního dílu série Him. Jak jsem vás informovala, tato předsérie vypovídá o hrdinech u nás již vydávané série WAGs. Díky ní nebudete mít pocit, že jste se v Hodným klukovi ocitli uprostřed příběhu, protože jak autorky zamýšlely, už budete všechny hrdiny znát a chápat i náznaky, které v knize jsou, ačkoliv je nevysvětlují. Počítají totiž s tím, že je čtenář bude znát z Him a Us. Což bohužel českým čtenářům nehrozí, pokud si nezakoupí originální vydání, jelikož v tuzemsku Him a Us překladově nevyšly a nevyjdou.

Ryan Wesley a Jamie Canning (v Hodným klukovi později známí jako pár Wesmie) podstupují další zkoušky, překračují překážky a snaží se dosáhnout svého cíle. Musí hodně zatínat zuby a bojovat, protože nic není jednoduché. Především, když je Wesova kariéra nutí skrývat se a hrát si na to, že jsou vlastně jen spolubydlící... Není to jednoduché, když pro sebe nemají prakticky žádný čas, protože jsou oba plně zaměstnáni svými povinnostmi a když už se konečně vyskytne chvilka, zmaří ji jejich nový soused Blake!

Konečně se setkáváme i s vedlejšími postavami, které se objevují i ve volném pokračování Hodnej kluk a Zůstaň. Bohužel pro čtenáře jsou charaktery ústředních i vedlejších postav nejvíce rozvinuté v Him a Us, zatímco v románu Hodnej kluk už na to autorky spíše spoléhají a do jejich líčení se nehrnou. Snad díky tomu oproti dvěma předchozím dílům působí ve volném pokračování povrchněji.

Právě v tomto díle se poprvé setkává Blake s Jess, kterým jsou v titulu Hodnej kluk předány otěže, ačkoliv začátek se ještě týká Wese a Jamieho, tak už jen z náhledu a prim tedy hrajou tito dva. Kteří bohužel nemají tolik co nabídnout, protože námět není natolik zajímavý, i když je dobře zpracovaný.

Děj Us působí méně dynamicky, jelikož to vzrušení a důmyslné oťukávání a jiskry, které vévodily Him, už jsou zkrátka téměř pryč. Láska už je celistvá a silná, teď už přichází na řadu boj a obavy, když se nedaří tak, jak by mělo. A že oběma autorky zatápí v rámci možností, jak se dá! Právě díky těm zvratům je příběh zajímavý, takže jej neodložíte, i když na vás už možná hoši tolik nepůsobí.

Vhodně sepsaná erotika nehraje prim, v tomto případě jsou podstatné emoce, protože se jedná o stěžejní zkoušku hvězdného páru Wesmie. Ale jelikož jste četly nejspíš Hodnýho kluka, tak víte, že vše dobře dopadne a hoši všechny problémy zdárně překonají. Závěr tedy není potřeba zmiňovat, jelikož má dohru v první dílu WAGs. V románu Hodnej kluk právě Jess připravuje úchvatnou svatbu Wesovi a Jamiemu, zatímco se snaží odolávat Blakeovi, který ji po celou dobu svádí... A tím se tedy dostáváme k českým překladům, které působí jako necelé bez románu Him (recenze) a Us, které patří mezi jedny z nejlepších LGBT románů, které jsem měla možnost číst. Nepřehnané, romantické a přesto propracované a k zamyšlení natolik, že i náročný čtenář si dokáže tyto odpočinkovky vychutnat.

Nemohu hodnotit série Him a WAGs jako celek, jelikož WAGs teprve vychází a ještě si na pár dílů zřejmě chvíli počkáme, ale celkově tyto dvě série patří k sobě a je těžké číst jednu bez druhé. O to jsou čeští čtenáři ochuzení a díky tomu neodkryjí vše, co se týká vztahu Jess a Blackea. Pokud si vás Hodnej kluk získal, doporučuju přečíst si Us a samozřejmě Him, protože bez něj by to nebylo ono.

Jednoduchá, všeříkající. Co k tomu víc dodat?

Dokončí vaši oblíbení hokejisté svou sezónu neporažení?

Ryan Wesley zažívá už pět měsíců v NHL rekordní sezónu. On žije pro svůj sen být prestižním hráčem hokeje a každou noc chodí domů za svým mužem, kterého miluje. Jamie Canning je jeho dlouholetý nejlepší přítel a už i milenec. Je tu však jeden problém. Wes s Jamiem má ten nejdůležitější vztah svého života, jenže potřebuje, aby zůstal skrytý, jinak bude čelit mediální bouři, která zatřese jeho úspěchem na ledě.

Jamie Wese opravdu miluje, ale skrývání ho štve. Takový život si pro sebe nepředstavoval. Stálé chránění tajemství si vybírá svou daň. Jeho nová práce tomu moc nepomůže. Nic neprobíhá tak hladce, jak doufal, ale Jamie ví, že to zvládne, pokud má Wese... Alespoň v jejich bytě mohou být sami. Nebo ne? Wesův mladší spoluhráč Blake se přestěhuje nad ně a začne odhalovat jejich pečlivě střežené tajemství.