Recenze: PROCITNUTÍ (Lisa McMann)

Kniha plná tajemných snů...

Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011
Žánr: Sci-fi a fantasy, Pro děti a mládež
Ze série: Lovkyně snů (1)
Orig. Název: Wake

Velmi čtivá kniha s originálním nápadem, kterou je možné pozřít za pár hodin. Autorka se nezabývá ničím, co k příběhu není nutné, takže zbytečné a nudné stránky zkrátka v Lovkyni snů neexistují. Jde rovnou k cíly a nikoho nešetří napínavým čtením, které je tajemné a zajímavé. Má své tajemství a to se mi na této odpočinkové četbě líbí. Je to relax na úrovni.

Já knihu opravdu zhltla, protože se mi natolik zalíbila její čtivost a děj. Jsem ráda, že jsem si hned pořídila všechny tři díly - doprodej v LK nezklamal a já si urvala knihy s krásným dobrodružstvím do své knihovničky.

Jannie je sympatická hlavní hrdinka, která pochází z chudých poměrů a má matku, o kterou se musí strarat. Jannie je cílevědomá a snaží se na tom jednou být mnohem lépe než právě je. Hodně pracuje, dobře se učí a snaží se dostat na vysokou školu. Není oblíbená a nemá ani mnoho přátel, ale kamarádí se s Carrie, která má své smutné tajemství... Jannie si v práci oblíbí jednu starou paní, se kterou se spřátelí. I když vlastně, jak se to vezme. A tajně pokukuje po Cabelovi, což je kluk, od kterého by člověk na první pohled nečekal nic dobrého. Cabel má také svůj vlastní příběh, tajemství, na které stojí za to si přijít.

Autorka vše krásně rozepisuje a pomalu rozvíjí. Dává čtenářům možnost, aby Jannie poznali a seznámili se se všemi kolem ní, takže hned od začátku nikoho nezahlcuje nespočtem jmen, ale jde na vše s klidem, takže si čtenář krásně zvykne a nic mu v dobrodružství nepřekáží nebo ho nevyvádí z míry. Mně osobně to takhle moc vyhovuje, nemám ráda, když je hned od začátku kniha narvaná spoustou postav a já se v nich ztrácím.

Autorka dává prostor všem poutům, které si Jannie vytváří. Všem snům, které jsou zajímavé a hlavně všem tajemství, které na čtenáře čekají. Jelikož nijak netlačí na pilu, je tak snadné si příběh prožít od začátku až do konce. Ačkoliv je kniha o nějakých dvěstěpadesáti stránkách, hrozně rychle to všechno utíká a je to čtivé. Možná je to stylem psaní - autorka servíruje text jako by psala deník. Uveřejňuje čas a nepíše tak všechno, ale jen to důležité. A to se mi na tom právě zalíbilo nejvíc. Žádná nudná a slepá místa, ale jen to, co čtenáře opravdu zaujme.

Je to žánr Young Adult, takže romantika a něha je jasná, ale navíc má kniha svou vlastní myšlenku, originální tajemství a vážně neuvěřitelnou čtivost.

No, není nijak zajímavá. Dokonce mi nějaké knihy i připomíná... Ale nadchnul mě název knihy a anotace a opravdu to stálo za to!

Pokračování série: