Recenze: ZTRACENÁ BÍLÁ KNIHA (Cassandra Clare, Wesley Chu)

Nové dobrodružství Magnuse a Aleka!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart

Nové pokračování série Nejstarší kletby ze světa lovců stínů konečně vyšlo v překladu u nakladatelství Slovart - #Booklab a všichni fanoušci Cassandry Clare jsou rozhodně natěšení! Je také proč, stejně jako předešlé série a díl, tak i tento je úžasný! Především potěší fanoušky páru Alek a Magnus, jelikož se týká této ústřední dvojice, která řeší zas nové nesnáze!

Naštěstí se stejně jako v předchozí publikaci problém vyřeší, ačkoliv to nejpodstatnější si nechávají autoři na závěrečný díl. Takže nehrozí žádné zoufání si nad otevřeným koncem, které čtenáři převážně nesnáší. Tady máte naservírované báječné, dramatické, o emoce i myšlenky obohacené dobrodružství plné poutavé a komorní atmosféry lovců stínů.

Zamilovali jste si jejich svět? Alek vás do něj snadno vtáhne a spolu s Magnusem objevujete i temnější zákoutí, jelikož s ním opravdu zažijete mnohé! Tento pár se k sobě má stále krásně a zažívá, co se týče vztahu, krásné období, jelikož společně vychovávají i démonského chlapce Maxe. Jestli se těšíte na milostné vrkání ve stylu young adult, přijdete si na své.

Magnus Bane je úžasná, silně osobitá a svá postava, která toho nabízí neskutečně moc. Autorka plně využívá jeho potenciálu a dokáže ho vykreslit od jeho neobyčejné garderoby až po okázalý způsob, s jakým na veřejnosti umí jednat. Magnus je čaroděj, mající lepší i horší stránky, ale právě díky němu má titul ten správný šmrnc.

Nevím, jak to vnímáte vy, ale podle mého je série Nejstarší kletby výraznější, svéraznější a šmrncovnější obsah než předešlé série Lovců stínů, které byly spíše tajemné a pochmurné. Magnus Bane dává těmto příběhům pestré barvy a po boku s milujícím a věrným Alekem, který působí tak nevinným a gentlemanským dojmem, i když je to drsný zabiják, si příběhy fakt nelze nezamilovat.

Předpokládám, že tituly zaujmou spíše čtenářky s ohledem na young adult gay romanci, kterou obsahují. Spadají tak do lgbt literatury, ačkoliv jsou to díla fantastiky plné dobrodružství. Já jsem si Nejstarší kletby doslova zamilovala a líbí se mi, jak autorka navazuje na detaily, má propracovaný koncept a hlavně zmiňuje i předchozí hrdiny nebo ukazuje nové. Ty hrozby, které nastiňuje, mohou být sice trochu ohrané, ale magie je působivá. Schéma ve světě lovců stínů se svým způsobem opakují, ale to nejspíš nikomu vadit nebude. Hlavně, že můžeme prožít další úžasné dobrodružství a těšit se, co se z něj vyvine. Škoda jen, že ta dobrodružství nejsou ve verzi pro dospělé.

Magnus Bane a Alek Lightwood si žijí spokojeně. Alespoň do té doby, než se dva jejich staří známí vloupají jedné noci do Magnusova bytu a ukradnou mocnou Bílou knihu. Magnus s Alekem musí okamžitě všeho nechat a pronásledovat zloděje do Šanghaje. Tam je Magnus poraněn záhadnou magickou zbraní, jež mění samotnou podstatu jeho schopností. Naštěstí mají s sebou posily v podobě Clary, Jace, Isabely a Simona. V Šanghaji se dozvídají, že na ně číhá hrozba daleko zlověstnější než nějaká krádež. Magnusovy magické schopnosti ztrácejí stabilitu, a pokud se nepodaří zastavit příval démonů deroucí se do města, budou je možná muset pronásledovat až ke zdroji – do samotné říše mrtvých.

Žánr: Lgbt, young adult, fantasy

Počet stran: 416