Recenze: ČERNÉ LŽI (Alessandra Torre)

Černé lži tě pohltí...

Tenhle chlap by mohl být moje smrt. Věděla jsem to, ale bála jsem se, že stejně neodolám. Jedna bitva, strávená s ním, mi stála i za prohranou válku.

Layana Fairmontová vyrostla obklopená luxusem. Životním stylem svých rodičů sice odjakživa pohrdá, bohužel je ale na nejlepší cestě propadnout se do stejného snobského stereotypu. Dokud nepotká Branta, jenž obrátí její svět vzhůru nohama.
Brant Sharp je počítačový génius a miliardář, skrývá však temné tajemství. Tajemství, které by mohlo ohrozit nejen jeho vztah a budoucnost s Layanou, ale i vše, co za svůj život vybudoval. Když Layana procitne z pohádky a odkryje Brantovu masku, přijde o vše, čemu věřila.
A tehdy vstupuje do jejího života Lee. Bezstarostný, mnohdy hrubý a zároveň neskutečně sexy. Lee je Brantovým pravým opakem. Dohromady tvoří dokonalou bytost a Layana rozehrává nebezpečnou hru. Může doufat v budoucnost s mužem, kterého miluje, a zároveň získat i toho, po němž touží?

Nakladatelství: Fantom Print, Mystery Press
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2015
Žánr: Literatura světová, Romány pro ženy
Orig. Název: Black Lies
Počet stran: 288

Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Mystery Press

Černé lži k zakoupení zde!

Pohlcující ČERNÉ LŽI si mě získaly už svou anotací. Kniha přesně pro mě, říkala jsem si a doufala, že se nemýlím. A nezmýlila. Jakmile jsem ji otevřela, začetla se a ztratila pojem o čase, věděla jsem, že rozhodně nezůstanu u jednoho čtení, ale jakmile budu mít čas, s radostí si ji přečtu znovu a tentokrát už budu vědět to hlubokomyslné tajemství... vábivé, temné a stravující a dokonale si ho užiju se všemi indiciemi, které k němu vedou.

"Naučte se poznat, kdy se vám někdo snaží prokázat laskavost."

Styl psaní mě ze začátku moc neoslovil. Je to klasický styl bez krášlení, ale po přečtení knihy mi došlo, že nějaký květnatý jazyk by všechno napětí zkazil a namísto pohlcení bych se stále potýkala s kudrlinkami vět. Takhle jsem byla obluzená dějem, mé oči běhaly po větách, které mi dříve přišly bez jiskry, a po padesáté stránce se proměnily v hnací motor, který nešlo zastavit!

"Nemůžu pořád Branta tímhle vláčet. Bude to fungovat jedině tehdy, když odejdeš."

Skutečně, do padesáté stránky jsem si říkala... Ach, bože, ne... Další Grey. Další milionář s temným tajemstvím a po nocích dává holkám přes zadek. Další erotický román bez nápadu, který prostě bude jen o vztahu a nebude ničím neotřelý...  To jsem se pěkně zmýlila, když jsem si u sté stránky, kdy jsem něco začala tušit, sedla skoro na zadek z toho všeho!

Autorka nejen, že si vzala na krk oprátku z tématu, které se teď začalo celkem rozvíjet a díky tomu se dají psát velmi originální a lákavé romány, ale ona se na tom provazu nezhoupla, ale ladně dokázala šanci uchopit, vykřesat z ní neuvěřitelně dynamický děj a čtenáře zlákat natolik, že přečte celou knihu téměř bez přestávky. Žádný Grey, rákosky a bičíky. Žádný obyčejný erotický román, ale domyšlené tajemství, které dokáže šokovat a spoutat.

Takže pokud přečkáte padesát stran knihy, které se jeví jako běžné a bez nápadu - protože autorka nechce vybalit vše hned na začátku, což je dobře - tak zažijete skutečně báječnou jízdu, plnou emocí, romantiky, lásky, erotiky a pochopíte tajemství, které si mě získalo. Takové dějové zvraty já opravdu mohu, především, když se toho Torreová nebála a pohrála si s tím. Z textu je cítit autorřina sebejistota - skutečně ví, co píše a jak to podat. Žádné kolísání nebo zmatečné kapitoly, krásně všechno navazuje. Promyšlenost si čtenář uvědomuje až poté, co odhalí ono drsné tajemství, ale všechno to krásně sedí.

"Ach, s jakou lehkostí si děti bohatých rodičů hrají na morálku. Myslím, že kdybyste někdy v životě musela normálně pracovat, reagovala byste jinak. Kdyby to byly vaše peníze, za které se postavil tenhle dům. Z kterých se zaplatil váš výhled na oceán."

Hlavní hrdinka Lana čekala až do svých pětadvacátých narozenin, aby se mohla osamostatnit od rodičů a žít ze svěřeneckého fondu, který jí založili. I nadále však zůstává v téže společnosti a využívá služebnictva, které její rodina najímá. Jak jste poznali, Layana pochází ze zámožné rodiny a díky tomu se od ní čekalo, že vystuduje nejlepší školy a pak, aniž by je využila, se dobře vdá. Ale ona se postavila na zadní - svým způsobem. Hlavní hrdinka žije zkrátka jinak, než ostatní lidé. Patří mezi smetánku a ze začátku jsem se smála její snaze dospět a nebýt zhýčkanou dcerou. Naštěstí pak ty rozdíly vymizí a Lana začne myslet na něco jiného, než jen na sebe... Takže její povaha mě víc bavila, než iritovala a pak zkrátka jsme se obě zaměřily na něco jiného a držely bok po boku, když šlo o důležitou věc.

"Kdy naposledy jsi dělala, co se ti řeklo?" Pokrčila jsem rameny. "To už je tak dávno, že nemá cenu o tom přemýšlet."

Brant je velmi inteligentní, sympatický a milý muž. Miliardář, který si snad Lanu ani nezaslouží, říkala jsem si. Ale pak jsme s Lanou (vážně jsem měla pocit, že spolu táhneme za jeden provaz) přišly na to, co se vlastně děje a... Svět se otočil vzhůru nohama, aniž by to působilo kýčovitě nebo nevhodně. Bylo potřeba, abychom se rychle rozhodly, začaly to řešit a mohly bojovat za svou lásku. Naštěstí hlavní hrdinka se rozhodovala podle mých představ, takže jsem do toho šla naplno s ní. :o))

Lee... Druh muže, který je divoký, sám sebou, plný jiskrné neotesanosti a sexappealu. O ty neobroušené hrany se Lana kolikrát řízla a já si ho beztak zamilovala. Pro takové hrdiny mám slabost a autorka ho dokonale vystihla. Doslova si mě omotal kolem prstu a to víc, než Brant, takže je jasné, komu jsem fandila a povzbuzovala ho, i když... Je to všechno tak úžasně složité, že si to prostě musíte přečíst, abyste mi porozuměli! :o))

Jillian, Brantova teta, která za ním vždy stála a dělala maximum, aby se vydal správným směrem. Musím uznat, že mi přišla dost škrobená. Autorka ji, stejně jako ostatní postavy, vystihla velmi dobře, takže když jsem četla epilog, musela jsem se smát a přála jsem jí to všechno s širokým úsměvem na rtech.

"Napadlo mě, že by sis možná mohl jednou užít noc, za kterou nemusíš platit."Usmál se očima. "Platím rád."

Příjemně mě překvapilo, že kniha není jen z pohledu Layane, ale také z pohledu Branta. Dvakrát se tam dokonce objevil zápisek od Jillian. Díky tomu kniha dostává nový rozměr, dává čtenáři možnost podívat se na příběh i z jiných stran a já osobně mám takové možnosti opravdu ráda.

Co jsem opravdu oceňovala byl fakt, že autorka se snažila ze všech sil vyhnout zbytečným textům a nedůležité okamžiky bravurně překonávala jednou větou, aniž by čtenář měl pocit, že byl o něco ošizený. Zkrátka rozeznala, co je pro příběh opravdu důležité, co čtenáře nadchne a toho se držela. Takže nečekejte nudné popisy nebo něco zbytečného navíc. Nic nekazí tuhle vášnivou jízdu. ,o)

Lži. Černé, špinavé lži.

Jediné, čím je kniha možná trochu přehlcená, je samotný sex. Ale jelikož je to erotický román, tak je jasné, že ho tam bude dosti. Autorka se však snažila, aby ani to nebylo nudné a opakující se, takže i do erotických okamžiků vnášela silné emoce, nové poznatky a snažila se, aby ze všeho byla cítit ta správná atmosféra. Někomu to může vadit, jiný bude nadšený. Tady to zas závisí na samotném čtenáři. :o)

"Já tě nikdy neopustím, Štístko," zašeptá, předkloní se a ovine mi ruku kolem prsou. Tahá mě za vlasy, až mám hlavu zvrácenou, a jeho ústa přikryjí moje. Uzme si z nich polibek a polkne přitom kousek mé duše. "Nikdy tě neopustím," slíbí mi, vnoří se do mě a udělá se.
Když knihu zaklapnete, dojde vám, že jste měli čest nahlédnout do reálného světa, ve kterém autorka udělala snad všechno proto, aby kniha čtenáře svezla na vlně tajemství a získala si ho. Abyste měli možnost se zamilovat... U mě se jí to podařilo na sto procent. Jen je mi líto, že to tak brzy skončilo, protože po Leem budu ještě dlouho áchat. :o))

"Dopustila jsem se několika dost zavrženíhodných věcí, abych tě získala," řeknu. "Věcí, na které nejsem pyšná."

Závěrem...

Přečetla jsem za necelé tři dny erotický román, který je o tolik jiný, než všechny ostatní. Ojedinělý tím nejlepším způsobem. Samozřejmě to všechno má na svědomí tajemství, které pozvedlo Černé lži na něco víc a dokázalo si získat veškerou pozornost samotného čtenáře. K tomu si připište rozmanité charaktery a bouřlivý děj s erotickými zastávkami a je naprosto jasné, proč ženy touží po této knize... Autorka totiž plně uspokojila tužby čtenářek. :o)

"Ty jsi všechno, co potřebuju, Brante." "Teprve budu," slíbí a přiblíží se tak, že se naše rty dotknou. "Přísahám, že jednoho dne budu."

Obálka je rozhodně moc hezká, já mám takové ráda, ale přijde mi, že až moc poukazuje na to, že jde o běžný erotický román. Protože Černé lži mají opravdu něco navíc, takže bych si asi představovala nějakou složitější obálku, která mě naladí na příběh, jež je neobyčejný.