Recenze: STEPHEN KING: ČTYŘICET LET HRŮZY - ŽIVOT A DÍLO KRÁLE HORORU (George Beahm)

Monumentální biografie krále hororu!

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Stephen King: Čtyřicet let hrůzy - Život a dílo krále hororu!

Publikace mě překvapila. Ráda bych vám ji zobrazila jednoduchou metodou. Je to jako když máte možnost prohlédnout si trojrozměrného Stephena Kinga, na kterém nezůstala nit suchá. Neskutečné množství lidí, kteří jej znají nebo s ním spolupracovali či se s ním nějakým způsobem setkali, dávají pro čtenáře dohromady kvalitní, neotřelou a velmi detailní mozaiku složenou z velkých, malých i drobných částí. Máte možnost poznat autora skutečně ze všech stran a dokonce i nahlédnout do jeho nitra a duše, ačkoliv samozřejmě... není to jako byste si oblékli kůži pana Kinga a producírovali se s ní po červeném koberci. Spíše budete mít pocit, jako byste mohli vzít jakýkoliv jeho kousek, vypíchnout jej a rozebrat. Doslova i obrazně.

Styl psaní je běžný, jak u biografií bývá, ale obsahuje tolik věcných a podnětných informací, že se doslova stává studnicí o životě Stephena Kinga. Už jste někdy drželi v dlaních natolik kvalitní a obsáhlou publikaci o všem, co se týká jednoho důležitého člověka?

V úvodu vás překvapí, jak rozmanitý a obsáhlý je obsah díla. Což je zajisté očekávané, protože kniha je objemnou bichlí, na kterou většina z vás nedá dopustit. Mimo jednotlivých kapitol vás nejspíš překvapí text s názvem Poznámka k českému vydání. Alespoň trochu se čtenář zamyslí nad tím, jak záludné a nesnadné bylo vydat takový titul. O to víc si vážím toho, že si s tím nakladatelství Baronet tak moc vyhrálo a neopomnělo prakticky nic.

Ilustrace... Spousty ilustrací, na kterých není jen autor, ale také lidé, které o něm vypovídají. Máte tak možnost vidět ho velmi živě. Nejen zaměřit se na autora, ale i jeho prostředí spolu se všemi, kteří ho nějakým způsobem ovlivnili a to nejen formou ilustrací, ale také spoustou podnětných rozhovorů! Jeho rodina, přátelé, spolupracovníci, kolegové z branže či lidé, kteří se nějakým způsobem dotkli jeho či jeho děl, ať už šlo o podporu či kritiku jsou do publikace zapracování různorodě také. Mimo černobílých kreseb nebo fotografií také vprostřed díla narazíte na barevné ilustrace, rozprostřené po celých stranách. Týkající se samotných děl a dokreslují atmosféru. Všechny doplňky jsou vytříbené do detailu a rozhodně Kingovu biografii pozvedávají. Bez nich by byla neúplná a plochá.

Samozřejmě autor neopomenul věnovat se všem Kingovým titulům, které se snažil rozebrat ze všech stran a podmětně poukázat na jejich záludnosti, aniž by se dopouštěl spoilerování. O každém díle se dozvíte mnoho informací, zajímavostí a vyjádří se k nim také lidé, kteří o nich rozhodně mají, co říct.

Nehovoří se pouze o Kingových úspěších, ale také o dobách, kdy byl odmítaný a neúspěšný. Měli jste pocit, že se bude jednat pouze o kladné informace, které autora nezobrazí jako celistvou osobnost? Pak se pletete. Dočtete se totiž i o jeho špatných časech, kdy alkoholem a drogami zaháněl své vlastní démony...

Co na titul říká Chensie?
Přiznám se, že jsem čtenářka, která dokázala dočíst pouze polovinu knihy  Ostrov Duma Key. Ačkoliv mě kniha bavila a lákala, mám ji v knihovničce a nejsem schopná se přes tu nejzajímavější, nejpodstatnější a hlavně nejděsivější část dostat. To ale neznamená, že mě život Stephena Kinga nezajímal, už nějakou dobu pilně čtu informace, které se ho týkají. Je to velmi úspěšný a zajímavý muž, který stojí na piedestalu, ale po přečtení této publikace ho vnímám jinak. Více lidsky. Publikace výstižně zobrazila jeho charakter, důvod psaní a další aspekty, které čtenář netuší. Díky knize mám možnost vidět talentovaného člověka, nikoliv pouze vzdálenou významnou ikonu literatury, jejíž tituly mě lákají a děsí zároveň...

Všem, které láká přečíst si o tomto světaznalém spisovateli. Není to jen kniha o něm, je plná podpory. Autor hororu vás vlastně podněcuje, abyste se nikdy nevzdávali a vždy si šli za svým, tak jako on. Nejste čtenář jeho knih? Nevadí, budete zaskočení, jak moc vám George Beahm přinese! Čtete jeho díla a znáte je zpaměti? Pak je jasné, že tato publikace vám v knihovničce vedle těch výsostných a temných hororů chybět nesmí.

Zvláštní už na první pohled. Stephen King je sám o sobě neobvyklý svým vzhledem a tohle je prostě... zobrazení jeho i toho charisma, které kolem něj létá jako krkavci.

Kdo by neznal mistra děsu Stephena Kinga, jednoho z nejplodnějších a nejúspěšnějších autorů dnešní doby! Napsal na šedesát románů, k tomu na dvě stovky povídek a novel, prodal stovky milionů výtisků knih po celém světě…

Na slovo vzatý znalec Kinga, spisovatel George Beahm, přichází se zasvěcenou, rozsáhlou a velmi podrobnou knihou věnovanou osobnímu životu a profesionální kariéře tohoto oblíbeného autora. Nejde však o žádné akademické pojednání, ale čtivě psaný náhled do Kingova života a díla, prošpikovaný anekdotami, komentáři a rozhovory s jeho přáteli, kolegy a učiteli, kteří ho dobře znají. Líčí jeho mladá léta v Durhamu v Maine, studia v bouřlivých šedesátých letech, počáteční boj s nouzí, kdy se snažil sehnat práci, později vyučoval na střední škole a ve volných chvílích psal, dlouhou cestu k vydání prvního románu Carrie v roce 1974 a desítky let následující kariéry autora bestsellerů, vedoucí až na pomyslný trůn krále hororu.

Kniha je bohatě ilustrována známými americkými umělci Michaelem Whelanem a Glennem Chadbournem a doplněna velkým množstvím fotografií.

Žánr: Bibliografie, Memoáry
Počet stran: 664