Recenze: PSYCHOLOGIE - KOMIKSOVÝ ÚVOD (G. Klein, D. Oppenheimer)

Skvělý nápad i zpracování!

Portál na FB

Chci zakoupit titul Psychologie: Komiksový úvod!

Nejspíš vám jméno Danny Oppenheimer něco říká. Jste na správné stopě, tento profesor marketingu a psychologie získal v roce 2006 Nobelovu cenu za literaturu. Je až s podivem, že se pustil do natolik působivého projektu, jakým Komiksový úvod bezpochyby je. S kreativním ilustrátorem Grady Kleinem se skvěle doplňují a právě díky jejich provázanosti vznikla neobyčejná a kvalitní publikace o psychologii.

Ilustrace jsou nejen zábavné, ale i nápadité a chytré. Autor využívá překvapivě i optických klamů. Spolu s lidmi prozřetelně zobrazuje také opice, což je pochopitelné, pokud se nad tím zamyslíte. Autoři vám pomocí ilustrací a slov představují nejen teorii, ale i praxi. Přivádí vás do světa experimentů, tápání a vysvětlování. Vše na sebe vhodně navazuje a snadno vás provádí úvodem psychologie, aniž byste se cítili přetěžováni. Oceníte, jak jednoduchým a uvolněným  způsobem vám jsou informace nenásilně předkládány.

Publikace se dělí na pět částí, přičemž nelze říct, která je nejpodstatnější. Všechna zmiňovaná témata je totiž s ohledem na tento obor nutné znát. Do Psychologie vás uvede osmistránkový úvod s vtipným názvem Co to krucinál je?

Všeříkající a podstatné informace navazují na první část, zabývající se okolním světem. Hlavní kapitola se nazývá Jak se vyznat ve světě. Předpokládaně se zabývá náměty, mezi které patří Vnímání a pozornost, Učení, Paměť a Myšlení. Nemáte pocit, že by některé části autoři přikládali větší váhu. Vše zobrazují se stejným nadšením a kvalitou od začátku až do konce knihy.

Druhá část Jak se vyznat v sobě samých vás poučí o Metakognice, Emocích, Motivaci, Stresu a zdraví způsobem, kterým vás ve škole rozhodně nečeká. Vtipné zpracování neodvádí vaši pozornost od naučných informací, ale podněcuje vás ke čtení.

Prakticky předposlední třetí část Jak se vyznat v sobě navzájem je zas o fous složitější, ale stále nemusíte mít obavu, že byste tápaly. Se vším, co už jste se četbou této knihy naučili, se snadno sžijete a další vědomosti, kterými vás autoři povětšinou ohromí, vás proto nezaskočí. V této kapitole se věnují Jazyku, Osobnosti, Sociálním vlivům, Stereotypům a skupinám.

Nejspíš budete překvapení, že vaše učení končí tak brzy. Krátký závěr Když něco nefunguje je poučný a nostalgický zároveň, protože další vědomosti se budete muset dozvědět někde jinde. Věřím, že vás prostřednictvím tohoto titulu psychologie natolik chytila, že se jí budete chtít věnovat i nadále.

Jak vás láká anotace, tak tato chytrá a poučná publikace pomůže všem čtenářům, kteří chtějí zábavným způsobem nahlédnout do oboru psychologie. Podle všeho je určená pro středoškolské studenty, ale určitě ji ocení i starší čtenáři, které psychologie zajímá a chtějí se její základy naučit, aniž by chodili do školy.

Ilustrace, na které je kluk, který má z psychologie hlavu v pejru, je rozhodně odpovídající. Ale u této publikace se bát nemusíte, vše vám bude vysvětleno tak, že vše pochopíte snadno a rychle.

Komiksový úvod do psychologie nabízí překvapivě chytré a poučené, přesto dostatečně zábavné a uvolněné uvedení do psychologie jako oboru, ale hlavně do rozumění lidskému chování a vnímání. Čtenáři se touto cestou seznámí se základními principy vnímání světa (percepce, učení, paměti, myšlení), vnímání sebe (metakognice, emoce, motivace, stres a zdraví) i vnímání druhých (jazyk, osobnost, sociální vliv, stereotypy). Komiksový úvod do psychologie ocení nejen všichni středoškoláci, ale i zájemci o vysokoškolské studium psychologie. Pro odborníky může být kniha užitečným pomocníkem v tom, jak srozumitelně sdělovat fakta o jejich oboru.
Danny Oppenheimer je profesor marketingu a psychologie na UCLA. V roce 2006 získal cenu Ignáce Nobela za literaturu.

Žánr: Literatura naučná, Psychologie, Komiksy
Počet stran: 232