Recenze: V LESE I NA LOUCE OD JARA DO ZIMY (Alena Schejbalová)

Obrázkové čtení pro děti!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Pierot

Nedávno jsem vás upozorňovala na báječnou obrázkovou knížku od nakladatelství Pierot, kterou pro dětské čtenáře vytvořil skvělý spisovatel Petr Šulc. Tentokrát se společně podíváme na titul autorky Aleny Schejbalové, která má na kontě už také pěknou řádku knih pro děti a mládež.

V lese i na louce je samostatné obrázkové čtení, které se týká, jak už napovídá název, celoročních příběhů z luk a lesa. Na čtyřiceti stránkách se rozkládá čtrnáct pohádek. I bez obsahu je snadno objevíte, jelikož jsou odlišené barevným nadpisem. Některé kapitoly jsou krátké, jednostránkové, některé mají stran několik. Ale všechny příběhy snadno navodí atmosféru a velmi krásně malé čtenáře vtáhnou do děje.

Jako u každého obrázkového čtení je text propojený s malými obrázky, které vhodně doplňují dané věty a dítko tak má zábavné příběhy o tolik zábavnější. Samozřejmě, kniha obsahuje i klasické ilustrace, které dětem ozvláštňují děj. Takřka na každé stránce je nějaký krásný větší či trochu menší obrázek. Ilustrátorka Vendula Hegerová. Tato ilustrátorka také ilustrovala dětskou knížku Pejsek Tom a jeho trampoty.

V pohádkové knize se děti setkají se spoustou zvířat, které na louce a v lese mohou potkat. Poučí se a pobaví nad milými příhodami. V tomto případě je kniha doporučována předškolákům, s čímž plně souhlasím. Klidně si ji ale mohou přečíst i starší děti, věřím, že by je obrázkové čtení bavilo. Já sama jsem při předčítání a společném čtení se synem byla spokojená a příhody se mi líbily.

V tomto případě máte na zadní straně také úryvek z první kapitoly, která se týká myslivce a jeho dne. Název je jednoduchý a všeříkající, není důvod pro děti vymýšlet složitosti. Knižní obálka je plná malých ilustrací, které nacházíte i v textu. Můžete si tak udělat představu o tom, s čím se budou potýkat při společném či samostatném čtení vaše děti.

Knížka pro nejmenší čtenáře a čtenářky – předškoláky a začínající školáky Volné pokračování knihy Obrázkové čtení – o sluníčku, zvířátkách a noci tajemné + CD Myslivec Tonda a jeho fenka Asta vyprávějí, co zažili spolu i se zvířátky v lese. Vybraná podstatná jména jsou opět znázorněna obrázky, které má malý čtenář správně pojmenovat, a doplnit tak maminku či tatínka při čtení příběhů.

Nakladatelství: Pierot
Žánr: Obrázkové čtení
Počet stran: 40