Recenze: PEJSEK TOM A JEHO TRAMPOTY (Petr Šulc)

Pejsek Tom boduje!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Pierot

Nakladatelství Pierot má pro děti a mládež velmi zajímavou tvorbu. Mezi jejich tituly naleznete nejen ty vzdělávací, hravé, beletristické či cizojazyčné, ale i obrázkové čtení, kterého se tato recenze týká. Mimo dětské tituly mají knihy i pro dospělé.

Já jsem se zaměřila na knižní novinku Pejsek Tom a jeho trampoty. Kniha pochází ze série Pejsek Tom, takže se můžete s tímto krásným a zábavným pejskem podívat na různá témata. Kupříkladu:
  • Pejsek Tom na prázdninách
  • Pejsek Tom a jak to začalo
  • a aktuální díl Pejsek Tom a jeho trampoty.

Nejspíš vám dochází, že Pejsek Tom a jeho trampoty není prvním dílem. Předchází mu tedy dva, ve kterých zvířecí hrdina prožívá jiné dobrodružství. Na zadní straně knihy se tak dozvídáte něco málo o pejskovi a jeho minulosti.

Kniha nemá obsah, což ale ve výsledku nijak nevadí. Jelikož se příběh rozkládá na čtyřiceti stranách a kapitoly jsou řádně označené tučným nadpisem, jednoduše se v příběhu vyznají dospělí i děti.

Dobrodružství malého pejska na sebe volně navazují a malý čtenář je prožívá nejen prostřednictvím textu, ale i obrázků. Nemám na mysli klasické ilustrace, které v knize samozřejmě objevíte ve velkém také. Krásné ilustrace jsou tařka na každé straně a báječně doplňují děl. Ilustrátorka Vendula Hegerová vytvořila velmi autentické a originální kresby, které děti určitě potěší nejen svou pestrostí.

Samotný příběh vytvořil autor Petr Šulc. S autorem jsem se již setkala u díla Povím ti to pastelkami, kterým si mě velmi získal. Jako tvůrce dětských knih mě hodně zaujal a rozhodně ho mohu doporučit. Spisovatel nevytváří pro děti pouze pohádky, ale také vzdělávací publikace, které jsou velmi dobře přijímány rodiči i dětmi. Já sama mám v plánu některé z nich pořídit, až to pro nás bude aktuální.

Ačkoliv je kniha dle doporučení v anotaci pro děti od šesti let, tedy pro prvňáčky, jako maminka dítka předškolního věku jsem v tom neviděla žádný problém. I mého čtyřletého syna čtení velmi bavilo, lákalo ho číst se mnou pomocí ilustrací. Doplňoval a sám se o čtení zajímal. Pravda, díky tomu, že děti mají obšírnější fantazii si doplnil něco, co se do příběhu přímo nehodilo nebo se mu nepodařilo kupříkladu slovo vyskloňovat ve správném tvaru, ale to nám ve čtení nikterak nepřekáželo. U děti předškolního věku je samozřejmě v takovém případě nutná větší trpělivost, ale jelikož bylo znát, že ho čtení baví a příběh ústředního hrdiny ho zaujal, bylo radostné si dobrodružství ve dvou užít.

Pro zvídavé předškoláky a žáky 1. třídy nabízíme obrázkové čtení. Knížka Pejsek Tom a jeho trampoty je volným pokračováním velmi úspěšné a dětmi oblíbené knihy Pejsek Tom a jak to začalo. Půvabné ilustrace doplňují krátké a zábavné příběhy z psího života. Knížka je určena nejmenším čtenářům, proto je text psaný velkým písmem. Některá slova v textu jsou nahrazena obrázky, které má malý čtenář správně pojmenovat, a doplnit tak maminku či tatínka při čtení příběhů.

Publikace jsou vhodné pro děti od 6 let. Publikace v knižní vazbě je vhodná jako dáreček pod stromeček nebo jen tak. :)

Nakladatelství: Pierot
Žánr: obrázkové knihy, Knihy pro děti