Recenze: MĚSTEČKO PINES 2. (Blake Crouch)

Vítejte ve Wayward Pines podruhé!

Za recenzní výtisk děkuji Euromedia

Nedávno vyšlo u nakladatelství Laser nové vydání titulu Městečko Pines (recenze). Jednalo se o první díl thrillerové sci-fi trilogie, který v roce 2013 vyšlo poprvé u nakladatelství Jota a mnohé čtenáře si svým napětím a tajemnem získalo. Thriller, jak má být!

Dlouho jsme čekali na vydání druhého dílu. Pouze na Slovensku se dočkali vydání celé trilogie už kdysi, zatímco nám tento zážitek dopřává právě Euromedia prostřednictvím nakladatelství Laser. Konečně máme možnost začíst se do druhého dílu Městečko Pines 2 a odhalit šílenství, které skrývá...

Styl psaní je stejně jako v prvním díle v er-formě. Stručný, občas až úsečný, ale o něco méně dynamičtější. Právě ta strohost je svým způsobem velmi návyková a tak si román, který je na rozdíl od prvního dílu plný rozhovorů, užijete během pár dní.  Nečeká vás pouze vypravování z úhlu pohledu Ethana Bourkeho, bývalého agenta a nynějšího šerifa městečka Pines, ale na řadu příchází také návraty do minulosti prostřednictvím Davida Pitchera.

První díl má o poznání pomalejší rozjezd a tak se dynamičtějších částí dočkáte spíše až v poslední třetině knihy, kdy se vžíváte do světa, který už vlastně znáte z předchozího dílu. Zatímco v jedničce panovalo tajemno a napětím jste šíleli, tak ve dvojce se díky poznání tyto prvky ztrácí a vynořují se jen sem tam. Za to však nastupuje velmi intenzivní proud psycho thrilleru. Podmanivé šílenství zasáhne nejen obyvatele města, ale také čtenáře.

Po přečtení prvního dílu už víte, co městečko Wayward Pines vlastně skrývá za taje... Nebo si to alespoň myslíte. A tak vstupujete do příběhu s tím, že nebezpečí se skrývá nejen uvnitř, ale především z venku. Prožíváte s Ethanem jeho dny ve funkci šerifa. Obyčejné dny, kdy vám postupně odhaluje, jak s ním mává absence budoucnosti, nemožnost růstu a především se s vámi dělí o nové postřehy, týkající se chodu města...

Získává také dva případy... Jeden se týká porušení pravidel města a druhé smrti mladé ženy. Detektivní linie je v tomhle případě slabší a odhalíte většinu zřejmě dříve, než samotný Burke.

Poutavá atmosféra, která vás v prvním díle bavila, se objevuje i tady, jen je příhodnější pro tento typ nebezpečného dobrodružství, kdy se lidé pod dozorem postupně bouří a touží po svobodě. Je to v Pines vůbec možné? Závěr je působivý. Opravdu budete hltat stránky, jako by šlo o život, protože ono opravdu jde. Ne o ten váš, samozřejmě, ale prožívat něco takového skrze ústředního hrdinu je prostě báječné.

Líbil se vám první díl? Druhý je prostě nutný! Rozhodně doporučuji. Ač se příběh stáčí jiným směrem a není natolik tajemný, stále má, co nabídnout a čím si vás získá.

Co na titul říká Chensie? První díl mě nadchnul a druhý jsem hltala i přesto, že byl jiný. Pořád je ale působivý a ten konec... ach můj bože! Rozhodně nutně potřebuji závěrečný díl, protože tohle bude opravdu něco! Vidím to tak, že v tomto románu si autor připravil velmi živnou půdu pro příběh, který bude nejpodstatnější. Se třetím dílem zkrátka celá trilogie bude gradovat a já věřím, že to bude skutečně terno!

Pokračování úspěšného sci-fi thrilleru, který posloužil jako předloha oceňovaného seriálu M. Night Shyamalana. Jaká další tajemství skrývá městečko ztracené v lesích?

Nakladatelství: Laser
Žánr: Thrillery, sci-fi