Recenze: ROZHÝBEJ SVŮJ JAZÝČEK (Marcela Kotová)

Zábavné hry pro rozvoj řeči

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

U nakladatelství Grada vyšla publikace, která uklidní všechny rodiče, jež si dělají hlavu s výslovností své ratolesti. Pomůže vám totiž zlepšit vašemu předškolákovi výslovnost a vyjadřování a to zábavnou formou!

Na sto padesáti pěti stranách se dozvíte potřebné informace, jak svým dětem nenásilně a zábavnou formou pomoci. Nejprve vás čeká předmluva, ve které se dozvíte, že nejste jediní, kdo se potýká s takovým problémem a autorka vám také řekne, kde je zakopaný pes. Samozřejmě, jak vás Marcela Kotová nabádá, podstatné je se svým dětem věnovat a pomoci jim s jejich řešitelným problémem.

Kniha obsahuje čtrnáct tématických bloků, každý z nich zahrnuje úvodní jazykovou rozcvičku, cvičení na rozhýbání těla, písničku, básničku a mnoho dalších zábavných činnost, které jsou zaměřené na dané téma a působí na rozvoj osobnosti dítěte ve všech oblastech. Najděte si, prosím, čas na své ratolesti, užijte si s nimi pomocí této knihy spoustu zábavy a uvidíte, že výsledek se dostaví. (Str. 7)

Nemusíte se obávat, že by publikace neobsahovala také kapitolu Jak pracovat s knihou, ve které se dozvíte vše potřebné. Nejedná se o nic složitého. Hned na začátku se s dětmi můžete rozehřát interaktivní krátkou pohádkou, při které dítko opakuje či předvádí tučně vyznačená slova. Dále jsou úkoly na procvičení úst, uvolnění i hraní, které pomáhá s výslovností a vyjadřováním.

Jelikož je titul připravený pro pomoc dětem předškolního věku, samozřejmě se setkáte s tématy, které jsou pro děti vhodné. Ať už se jedná o zvířata, rostliny či věci, jenž už určitě znají. O to snadněji se tedy do hry vžijí a soustředí se na výslovnost.

Titul působí veselým dojmem. Obsahuje totiž četné barevné ilustrace, které jsou na pohled velmi příjemné, jak pro dospělého, tak i pro dítě. Kresby vypadají, jako by je někdo do knihy přikreslil pastelkami, celou ji rozzáří. Doslova dokreslují pocit, že máte v ruce něco hravého. A tak dítko nevidí pouhý text, ale opravdu vidí, že máte v dlaních barevný a zábavný svět, do kterého mohou nahlížet a mohou se ho zúčastnit.

V knize naleznete:

• dechová, motorická a artikulační cvičení
  • hry na rozvoj smyslů, slovního vyjadřování a logického myšlení
  • pohádky, říkanky a písničky i s notovým zápisem
  • přitažlivé ilustrace

Já mohu publikaci určitě doporučit. Především proto, že můj syn ji zvědavě prolistoval a nadchly ho ilustrace. Pak už bylo snadnější jej přesvědčit, že ho čeká zábavný čas strávený s maminkou. Práce s publikací je jednoduchá. Není potřeba žádné přípravy, pouze kniha, prostor a klid, abyste se mohli svému dítku věnovat. Cvičení je opravdu zábavné. Pobaví se nejen dítě, ale i dospělý a ke všemu mu pomůžete s výslovností a vyjadřováním. Výsledky samozřejmě nebudou hned, ale věřím, že se postačí ratolesti věnovat a získáte mnoho - správnou výslovnost, pevnější pouto i krásné okamžiky. :)

Není výslovnost vašeho dítěte ideální? Je načase s tím něco udělat! Kniha napomůže zábavnou formou rozhýbat jazýčky budoucích školáků. Hry a aktivity jsou rozčleněny do čtrnácti různých témat odrážejících svět předškoláčků. Pestrý obrazový doprovod děti přirozeně motivuje a pomůže jim v hravém cvičení.

Nakladatelství: Grada
Žánr: Literatura naučná
Počet stran: 155