Recenze: VLČÍ HORA (Ivana Ondriová)

Pohlcující, nenáročný a napínavý thriller pro ženy!

Slovenská autorka Ivana Ondriová se specializuje na romány pro ženy. Na svém kontě má již třináct knih a dokonce vychází i v ČR. Nejnovějším počinem, který vyšel u Baronetu je právě thriller pro ženy s názvem Vlčí hora. Možná si někteří od knihy slibují více, než nabízí a z toho také vyplývá nepříliš lichotivé hodnocení na databázích. I já jsem se trochu obávala, ale titul mě tak pohltil, že mám v plánu nezůstat pouze u Vlčí hory, ale chci si přečíst i jiné knihy, které autorka v České republice vydala. Kupříkladu Lásku po Mexicku, která vyšla v roce 2014 u nakladatelství Baronet. Ráda vám tedy povím, co tedy od románu očekávat a co nikoliv.

Máte v oblibě reálně zobrazovanou lásku a vztah bez příkras? Už máte dost nadnesené jiskrnosti a dokonalých hrdinů, kteří vás rozvášní dotekem? Pak vás Vlčí hora potěší. Autorčin přístup k milostnému románu je tedy svým způsobem osvěžující. Dvojice Greg a Miša jsou upřímní, v tomto směru opravdoví a reální stejně jako jejich vztah. Po dvou letech manželství (a pěti letech vztahu) má Greg stále stejné nechutné zlozvyky, je neustále při chuti a z Miši už zamilovanost spíše opadá a uvědomuje si bez růžových brýlí, že Greg dokáže být pěkně otravný a jeho nápady ne vždy tak impozantní, jak si myslí...

Právě Grega napadlo, že pronajme v zapadlém koutě přírody na Vlčí hoře chatku, ve které spolu s manželkou uteče před problémy a neshody s její rodinou. Miša doufá, že se jí podaří konečně otěhotnět - i když na druhou stranu, když si Grega prohlédne, opravdu chce dítě právě s tímhle chlapem? Zatímco Greg byl celou cestu vysmátý a při chuti, Miša padala únavou a chovala se trochu jako typická žena a trochu jako rozmazlená princezna. Ale i přesto má Greg chuť jen na ni. Co všechno je v chatce v horách potká a čím se jejich vztah přiostří? Nuže, láska v reálu není snadná a jednoduchá.

Jak vidíte, tak anotace mi přijde lehce zavádějící. Miša rozhodně nepůsobí zamilovaně, ale naopak ji vidím jako ženu, která prožívá běžný vztah a přemýšlí nad ním. Svého muže miluje, ale není to žádná bláznivá láska jako dřív. Okouzlení a jiskrnost už je dávno pryč a tak když se po ní stále sápe, nejásá nadšením. Ale stále má důvody, proč si ho vážit. Greg ji zná a díky tomu, že je takový neotesaný ho její rodina nepřijímá - to z nějakého důvodu Miše imponuje a o to víc k němu táhne.

Greg je typický mužský. Upřímný, svérázný. Má rád sex, dobré jídlo a pivo. Tohle dobrodružství ho baví a dává mu důvod usmívat se, i když jeho žena cestu sotva zvládá a válí se v blátě. On se rozhodně nehroutí.

Hrdinové mají své klady i zápory. Tím největším je, že působí svým způsobem reálně, zasazení do reálného románu a nenamlouvají si nic, na druhou stranu překonávají situace, které by nejspíš normálně tak snadno nepřekonali. Miša už od počátku vyznívá jako dívka, která rozhodně není zvyklá na nějaké lezení po horách. Navíc nepůsobí zrovna chytrým dojmem a občas příhodně propadá hysterii, ač to některým čtenářům nemusí imponovat, k ději se to hodí.

Vlčí hora je takový odlehčený thriller pro ženy, kde se autorce nejspíš nejsilněji podařilo vykreslit šílenství, kdy Miša nemůže věřit nikomu a musí spoléhat jen na sebe. Strach a hysterie jsou jí v patách, když se sama potácí po hoře a propadá panice... Co je na škodu je její odolnost. Autorka se rozhodla vytvořit ženu, která kazí uvěřitelnost příběhu. Samy poznáte proč.

Dalším matoucím faktem jsou čísla, která mají znázorňovat čas, ale jsou napsané spíše jako data než jako hodiny a minuty. Styl psaní je dost lehký a méně propracovaný, ale v rámci žánru jste schopní jej skousnout. Co je na románu skvělé je čtivost, která vás žene kupředu. Nutkání zjistit, co se to vlastně děje a jak tohle choré šílenství skončí...

Mimo napínavých situací se na scéně objevují také hrdinčiny vzpomínky, které dokreslují vztah Grega a Miši. Jejich lásku i intimní soužití, takže si rozhodně užijete i vášnivé romantiky.

Pokud jste se začetly stejně snadno jako já, milé dámy, tak závěr je stejný jako předchozí děj. Méně uvěřitelný. Ale pokud jste se dostaly až na konec knihy, co na tom záleží? Tohle šílené dobrodružství, místy až psycho, se vám líbilo a poskytlo kýžený relax.

Knihu bych doporučila jako oddechový thriler všem čtenářkám, které chtějí něco napínavého a čtivého. Romance, která obsahuje obavu i napětí a dokáže vás svou atmosférou strhnout, je potěšením na dva dny, protože tak rychle ji dokážete prožít.

Co na Vlčí horu říká Chensie? Četla a slyšela jsem od několika recenzentek negativní hodnocení, kvůli tomu jsem se čtení obávala, ale... A určitě, kniha má slabá místa a nedostatky, které vám počtení mohou zkazit. Dle mého záleží na tom, jak ke knize přistupujete. Titul vyšel u nakladatelství Baronet, jež se specializuje na tvorbu pro ženy, která vám pomůže odpočívat po těžkém dni. Proto ji většina z nás vyhledává. A tak když narazíte na thriller pro ženy, který napsala autorka romancí pro ženy, tušíte, že to nebude thriller v tom správném smyslu. Tušíte, že nenabídne to, co běžný román tohoto žánru, ale bude více nenáročný a hlavně bude obsahovat romantiku. Na to jsem se těšila a to přesně mi kniha dala. I přes tu malou uvěřitelnost se mi Vlčí hora prostě četla naprosto báječně a neskutečně mě bavila. Přišla mi vhod. A tak, jak jsem se na ni těšila, tak si mě i získala. Neměla jsem velká očekávání, ale zřejmě jsem měla ta správná. Takže já doufám, že vám má recenze pomůže na Vlčí horu nahlížet správně a kniha vám tak dá to, co slibuje... Pak ji zhltnete skoro na posezení jako já a užijete si to! :)

Milující manžel Gregor Kavecký se rozhodne, že svou manželku Michaelu překvapí neobvyklým dobrodružstvím. Výlet na Vlčí horu jim má přinést vytoužený únik před hlukem a stresem velkoměsta. V srdci nedotčené krásy a drsné hory však začíná skutečný boj o život. Vlčí hora… náhle zdivočí… Jednoho rána zmizí Gregor beze stopy. V chalupě po něm zůstanou pouze krvavé šmouhy vedoucí kamsi do hlubokého lesa. Ublížil mu snad vlk? A proč jeho manželka nic neslyšela a neviděla? Zamilovaná Michaela se rozhodne vzít osud do vlastních rukou a vydá se hledat manžela do nelítostných hor, sama se však ocitá na hranici mezi životem a smrtí. Fyzicky a psychicky vyčerpaná potkává dva muže, kteří jí podávají pomocnou ruku. Jsou to však opravdu lovci hledající posledního vlka, nebo číhají na něco jiného? Že by právě na jejího manžela? A co když má být jejich kořistí i ona?

Žánr. Romány pro ženy
Počet stran: 256