Recenze: PS: CHYBÍŠ MI (Winter Renshaw)

Winter Renshaw zvedá laťku!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Líbila se vám romance PS: Nesnáším tě (recenze)? U nakladatelství Beta nedávno vyšlo volné pokračování s názvem PS: Chybíš mi, které se zaměřilo na Maritzinu kamarádku Melrose. Čeká na tebe nová romance ve stylu šikovné americké spisovatelky Winter Renshaw!

Vypravování se odehrává ze dvou úhlů pohledů v ich-formě. Kapitoly se střídají a zobrazují tak náhled na myšlenky, emoce i prožívání děje Melrose a Suttera. Styl psaní se nijak neliší od předchozího románu, stále je příjemně odpočinkový až lehce pohádkový a čtivý.

Melrose se na popud svého nejlepšího kamaráda, do kterého je zamilovaná, nastěhuje do jeho podnájmu k Sutterovi. Tihle dva si na první pohled nejsou sympatičtí, ačkoliv Sutter je Melrosinou krásou okouzlený. Ovšem připomíná mu jeho ex,  která se také toužila stát herečkou a to je pro něj kámen úrazu. S žádnou takovou slečinkou už si nikdy nezačne, ale nemůže popřít, že mu na Melrose začíná záležet, i když si prakticky vyhlásili válku...

S Melrose jste se trochu seznámili v prvním díle, kdy se objevovala jako spolubydlící a kamarádka Maritzi. Nyní získala svůj vlastní příběh, ve kterém více září její ambice a krása. Přesto není hrdinka povrchní, dokáže být zábavná i smyslná, a vynalézavá, když chce pozlobit Suttera, se kterým si lezou na nervy.

Sutter pracuje na stavbě jako elektrikář. Poctivě se živý rukama a tak trochu pohrdá všemi, kteří se chtějí stát herečkami, protože jich potkává denně tucty. Melrose chce být taky hvězdičkou a právě to ho od ní odrazuje nejvíc. I když to není žádná barbína, ta ženská ho neskutečně štve. Suttera poznáváme trochu hlouběji, autorka se rozhodla prostřednictvím vzpomínek a myšlenek zobrazit jeho rodinu i předchozí život, stejně jako u Melrose.

Jednoduchá dějová linie odpovídá oddechové četbě, kterou od knihy očekáváte. Je příjemně spletitá. Komplikace spočívají především v životních nesnázích a nesnášenlivosti ústředních postav, které si už od prvních stran nepadly do oka, ale postupně k sobě začínají být tolerantnější a posouvají se na cestu přátelství a lásky. V tomto případě se autorka rozhodla pro pozvolnější přístup, který je napínavější a plný jiskrného očekávání.

Nejedná se o erotickou romanci, ale samozřejmě nebudete o příhodnou erotiku ochuzené. Nic nadbytečně vyzývavého se nekoná, ba naopak i z intimních částí vnímáte emoce a lásku, která je v rozpuku, a na kterou se mezi ústředními hrdiny tolik těšíte. Všechno však chce svůj čas a stejně tak i vztah Melrose a Suttera.

Chybí vám hrdinové předchozí románu? S Maritzou a Isiahem se přece jen setkáte! Maritza je přeci Melrosina kamarádka a bylo by škoda, kdyby se v ději neobjevila. Jak už tušíte, tak se do příběhu svým způsobem zamotává také Nick a čeří trošinku vody...

Winter Renshaw se snažila jít i v rámci žánru o něco hlouběji a dát knize určitou hodnotu, což se jí podařilo. Dokáže námětem zaujmout, krásně ztvárnila jeho myšlenku i svůdnou romanci. Snadno dokázala navodit napětí i emoce a vtáhnout do děje. Věřím, že stejně jako mně, se vám tento příběh bude číst velmi dobře. Co se týče závěru této lákavě komplikované romance, tak je konec sladkou třešinkou a to nejen s ohledem na milostné vzplanutí. ,)

Myslím, že jelikož se jedná o volné pokračování, tak by bylo možné číst jej samostatně, protože vám utečou spíše maličkosti než podstatné informace. Ovšem já doporučuju, jak první díl PS: Nesnáším tě, tak rovněž i PS: Chybíš mi, protože obě romance jsou velmi povedené, vážně roztomilé a skvělé milostné oddechovky. Užijte si čtení!

Co na titul říká Chensie? Jelikož tento příběh byl o něco komplikovanější, hlubší a obšírnější, tak si mě získal o něco víc. Ačkoliv military romance zbožňuju a tím právě první díl byl, tak i když si mě spíš získal pár Isiah a Maritza, tak příběh a životní zápletky těchto hrdinů mě okouzlili mnohem víc. Tahle oddechovka mi vážně přišla vhod a zpestřila mi celý víkend. Čtení na dva dny, protože kniha je čtivá, zábavná a vážně povedená.

Drahá Melrose,

když jsem tě viděl poprvé, byla jsi jen cizí holka. Podruhé už jsi se mnou bydlela. A při třetím setkání jsi mi dala jasně najevo, že se staneš tím největším trnem v oku, jaký jsem kdy zažil. Ve sprše zpíváš příliš hlasitě a vypotřebuješ všechnu teplou vodu. Jsi neuvěřitelně panovačná. Všemožně mi komplikuješ život. Ale ať se snažím sebevíc, nedokážu na tebe přestat myslet. Popravdě… nedokážu po tobě přestat toužit. Chtěl jsem ti to říct. Chtěl jsem si s tebou sednout, překonat svou hrdost, vzdát se svého nevázaného způsobu života a ukázat se ti ve světle, v jakém mě ještě nikdo neviděl…, ale potom přišlo to vyznání, a zcela změnilo situaci; zpráva natolik šokující, že mi vzala dech. Nikdy nepochopím, jak je možné, že jsem to nepředvídal.

Sutter

PS: Chybíš mi.

Nakladatelství: Beta