Recenze: P.S.: NESNÁŠÍM TĚ (Winter Renshaw)

Čtivá romance, která vás příjemně překvapí!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Už jste postřehli novinku nakladatelství Beta? Možná vás přilákala bílo-modrá knižní obálka, na které je chlapík k nakousnutí. Sice odhaluje kůži, ale ne tím erotickým až vulgárním stylem, což se k románu hodí, protože se nejedná o erotický román, ale naopak velmi čtivou a příjemnou romanci. Sice erotické prvky obsahuje, ale nejsou tím hlavním naštěstí. S radostí vám o knize řeknu více!

V ich-formě se odehrává romantický, emotivní a v závěru i dramatický příběh ze dvou úhlů pohledů. Nahlížíte tak do života milé a přátelské servírce Maritze, která se snaží brát život pozitivně, a desátníkovi Isaiahovi. Ten naopak má důvod, proč si k sobě nikoho nepouští a nechce se zaplétat. Něco ho velmi tíží a proto raději uniká do válečné reality, než by dokázal pobýt mezi běžnými lidmi...

Servírka Maritza roznáší palačinky ve vyhlášené restauraci, kde si vystojí frontu desátník Isaiah Torres. Vypadá naprosto skvěle, ale pro Maritzu není radost ho obsluhovat, protože je nepříjemný, nevrlý a nejraději by ho poslala kamsi. Jenže shodou náhod se ho nezbaví, když jí skončí směna, ale naopak na sebe znovu narazí. Maritza je přátelská a upovídaná a tak bručouna Isaiaha přesvědčí o tom, aby spolu strávili týden plný sobot. Protože desátník má týden do odjezdu... A tak máte možnost prožít příjemné okamžiky ve společnosti zajímavých a sympatických hrdinů, které to k sobě táhne jako dva magnety.

Isaiah je muž, který se nechce vázat ani přátelit. Nejraději spoléhá sám na sebe a drží si všechny daleko od těla. Jeho rodina má své vlastní problémy a neschvaluje výběr jeho povolání. Jeho matka by si přála, aby se držel blízko, ovšem on má svou vlastní hlavu. Ví, co chce dělat. Ví, kdo je. Nevěří na patetické řeči, nesežere dívkám jejich hry na romantiku a lásku. Zkrátka je nedosažitelný a tím samozřejmě po něm víc a víc ženy touží.

Oproti uzavřenému Torresovi je Maritza usměvavá a příjemná osoba. Zářná optimistka, která se snaží najít sama sebe a žít svůj život tak, aby byla šťastná. Je jeho naprostý opak. Nekomplikovaná a upřímná žena, která vás osloví a snadno si dokážete představit, že byste měly takovou kamarádku.

Samozřejmě není nouze o erotiku a romantiku, ale nejedná se o to nejpodstatnější. Určitě bych knihu nezařadila mezi erotické romány, na to je té fyzické lásky v ději naštěstí méně a věřím, že stejně jako já, to oceníte. Postupné sbližování a poukazování na odlišné pohledy na svět se odehrává nejen, když jsou postavy spolu. Knihu tak prolíná přítomná dějová linie, která je doplněná o dopisy - což je staromódní a má své kouzlo. V dnešní době by bylo možné, aby si hrdinové dopisovali i přes internet, protože ten podle aktuálních biografií vojenských hrdinů je dostupný všude. Winter Renshaw se rozhodla pro klasický způsob dopisování, což vůbec nevadí a některé čtenáře potěší mnohem více než e-maily či sms, které by byly náhradou. Navíc se tím vhodně příběh protahuje, protože podle anotace poznáváte, kolik času mezi jednotlivými fázemi ubíhá.

Co se týče military... Román je pro ženy a to je na něm hodně poznat. Autorka se nepouští do nějakých vojenských akcí, spíše tuhle část líčí povrchně. Což neodradí čtenářky, které military moc nemusí, ale nepotěší ty, které je běžně čtou a doufají v nějakou řádnější akci.

Ačkoliv dramatických zvratů moc není, ke konci se vám jich pár ukáže a odhalí nečekaná fakta. I když si říkáte, mě nic nepřekvapí, tak je možné, že stejně jako já v jedné netušené chvílí autorce na špek skočíte a budete se třást, jak to všechno bude dál. Protože použitý element je méně obvyklým a rozhodně příjemným zpestřením. V závěru poznáváte, že i když se jedná o milý, lehce naivní a pohádkově romantický příběh, tak autorka má podstatné prvky promyšlené. Proč se choval tahle? Proč tohle a támhleto? Vždycky vám otázku zodpoví a tím dostává příběh samozřejmě nejen smysl a sílu emocí, ale také jistou jedinečnost.

Knihu bych doporučila všem dívkám či ženám, které chtějí zažít velmi příjemnou oddechovku s military prvky. Rozhodně potěší nejen ryze romantické čtenářky!

Co na P.S.: Nesnáším tě říká Chensie? I když se jednalo o romantický román, který military zobrazoval povrchně, tak si mě získal. Jsem čtenářka military příběhů a těšila jsem se na něco více vojenského, toho se mi sice nedostalo, ale i tak si mě příběh získal. Především díky Isiahovi, který byl prostě báječnou platonickou knižní láskou. Ale také pro překvapení v závěru, kdy mě autorka dostala. A taky Marisza se mi stala bezva kámoškou po dobu čtení, takže... nečetla jsem knihu naposledy. Taková oddechovka mě neomrzí. :o)

Milý Isaiahu,
před osmi měsíci jsi byl jen voják, který měl být nasazen v boji, a já jen servírka, která ti přinesla palačinku a doufala, že si nevšimneš, jak moc jsi mě zaujal. Všiml sis. A celý následující týden jsme strávili spolu. Všechny dopisy, které jsi mi pak poslal, jsem schovávala jako poklady a zamilovala se do tebe. Jenže pak ses vrátil, a když jsme se setkali, choval ses, jako bys mě nikdy v životě neviděl.  Ať máš k tomu jakýkoli důvod, doufám, že je dobrý.
servírka Maritza
PS: Nesnáším tě. A tentokrát… to myslím vážně.

Nakladatelství: Beta