Recenze: ZÁZRAČNÉ KOŤÁTKO - SPLNĚNÉ SNY (Hayley Dazeová)

Zábavné dobrodružství pro dívky!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

Britská spisovatelka Hayley Daze je známá svými krásnými dětskými publikacemi. Prozatím převážně v zahraničí, ale letos má vycházet u nakladatelství Grada - Bambook několik jejich veselých příběhů. Já se zaměřila na sérii Zázračné koťátko. První díl s názvem Kouzelné přátelství vás připraví na nový díl, který nedávno vyšel. Splněné sny lze číst samostatně, ale byla by velká škoda, aby předešlé dobrodružství, kde vzniklo přátelství dvou ústředních hrdinek, cílovým čtenářkám uniklo.

Hned na první stránce v ilustraci tlapky si vaše ratolest může svou novou a krásnou knihu podepsat. Vyprávění v er-formě se odehrává na osmdesáti pěti stranách a celkem osmi kapitolách, které jsou vhodně pojmenované podle ústředního motivu. Jak už to u dětských příběhů bývá, tak anotace toho o ději řekne poměrně hodně, což není vůbec na škodu. Alespoň cílové čtenářky vědí, nač se mohou těšit a co očekávat. Plusem jsou určitě velká písmena, která se dětem budou snadno číst.

Jelikož jsou Splněné sny už druhou publikací ze série Zázračné koťátko, tak se samozřejmě setkáváte opět s Elou a její kamarádkou Olivíí. S tou se seznámila v prvním díle s názvem Kouzelné přátelství, kde se vedle nich také jako mávnutím kouzelného proutku ocitla také Mazlinka, neobyčejné koťátko, se kterým prožívají obě dívky báječná dobrodružství!

Autorka Hayley Daze rozhodně umí psát veselé, zajímavé a důvtipné příběhy pro dívky, které chtějí něco netradičního. S Mazlinkou si rozhodně užijete spousty krásných a zábavných chvil, jenž je radost prožívat skrze svižný děj. Spisovatelka se zaměřuje také na upřímné dívčí přátelství, lásku ke zvířatům i k hudbě. Nekomplikovaný děj má své zvraty a zajímavosti, ale není překombinovaný a řídí se ústřední linií, která je poutavá. Zejména čtenářky, které touží stát se na chvíli hvězdičkami v hudební sféře, budou nadšené, protože je kouzlo snadno vtáhne do knihy a splní si své sny, jak napovídá název.

Nesmím opomenout ani černobílé kresby, které příhodně dokreslují děj. Jsou přirozené, snadno rozpoznáte, co jimi ilustrátor chtěl říct a báječně dokreslují i lehce napínavou atmosféru. Nevadí, že se jedná o černobílé ilustrace, protože je kniha spíše pro děti na druhém stupni Základní školy.

Tuhle knihu s krásnou atmosférou a poutavým námětem bych určitě doporučila dívkám, cílen je příběh na základní školu, takže určitě potěší. Myslím, že celá série je působivým čtením a rozhodně by si ji neměly nechat ujít mladé slečny, které chtějí číst o přátelství i kouzlech.

Ela se v novém domově seznámí s holčičkou Olivií ze sousedství a stanou se z nich kamarádky. Jako zázrakem se pak vedle nich objeví to nejroztomilejší koťátko na světě. Brzy se však ukáže, že Mazlinka je nejen roztomilá, ale i kouzelná. Holčičky díky ní prožijí velké dobrodružství ve starověkém Egyptě, kde si najdou i kamarádku. Podaří se jim za pomoci Mazlinky najít ztracenou faraonovu kočku?

Nakladatelství: Bambook
Žánr: Literatura pro dívky, dětské knihy
Ze série: Zázračné koťátko