Recenze: MAZLIVÝ PEJSEK (Oldřiška Ciprová)

Rozkošná zvířátka a veselé i emotivní příběhy!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

Česká spisovatelka píšící pod pseudonymem Oldřiška Ciprová, zaměřující se na tvorbu pro děti, je známá díky mnoha svým dílům, kterých má na svém kontě už přes třicet. Já jsem se s autorkou poprvé setkala ve středověkém příběhu pro dívky s názvem V kůži rytíře (recenze). Ač nejsem cílová čtenářka, tak tahle lehce romantická oddechovka si mě získala na plný počet a neváhám si ji s radostí přečíst klidně znovu. Stejně jako V kůži rytíře, i knižní novinka Mazlivý pejsek ze série Záchranná stanice pro zvířátka je velmi poutavým a krásným příběhem.

Prvním dílem série Záchranná stanice pro zvířátka je publikace Zachráněný Mourek, která vyšla v roce 2018. Nejen s Mourkem se setkáte v novém dobrodružství, které se týká zábavného trojlístku dětí Amálky, Robina a jeho kamaráda Jáchyma. Svižné vypravování se odvíjí v er-formě, má atmosféru podbarvenou emocemi a láskou ke zvířatům. Autorka nezapomněla ani na dětský svět spolu s humorem a nadšením pro záchranu zvířat. Domácké a milé prostředí se příhodně mění, ať už se odehrává děj venku, u veterinářky či u dětí doma.

Sympatičtí hrdinové vás provází krásným dobrodružstvím, jehož hlavním motivem jsou zvířecí osudy, které končí optimisticky. Poznáte pejska Fida, ptáčátko či lišku! Není se tedy čeho bát, že by byly malí čtenáři z povídání smutní. Ba naopak nahlédnout na veterinářskou kliniku, dozví se, jak se o zvířátka starat a kolik zábavy se s nimi dá užít.

Prozatím v sérii Záchranná stanice pro zvířátka vyšly dva díly, které ilustrovala česká ilustrátorka Zdeňka Študlarová. Barevné kresby jsou malebné, věrohodně zobrazují děj a dotváří krásný dojem, který z knihy čtenáři získají.

Zábavné čtení s přívětivými zvířecími i lidskými hrdiny doporučuju dětem na základní škole. Holčičky i kluci si při čtení a prohlížení obrázků určitě přijdou na své a užijí si dynamické a emotivní dobrodružství formou několika kapitol, které na sebe volně navazují, stejně jako knihy.

Máte rádi zvířátka a dobrodružství? Jste zvědaví, jak to vypadá na záchranné veterinární stanici?

Amálka, Jáchym a Robin moc rádi pomáhají při ošetřování a záchraně zvířátek. Dozvědí se tam spoustu užitečných informací, například jak pečovat o zraněné srnečky nebo proč nepomáhat ptáčátkům zpět do hnízda. A taky proč nezavírat živá stvoření v parném létě v autě. Právě kvůli tomu se děti seznámí s mazlivým bíglíčkem Fidem. Musí se na záchranné stanici zotavit a Amálka o něj láskyplně pečuje. Jaký bude další Fidův osud?

Nakladatelství: Bambook
Žánr: Pro děti a mládež
Ze série: Záchranná stanice pro zvířátka 2.