Recenze: KRÁSA, KTERÁ BOLÍ... - SHINY BROKEN PIECES (S. Charaipotra, D. Clayton)

Balet už nikdy nebudeš vnímat jako dřív!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart - #BOOKLAB
Slovart na FB

Už jsi přečetla young adult drama Tiny Pretty Thinks v rámci dilogie Krása, která bolí od amerických spisovatelek Dhonielle Clayton a Soni Charaipotra? Tohle kvalitní ya z prostředí baletu je dokonce předlohou seriálu Krasotinky, který je k dispozici na Netflixu! Pokračování vydalo nakladatelství Slovart - #Booklab a je mi úplně jasné, že se na něj cílové čtenářky klepou!

Vypravování se odehrává ze tří úhlů pohledů, jak jsme zvyklé z předešlého dílu. Opět na scénu vstupují June, Bette a Gigi, které jste si oblíbily/neoblíbily v Tiny Pretty Thinks, kde měly své velké role. I tentokrát je čeká boj o svůj sen, kterému se takřka zaprodaly. Pokud se nepletu, tak stejně jako v prvním díle, i tentokrát má úvod na starosti Cassie, která se později objevuje jako vedlejší postava, ale vlastně vás z jasných důvodů do knihy uvádí. Kniha je tentokrát dělená podle jednání. Hned po úvodní kapitole na vás tedy čeká Jednání I. Podzimní sezóna, poté Jednání II. Jarní sezóna. Dvě hlavní části, skrývající pot, dřinu a slzy...

Ač byste to zřejmě na první pohled neřekli, tak balet je tvrdá dřina a autorky vám to velmi upřímně vše zobrazí. Hrdinky jsou pod neustálým tlakem, který na ně vyvíjí nejen okolí, ale i ony samy. Jejich tréninky jsou nekončící a neustále se ve stresujícím prostředí snaží vypadat jako křehké panenky, ačkoliv uvnitř musí být tvrdošíjné, jinak by takový tlak nezvládly. Některé se hroutí, jiné touží po uznání a další padají a znovu se zvedají. Přátelství mají svou sílu, ale dá se jimi poměřovat touha dojít dál než ostatní a ukázat, co v nich je?

První díl byl velmi dramatický, prakticky šel až na dřeň a ukázal, co všechno se může jen za účelem úspěchu změnit a jaká rivalita a krutost panuje mezi těmi, kteří by vlastně měli držet za jeden provaz. I tentokrát vzrušující show pokračuje a ač by to nikdo neřekl, je to krvelačné, silně emotivní a někdy až šokující. Ač je vše reálné, tak si občas přejete, aby nebylo, aby si autorky prostě něco vymyslely, či to bylo hnané přes čáru, ale já jim to věřím...

Opravdu takhle věrohodně ztvárněné a silně emotivní drama jsem zřejmě ještě nečetla. Na balet už nikdy nebudu pohlížet jako dřív a hodně mi to otevřelo oči. Nejsem si jistá, jestli se budu dívat na Krasotinky na Netflixu, protože knihy to rozhodně nepřekoná. Ty jsou prostě... neuvěřitelné. Ač jsem vám toho mnoho neřekla, protože nechci spoilerovat, tak snad jsem vás dokázala navnadit na něco, co je bezkonkureční, protože takhle si téma baletu nikdo nejspíš na zřetel nevzal a naprosto bravurně jej nepředvedl. Jedinou vadu vidím v tom, že nakladatelství ponechalo anglický název. Netuším, jaký je smysl, protože mě to automaticky odrazuje a někteří čtenáři publikaci mylně přejdou s tím, že není překladová. Škoda.

Četli jste první díl? Pak si zákonitě musíte přečíst druhý, protože vás dostane stejně tak, možná i více! Rozhodně doporučuju nejen cílovým čtenářkám. I v případě, že pro vás není balet atraktivní, tak o to víc budete nejspíš zírat, co všechno se v tmách jeviště děje...

Ať zvítězí ta nejlepší. June, Bette a Gigi se naposledy střetnou v souboji o místo v prestižním souboru Amerického baletu. V sázce je teď víc než kdykoli předtím, a tyhle dívky můžou přijít úplně o všechno… a tentokrát nikdo nehraje podle pravidel. June konečně začne sebe samu vidět jako primabalerínu. Ale kvůli snaze stát se tou nejlepší bude možná muset obětovat svou životní lásku. Baletka Bette, které tanec koluje v žilách, je odhodlaná očistit své jméno poté, co byla z konzervatoře podmínečně vyloučena za to, že ublížila své rivalce Gigi. Ale i kdyby se vrátila, podaří se jí znovu se probojovat na výsluní, po kterém tolik touží? Nebo pošpinila rodinné jméno navždy? A Gigi nedovolí, aby Bette – ani žádná z ostatních tanečnic, které ji minulý rok šikanovaly – unikla trestu. Ale pomsta ji záhy pohltí a možná to bude ona, kdo bude muset zaplatit nejvyšší cenu. Všechno se točí kolem posledního tance. Komu se podaří zazářit? A čí sny budou navždy ztraceny?

Nakladatelství: Slovart - #Booklab

Ze série: Tiny Pretty Thinks 2.

Počet stran: 360