Recenze: HOTÝLEK NA ISLANDU (Julie Caplin)

Romance z tajuplného Islandu

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

Taky zbožňujete romantické oddechovky ve stylu hygge od báječné anglické spisovatelky Julie Caplin? Ta už si nás získala čtyřmi svými romány, tento je pátý a ke všemu vyšel nedávno i šestý s názvem Čajovna v Tokiu. Autorka je známá výběrem zajímavých míst pro svá milostná dobrodružství, která se neobejdou bez reálných problémů a kvalitních charakterů. Nesmím opomenout opravdu vytříbené knižní obálky, které k sobě všem knihám ze série báječně ladí a jsou mnohem nápaditější než originály. Ilustrace vytvořila Kateřina Brabcová, známá i pod pseudonymem Brabikate, na svém kontě už má množství působivých kreseb na obálkách.

Vypravování je stejné jako v předešlých dílech. V er-formě vám autorka představuje více než úhel pohledu ústřední hrdinky, zatímco styl psaní je velmi příjemný, má silnou, občas tajuplnou, atmosféru a nepostrádá emoce i myšlenky. Je dynamický a příhodně napínavý v těch správných situacích. Okořeněný přirozeným a nepřehnaným humorem.

Tentokrát se podíváme na příběh Lucy, která přišla o práci, ale i svého partnera. Zaměstnání jí chybí, na bývalého se už nechce ale ani podívat a všichni jeho přátelé na Lucy koukají skrze prsty. Nerozešli se totiž běžným způsobem, stalo se něco, co Lucy doslova vyštvalo až na Island. Do hotýlku Polární záře přijíždí zlomená a nešťastná, ale brzy se bude muset postavit na nohy, protože ji jako novou ředitelku hotelu čeká mnoho povinností a nesnází... Hned v prvních dnech se nečekaně seznámí s bytostmi huldufólk, což jsou vlastně neviditelní elfové, kteří v hotelu dělají nejrůznější lotroviny a hází hrdince klacky pod nohy. Samozřejmě Lucy na takové kouzelné bytůstky nevěří, ale pravdou je, že někdo opravdu dělá neplechu. Čeká vás tedy lehounká detektivní linka, co se týče nalezení viníka. Ale Lucy, i když se vypořádá s prvním problémem, nemá vyhráno, protože se vrší další a další.

Naštěstí jsou v hotýlku opravdu zajímaví a úžasní lidé, kteří pocházejí z Islandu a seznámí tak Lucy (i vás) s islandskou kulturou, ale i tamějšími památkami či pozoruhodnými místy. Nápadité je, že se v textu objevuje příhodné množství islandských slov, která jsou vysvětlená, ale příběh úžasně obohatí a atmosféru pozdvihnou. Island je krásné prostředí a Julie Caplin vám jeho přednosti umí okouzlujícím způsobem předvést.

Milostná linie je přirozená, plyne zlehka a je osvěžující, při všem tom interesantním shonu na hotelu. Jedinečná příležitost, podívat se na chod hotelu, se prolíná s romantikou, kterou pár zažívá. Jenže je oba svírá tajemství, které před sebou skrývají a proto se drží zpátky. Jelikož se nejedná o erotický román, ale spíše společenský oddechový román pro ženy, neočekávejte pikantní erotické scény až na dřeň, i přesto si však přijdete na své.

Závěr je nejdynamičtější a nejnapínavější, protože vše vrcholí včetně milostné romance. Tu čeká dohra ještě později a je opravdu vytříbená. Myslím, že autorka nic neopomněla a připravila svým čtenářům opravdu krásný a lákavý literární zážitek.

Pokud jste čtenářkami Julie Caplin, tak jistě víte, že si tento román nemůžete nechat ujít! Jestli se k sérii Romantické útěky teprve chystáte, klidně můžete vzít knihy na přeskáčku, jak se vám zlíbí, protože se jedná o příběhy, jež se dotýkají především tématem, ale nikoliv hrdiny. Rozhodně doporučuju všechny knihy, ale Hotýlek na Islandu obzvláště pro jeho kouzelnou atmosféru i prostředí.

Co na titul říká Chensie? To byla nádhera! Zábavná, pozoruhodná a romantická četba, která mě neskutečně bavila. Moc jsem si čtení užila a Island si mě získal na sto procent! Mohu jen doporučit. Lucy a Alex jsou hrdinové, které jsem si snadno zamilovala. Jeho pro jeho laskavost a dobrotu a ji pro její bojovnost a odvahu jít do všeho naplno, i když měla těžké období. Rozhodně si mé sympatie získaly i vedlejší postavy. Na hotýlku byl skvělý tým, na který se nedá zapomenout.

Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, úspory docházejí a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu nechce. Takže když jí personální agentura nabídne místo manažerky hotýlku Polární záře na Islandu, okamžitě přijme i přes to, že nesnáší zimu. Po příjezdu se nemůže zbavit dojmu, že udělala chybu. Jako šéfová se navíc uvede naprostým trapasem, takže pochybuje, jestli ji podřízení přijmou. Jenže pak jako by jí osud dal znamení, že má zůstat. V noci se na nebi roztančí polární záře a Lucy se při sledování toho fascinující podívané rozhodne vytěžit z téhle životní příležitosti co nejvíc. Využije všech svých znalostí a zkušeností a postará se, aby se z Polární záře stal nejúžasnější romantický hotel na celém Islandu! Hotel má špatné hodnocení a je poloprázdný, takže ji čeká pořádně tvrdá práce. Lucy dělá, co může, ale má pocit, že se jí někdo snaží škodit. Jsou k ní všichni kolegové upřímní? Může jim důvěřovat? Navíc ji začíná zneklidňovat barman Alex… Mezi ním a Lucy to sice jiskří, ale záhy se ukáže, že Alex skrývá nějaké tajemství…

Nakladatelství: Grada - Cosmopolis

Žánr: Romány pro ženy, Romance

Ze série: Romantické útěky 5.