Recenze: PLÁŽ V CHORVATSKU (Julie Caplin)

Skvělé pokračování série Romantické útěky!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

U nakladatelství Grada - Cosmopolis vyšel již čtvrtý díl s názvem Pláž v Chorvatsku ze skvělé série Romantické útěky. Julie Caplin je autorka, která sází na originalitu a nápaditost a podle toho také její působivé romány vypadají a nadchnou tak náročné i nenáročné čtenáře. Brzy se můžeme těšit na pátý román Hotýlek na Islandu. Co si pro nás autorka připraví? Nechme se překvapit, jistě to zas bude báječné.

Vypravování v er-formě obsáhne dva úhly pohledu - Nicka a Maddie, kteří jsou svým způsobem stejní a přitom odlišní. Jelikož styl psaní není prostý, potěší i náročnější čtenáře. Překlad je velmi povedený a snadno se začtete. Atmosféra dokáže snadno strhnout a hlavní přísadou je zábava i romantika.

Nejprve se seznámíte s Nickem, prostým charakterním mužem, který si na nic nehraje. Nechá se při fotografování na rodinné farmě okouzlit modelkou, která je vykreslena jako typická fotomodelka se všemi klady i zápory. Nutno podotknout, že i díky ní se čtenář skvěle baví, ač to není sympatická postava.

Maddie je velmi ráda, když v další kapitole získá možnost sloužit na luxusní jachtě, je nadšená. Její umělecká dráha stagnuje a tak po této příležitosti sáhne všemi deseti. A právě tam se setkává nejen s Nickem, ale i vlivný a bohatý Simon...

U Julie Caplin určitě oceníte, že nepíše ryze klišoidní romance a dává důraz na nápad, zpracování a přednes. Tak se dočkáte komplikovaného, osvěžujícího milostného románku, který nepostrádá uvěřitelnost a zábavnost, plížící se celým příběhem. Je rozverná, upřímná a nepřehnaná, a spolu s romantikou tvoří pevný základ skvělého příběhu.

Jelikož se jedná o cestu na luxusní jachtě, vedlejším tématem je nejen bohatství, modeling, umělecká scéna, ale i cestování. Cestopisné popisy mnohé mohou nadchnout, máte-li je v oblibě! Nejpodstatnější je vztah, za kterým si hrdinové přes nesnadné překážky jdou. Můžete se těšit na vhodně popsané romantické chvíle a vášeňi i spousty emocí. Po celou dobu vás provází propracované charaktery, i když v tomto případě těch sympatických je méně, za to si však přečtete o těch, kteří nejsou natolik milí a dokážou zpestřit děj.

Prostota se prostě děl Julie Caplin rozhodně netýká a já proto věřím, že je ocení nejen nenáročné, ale i náročné čtenářky. Ačkoliv na sebe svým způsobem romance navazují, je možné je číst i samostatně. Nejspíš jakmile si přečtete jeden, budete toužit po všech, protože jsou vážně skvělé. :)

Co na titul říká Chensie? Já jsem se opět skvěle bavila. Autorka mě od prvních stran vtáhla do děje a co jsem předpokládala a těšila se na to, mi předala. Mnohé mohou trochu potrápit nesympatické charaktery, ale já jsem se skvěle bavila. Dokonce jsem se i zasmála. Líbil se mi Maddin nadhled a Nickova plachost. Co se týče cestování, tak to mi autorka vytřela zrak. Působivé! Nemám opět slov. Další úžasný román od Julie Caplin, který v mé knihovničce má své místo jisté.

Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže. Práci jí dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází z úplně obyčejné farmářské rodiny, ale teď chodí s modelkou Tarou, se kterou se seznámil, když na jeho farmě probíhalo focení módy. Maddie se snaží obstát v roli hostesky a vyhovět zhýčkaným hostům, jenže arogantní Tara jí to moc neulehčuje. Mezi Nickem a Tarou to začíná pomalu skřípat, přece jen pocházejí každý z jiného světa. O Maddie se zajímá jeden z hostů, hezký a bohatý Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky – myslí to ale upřímně? Zároveň si Maddie uvědomuje, že se jí čím dál tím víc líbí Nick…

Nakladatelství: Cosmopolis
Žánr: Romány po ženy
Ze série: Romantické útěky 4.