Recenze: KRAVAŤÁK (BB Easton)

Kvalitní závěr ulítlé a žhavé série 44 kapitol!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americká spisovatelka BB Easton si nás získala sérii 44 kapitol, která podle všeho bude vycházet ve filmové podobě i na Netflixu. U nakladatelství Baronet vyšla jako první kniha 44 kapitol o 4 mužích (recenze), která pro někoho může být vhodnější až v samém závěru série.  Všechno to začíná v románu Skin (recenze), kde poznáváme ztřeštěnou BB a její první lásku, neohroženého a násilného Knighta, následoval počin Rychlost (recenze), kde prim převzal Harley James, a pak Rocker (recenze). Zhýralý rocker Hans ale nebyl tím, s kým bylo BB souzeno skončit. Tím je právě Ken z knížky Kravaťák! Získá si nás?

Vězte, že ano! Opět se ocitáte v příběhu, který vám v ich-formě předkládá BB. Dospívá, už je z ní vysokoškolačka, která ví, čím chce být a ví, že má mizerný vkus na muže. Kravaťák Ken se jejímu vkusu naprosto vyhýbá a snad proto za ním začne pálit, ačkoliv to vypadá, že Ken má pramalý zájem. Styl vyprávění je, jak již očekáváte, dynamický a velmi upřímný. Obsahuje vulgární slova, ale jelikož BB dospívá, tak už působí dospělejším dojmem a čeká nás o trochu méně dramat. Autorka svou knihu opravdu skvěle přizpůsobila věku své hrdinky a tak působí celkově uvěřitelně, až na některé kousky, u kterých si říkáte: Páni, přece někdo nemůže mít tak vzrušující život!

Divokou BB už jsme měli možnost poznat dobře za těch několik životních etap, ve kterých nám ji stejnojmenná autorka představila. Víme, že by se mělo jednat o autobiografii, i když to bereme trochu s nadhledem, jelikož něco je vážně šílené a občas i bizardní, stejně tak se to však odehrát skutečně mohlo. BB tedy studuje na své vysněné povolání, o kterém už nějakou dobu mluví a kdo četl 44 kapitol o 4 mužích, tak ví, jak a kde skončí.

Vlastně se tedy nekoná žádné překvapení, mimo toho, jakým způsobem se tedy s Kenem dají dohromady a jaký Ken sám o sobě je. Možnost poznat ho jsme měli už v závěru publikace Rocker, ve které BB prožila hříšný románek s Hansem, frontmanem kapely Phantom Limb. V této knize si léči zlomené srdce, snaží se přijít na lepší myšlenky a začne si všímat fešáka v kravatě, který je sexy, ale naprosto se vymyká jejímu vkusu. Asi by bylo na čase vyzkoušet po těch tragických vztazích něco jiného.

A tak se vrhá do nového milostného dobrodružství s tajemným Kenem, který je sám o sobě zvláštní. Působí naprosto jiným dojmem, než ti před ním. Těší mě, že autorka nesklouzává k hrdinům jako přes kopírák, ale každý je odlišný a nabízí něco jiného. Ukonejší zvrácené představy a nadchne. Stejně tak si vás získá i Ken, který je velmi osobitý, velmi netradiční od předešlých hrdinů a také silně vzrušující. Není divu, že je z něj BB na větvi. Jenže někde číhá jako noční můra její první láska... Změnou je, že Ken BB neoslovuje tak, jak jsme zvyklí, ale používá její pravé jméno a tím se mění trochu i náhled na to, jak se Brook vlastně začíná měnit a dospívat o něco viditelněji.

Autorka opět zabíhá do více či méně závažných témat. Alkohol, drogy, rychlá auta, to už tu všechno bylo, na řadu přichází něco nového, ale i starší náměty. Poznáváte i staré známé, jako například mladou matku Juliett, která je prakticky od prvních let dospívání BBinou kamarádkou. Charaktery jsou opravdu vydařené, zábavné, velmi upřímné a působí tak živým dojmem, že si říkáte, že na ně někde můžete klidně narazit, když se budete pohybovat v těch správných kruzích.

Co se týče nového hrdiny... Ken je výrazná osobnost a především je zvláštní. Opravdu zvláštní. Možná se budete obávat, že se to trochu svažuje směrem ke Christiánu Greyovi, lehké prvky k tomu nabádají, ale nebojte se. Nic takového se neděje, tohle je teda pořádné překvapení s dávkou psychologie! Moc vám k tomu neřeknu, protože vám nechci zkazit překvapení, ale tedy... to je síla!

Upřímně, na tento díl jsem se těšila nejméně. Kravaťák, zavání to ohraným tématem, které je teď trendy, tedy šéfové a milostné vztahy. Já jsem těchto námětů už četla přehršel, nyní se jim spíš vyhýbám a jsem nadšená, že tohle není ten případ, i když mě to k tomu svádělo. Kravaťák je úplně jiný, je záhadný, vzrušující a naprosto pohlcující. Lepší závěr se autorce zřejmě podařit nemohl. Ačkoliv všichni víme, jak to dopadne, s napětím očekáváme další BBiny kroky a že to stojí za to! V tomto posledním díle se ukázalo, že to má autorka pěkně promyšlené, ovládá psychologii a opět dokázala přijít s něčím, co se k sérii perfektně hodí a přesto překvapí.

Já nejen Kravaťáka, který si mě získal na plný počet, ale celou sérii 44 kapitol doporučuju! Něco takového na knižním trhu dle mého příliš nemáme, je to originální, svérázné, ulítné, šílené, zábavné a neskutečně hot! Nepochybuju, že si to užijete!

„Odkdy jedeš po chlapech v kravatách? Líbí se ti jen chlapi, co vypadají, jako by chlapy v kravatách přepadali. Se zbraní.“

To byla pravda. V roce 2003 už jsem měla jasně daný typ. Klidně jsem mohla mít na srdci obří nápis „Hodným klukům vstup zakázán“.

A právě proto jsem měla Kena Eastona zařazeného jako kamaráda. Býval fotbalovou hvězdou, voněl čerstvě vypraným prádlem a ne zatuchlými cigaretami, a měl víc kravat než tetování. Pšá. NU-DA.

Jenže čím víc jsem svého fešného kámoše poznávala, tím víc se mi nabízelo otázek. Otázek jako: Proč s nikým nechodí? Proč se vyhýbá lidskému doteku? Proč nenávidí všechno zábavné a báječné? Studentky psychologie v mém nitru se zmocnila posedlá touha dostat se Kenovi do hlavy, zatímco rozmazlený spratek ve mně byl posedlý touhou dostat se mu do srdce.

Roku 2003 jsem objevila to jediné, co miluju víc než zlobivé kluky…

Pořádnou výzvu.

Počet stran: 392