Recenze: ROCKER (BB Easton)

Již potřetí s BB a jejím vzrušujícím milostným dobrodružstvím!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americká spisovatelka je v zahraničí již známá díky svým svérázným, kontroverzním a parádně ulítlým románům. V Čechách ji proslavila série 44 kapitol, kterou vydává nakladatelství Baronet. Všechno to začalo titulem 44 kapitol o 4 mužích, pokračovalo románem Skin o šíleném skinheadovi Knightovi, dále se BB stala mazlíčkem jednadvacetiletého mechanika Harleye v románu Rychlost a nechala se okouzlit rockerem Hansem. To už všechno víme, ale v zahraničí (a snad i brzy u nás vyjde) už je k přečtení a poslední díl, ve kterém zřejmě získá své příjmení Easton. Tedy už se po svých tragických, neskutečně poutavých a ulítlých vztazích BB usadí, jak tušíme, právě se čtvrtým mužem svého života. A věřím, že cesta k jejímu aktuálnímu životnímu stylu bude stejně zábavná a pohlcující jako všechny předešlé. Ale nepředbíhejme, ráda bych vám představila knihu Rocker, která opět stála za to! BB Easton nikdy nezklame.

Varování: Recenze může obsahovat spoilery, týkající se přešlých dílů.

Vypravování je jako vždy, jak jsme zvyklé, z úhlu pohledu BB. Tentokrát je dívce sedmnáct, předčasně maturovala, i když se nám tomu při jejím divokém životě nechce ani moc věřit. Slovník je velmi autentický, plný vulgarit a neskutečně živý a dramatický. Život pubertální dívky není jednoduchý, ale mimo dospívání má BB ještě nesnáze s láskou, podvýživou, drogami, alkoholem, atd. Po celou sérii vás autorka provází k vážným tématům a nechává vás zamyslet v rámci žánru romanticko-erotických románů pro ženy.

BB se nemění. Pořád je to ta ulítlá holka, která má smysl pro humor, přátelství a obvykle propadá těm špatným klukům, kterým by se raději měla vyhnout. Harley sedí ve vězení, víme za co. Knight je v Iráku, jelikož ho trápí svědomí a přesto všechno, co se událo, svou Punkerku miluje. BB je tedy volná, svolná a hlavně snadno polapitelná.

Její bezbrannosti využije i rocker Hans, do kterého se BB zas šíleně zamiluje. Tyhle její peripetie známé. Je to vzrušující, napínavé, žhavé jako samo peklo. Autorka se nevyhýbá ani intimnostem, jak je zvykem, takže vás opět potěší vášnivé scény, kterých je tak akorát.

Dějová linie je jednoduchá, točí se kolem BB a jejího života. Do děje s Hansem přichází nejen nové postavy, ale také se mění prostředí. Potěší, že se znovu setkáváme i s těmi hrdiny, které známe z předchozích dílů. I tentokrát se řeší nesnáze, protože rockové zákulisí není žádnou procházkou růžovou zahradou, ale skrývá v sobě mnoho. Zejména, pokud je Hans žárlivý, romantický a skládá pro BB písničky. To jde ruku v ruce s dramatem jiného kalibru.

V závěru vás přivítá nová postava, která navazuje na závěrečný díl. Tohle vzrušující, pološílené a neskutečně žhavé dobrodružství s ulítlou BB bude končit zřejmě s dalším, finálním dílem. Horko těžko tomu uvěřit, protože jako kontroverzní oddechovka ve stylu temnějšího a žhavého new adult je to prostě top! Věřím, že stejně jako já, jste ještě nečetli nic takového a určitě to ve vás zanechalo nějaký otisk. Možná se tomu trochu podobá tvorba Amo Jones, ale za mě Amo na BB nemá. BB Easton jede na jistotu a její koncept je více promyšlený, ač jednoduchý. Navíc ty charaktery, kterými je BB okouzlená, si získaly nás všechny. Není divu, že se jim ústřední protagonistka nedokázala bránit.

Kniha je rozhodně pro čtenářky 18+ a to jen ne pro citlivé dušičky, protože BB zažívá neskutečnou jízdu, kterou dospívající jen tak nezažije. Bouřlivé období plné lásky a divokosti poukazuje i na problémy a drama, ale největším hnacím motorem je láska. Rocker byl drsný a žhavý a stál za přečtení! Užijte si ho do posledního tónu a nalaďme se na závěr.

Já jsem si BB Easton zamilovala už v první knize 44 kapitol o 4 mužích, kdy mě dostala svou fantazií a smyslem pro pokřivenou realitu. Jakmile přišel na řadu Knight, naprosto jsem se zamilovala. Já vím, že je to šílenec, ale v knižním prostředí bezpečný romantický objev, který si můžu užít dosytosti. Jeho charakter je propracovaný, stejně jako ty ostatní, a ačkoliv může mít pár mezer, stále to stojí za to a autorce se podařilo sepsat opravdu velkolepé romány pro dospívající, které by snad měli číst jen otrlí dospělí. :)) Můžu jen doporučit, tahle série je moje top.

Roku 1999 jsem se setkala s princem z pohádky. Byl to vysoký, tetovaný, hříšně hezký basák začínající rockové kapely Phantom Limb. Důležitější však bylo, že byl můj. Poznala jsem to hned ve chvíli, kdy po mně blýskl tím plachým úsměvem s dolíčky.

A on to taky poznal.

Hansel „Hans“ Oppenheimer nosil srdce na dlani a druhou rukou o mně psal verše. Na rozdíl od budižkničemu z mé minulosti mě Hans zahrnoval něhou, bral mě na místa, kde jsem ještě nikdy nebyla, a projevoval mi tak neskonalou lásku, o jaké jsem vždycky myslela, že existuje jenom v pohádkách.

Jenže jako v každé pohádce byla moje cesta k „šťastně až navěky“ dlážděná náročnými výzvami a zrovna když jsem to čekala nejmíň… rozdělovala se na dvě strany.

Roku 1999 jsem se setkala s princem z pohádky.

Roku 2000 jsem se setkala se svou spřízněnou duší.