Recenze: 44 KAPITOL O 4 MUŽÍCH (B. B. Easton)

Neotřelý námět, peprná minulost a zábava!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americká spisovatelka B. B. Easton v České republice  debutovala s románem pro ženy 44 kapitol o 4 mužích. Tato série se u nakladatelství Baronet brzy dočká také pokračování, prozatím pod názvem Skin. Jedná se o předlohu chystaného seriálu na Netflixu a podle tvrzení autorky jsou knihy založené na skutečných událostech. Už to by s vámi mělo trochu pohnout a pokud ne, pak věřím, že vás nalákám.

Styl psaní v ich-formě je dost uvolněný, takže potěší nenáročné čtenářky, které si prostě chtějí u čtení odpočinout. Ačkoliv je vypravování dynamické, autorka se v některých pasážích více rozjímá a zasvěcuje vás podrobněji do svého myšlenkového i emotivního rozpoložení. To může některé čtenářky nudit, zatímco jiné zas naopak nadchnout.

Ústřední hrdinkou je alespoň podle knihy samotná autorka B. B. Easton. Školní psycholožka s pestrou minulostí a spokojeným, běžným manželstvím si píše svůj deník a svěřuje se vám se svými zkušenostmi s láskou. Kapitoly se dělí na ty, ve kterých se přímo odvíjí přímý děj, a také na ty, které formou deníkových záznamů představují minulost BB. Mezi to spadají také e-maily, které si přeposílá se svou nejlepší přítelkyní Sarou, jíž se svěřuje.

Anotace přesně slibuje, co vám kniha nabízí. Nijak není zavádějící, jen opomíjí, že třeskuté dobrodružství je plné humoru a vášně, někdy až kontroverzních situací a obsahuje spousty různých charakterů.

BB momentálně žije se svým manželem a dvěma dětmi. Svého muže popisuje jako velmi chladného, inteligentního, zodpovědného a charakterního, ovšem chybí mu podle všeho emocionální inteligence a vášnivost. Jednou si však přečte tajný deník, který si hrdinka píše a začne být otevřenější a škádlivější. Sarah, BBina kamarádka, podporuje všema deseti hrdinčino psaní deníčku a nabádá ji, aby trochu přiostřila. A tak se vám dostává náhledů na skutečnou realitu, kterou BB prožívala a na tu přiostřenou, kterou předkládá svému manželovi a prostřednictvím tohoto experimentu ho tak mění k obrazu svému. Jen aby se jí to nevymklo z ruky, viďte?

A tak se setkáváte s vážně pestrou minulostí, kterou BB má. Její rodiče byli hippíci, kteří často pospávali a o mladičkou, rebelující BB se nijak nestarali. Patnáctiletá rebelka s okovanými gládami, piercingy a oholenou hlavou tak padla za oběť nejdrsnějšímu klukovi ze školy, Ronaldu McKnightovi, který si říkal Knight a lidé mu za zády přezdívali Kostrátor. Tenhle chlapec má vážně sílu vás zaujmout, protože je neobyčejný a to nejen pro svou minulost a nenávist ke všemu a všem. Snad proto se jej má týkat také druhý díl, alespoň tedy anotace to tvrdí. Pokud to tak skutečně bude, nemůžu se knihy dočkat, protože právě Kostrátor mi přišel nejpůsobivějším hrdinou.

Postupně se tedy dějová linie stupňuje až se občas BB zalyká vášní a její manžel nejspíš nadskakuje při čtení pikantnější verze deníku. Spolu s erotickými scénami je však podstatným prvkem také humor, na který narazíte především ve svěřování a polemizování přímé linie.

Co se týče e-mailů, které si mezi sebou ženy zasílají, tak ty náročnějšímu čtenáři přijdou nejméně uvěřitelné, jelikož jsou psané ve stylu pubertálních psaní. Na to, že ženy jsou už dospělé a mají zaměstnání, která by vyžadovala spíše striktnější přístup, jsou ve svých obratech až vulgární. To je za mě asi jediná vada na kráse příběhu, který mě bavil od začátku až do konce. I když s postupem čtení mi trochu vadila nadbytečná rozepsanost. Někdy to bylo fajn, s ohledem na zvláštní a osobitou ujetost, kterou příběh disponuje, a zajímavé, jindy autorka trochu tlačila na pilu a bylo by vhodnější texty proškrtat, aby byl děj dynamičtější. Její vypravování mělo vždy šťávu a celý nápad mi přijde jako velmi originální a neotřelý kousek, který mi dal vše, co jsem očekávala. Já osobně se divím nízkému hodnocení, protože mě román příjemně překvapil a skvěle se mi jako oddechová četba četl.

44 kapitol o 4 mužích bych doporučila všem, které nadchla anotace. Nesmíte od knihy očekávat něco, co vám nedá, protože budete zklamaní. Nabízí zábavu, romantiku a chtíč. Neotřelé charaktery a námět, na který jen tak nenarazíte. Užijte si čtení, protože tak BB má v rámci oddechovek rozhodně, co nabídnout! Kdo se se mnou bude těšit na pokračování? Toho se nemůžu dočkat!

Knižní předloha chystaného seriálu Netflixu, jehož název bude SEX/LIFE, přichází na trh! Tohle o ní říká sama autorka:

Školní psycholožky nemají psát knihy o sexu. Považuje se to za „neetické“ a „důvod k propuštění“. Máte štěstí, že etika nikdy nebyla moje silná stránka.

Léta jsem se snažila zpestřit svůj sexuální život, až jsem to nakonec vzdala a spokojila se s deníčkem. Možná můj nádherný, chladný manžel-cifršpion jednoduše nebyl schopný takové vášně, jakou jsem očekávala. Koneckonců, moji bývalí – tatér, později mariňák, později vyvrhel z motorkářského klubu, punk-rocker s tváří nevinného děcka, propuštěný z vězení na podmínku, a heavymetalový basák – byli nachlup stejně tetovaní a nabití testosteronem jako hrdinové mých oblíbených romancí. Když už nemůžu znovu prožívat takovou vášeň v reálném životě, můžu o ní aspoň psát. Ne? Nikdo se o tom nemusí dozvědět. Bude to moje malé tajemství.
No a víte, co se stalo? Můj manžel si tu blbost přečetl.

A víte co ještě? Začal se s nimi trumfovat.

Opilá mocí a na pochybnou radu mé nejlepší kamarádky a kolegyně jsem začala testovat hranice – vytvářela jsem deníkové záznamy určené přímo k tomu, aby zmanipulovaly Kenovo chování. Většinou reagoval skvěle – až na případy, kdy skvěle nereagoval.

Počet stran: 368