Recenze: MAPY MÝCH POCITŮ (Bimba Landmann)

Cesta do lidského nitra formou nádherných celoplošných kreseb

Jedinečný a originální publikace s nádherným grafickým zpracováním vyšla u nakladatelství Portál. Počin italské ilustrátorky Bimby Landsmann byl přeložen do více než dvaceti jazyků. Kresby vystavovala v Londýně, Tokiu, USA i celé Evropě. V článku u Portálu se dozvíte, že se považuje za žačku českého malíře, ilustrátora a animátora Jiřího Zavřela, kterému svou knihu také věnovala.

Příběh vlastně nemá žádné texty, mimo těch, které jsou spíše popiskami v ilustracích. Jedná se o stručné nadpisy, které vám představí onu lokalitu, pokud by pro vás či děti byl problém ji odhadnout.

Knihou malé i velké čtenáře provádí malý chlapec ve žluté větrovce. Začíná svou pouť na loďce a postupně proplouvá do zemí naší mysli. Autorka se zaměřila na ta nejznámější. Tedy radost, lásku, ale také znechucení, strach, atd. Chlapec jako první nachází zemi naděje, postupem času nachází i nového kamaráda a spolu s ním putuje dál....

Grafické zpracování je opravdu originální a nádherné. Autorka se rozhodla pro snové vypracování, kde dává důraz na tmavší barvy. Snadno nás vtahuje do svých zemí či ostrůvků a představuje formou své fantazie, co všechno vlastně mohou obsahovat. Kresby jsou celoplošné a jelikož je kniha nad rámec běžných velikostí, dítko se za ní snadno schová a ve velkém formátu může propátrávat všechna zákoutí neuvěřitelného světa.

Titul pomáhá dětem projevovat se a lépe se vyznat ve svých pocitech a mluvit o nich. Publikace je cílená spíše na malé čtenáře kolem věku čtyř let, ale na své si přijdou i starší. Dokonce i dospělí mohou být knihou naprosto okouzlení, zeptej se mé kolegyně Wish, které jsem prostřednictvím fotografií na FB Portálu a videa knihu představovala a naprosto ji nadchla. Mně zas naopak počin trochu znepokojuje a fascinuje zároveň. Dobré zkušenosti mám i s reakcí svých dětí. Můj starší syn předškolního věku byl hodně okouzlený, vyprávěl mi, co během svého putování vidí a jak to vnímá on sám. Můj tříletý naopak si oblíbil barvy a vnímal netradiční a pestré zpracování jako velký klad. Hlavně se oběma dětem líbila velikost knihy, ta je pro děti opravdu okouzlující, jelikož díky tomu mohou pátrat hezky z blízka a putovat prstíky.

Knihu bych doporučila všem malým i velkým, které zaujala na první pohled. Chcete-li pomoci svým dětem hovořit o svých pocitech a uvědomovat si je, máte před sebou kreativní možnost v podobě působivé knihy. Je snadné toho využít a pomoci dětem zas o něco víc vnímat svůj svět.

Dítě se vypravuje na cestu, která vede ke zkoumání míst v jeho nitru. Jedinými slovy této jinak tiché knihy jsou označení míst na mapách tajemných krajin, které překvapivě a nápaditě popisují různé lidské pocity. Kouzelná kniha představuje množství odstínů jednotlivých emocí od radosti, studu, údivu a strachu až k lásce. Výtvarně výrazná kniha je určena pro děti od 4 let.

Bimba Landmann je italská ilustrátorka. Její knihy byly přeloženy do více než 20 jazyků, své kresby vystavovala v Londýně, Tokiu, USA i celé Evropě. Považuje se za žačku českého ilustrátora Štěpána Zavřela.

Žánr: Pro děti a mládež

Počet stran: 44