Recenze: MECHANICKÝ ANDĚL (Cassandra Clare)

První díl populární série ze světa Lovců stínů!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart - #Booklab

Americká spisovatelka Judith Rumelt, více známá pod pseudonymem Cassandra Clare, má na svědomí množství knih, spadající do Ságy o lovcích stínů. Pokud se nepletu, patří pod ně série Nástroje smrti, Nástroje smrtelníků, Nejstarší kletby, Pekelné stroje, Poslední hodina a Temné lsti. Je toho opravdu velké množství a možná se v tom už začínáte trochu ztrácet. Já totiž nečtu série chronologicky, ale tak, jak vycházejí v krásných nových blyštivých vydání u nakladatelství Slovart - #Booklab. Tyhle knižní hávy jsou neskutečně krásné a příběhy s nimi skutečně ožívají, ale vážně doporučuji pročítat chronologicky, více si to užijete. :)

Mechanický anděl je dílo, spadající do série Pekelné stroje. Poznáváte se v nich s hrdiny, kteří jsou vám možná již známí kupříkladu z publikace Baneovy kroniky či jiných knih ze Ságy lovců stínů. Především se jedná o Williama Herondalea, který se nám představuje hned v první kapitole, co by lovec démonů. Vzrušující začátek přerušuje chladnější a depresivnější prostředí, ve kterém se právě nachází neméně známá Tessa Grayová.

Tessa je vězněná v Temném domě a je toho temného možná až příliš, protože ta depresivní atmosféra působí silným dojmem stejně jako bezútěšnost. Tessa nemá šanci na změnu, musí sloužit těm, kteří ji vězní, týrají a nutí dělat to, co nemá v úmyslu. Dle mého je to možná o něco ostřejší a surovější, než byste v young adult očekávali, ale jak znáte Ságu o lovcích stínů, s nimi není nic jednoduché a autorka se občas nebojí být až trochu krutá a nelítostná, aby ukázala temnější atmosféru. To na ni přeci jen zbožňujeme, viďte?

Příběh Williama je divočejší, vzrušivější a živelnější. Ač je jeho atmosféra stejně silná, skrývá v sobě více naděje a elánu, jelikož on se mezi démony pohybuje s grácií a jeho práce ho vážně baví. Jenže se nesetkáváme v Institutu jen s ním, ale se spoustou dalších zajímavých postav, která jsou více či méně známá nebo naprosto neznámá. V tomto případě také záleží na tom, jak moc máte načteno či jak dobrou máte paměť a zdalipak si vzpomínáte, že jste se s nimi možná již kdysi setkali.

Ve světě Cassandry Clare, kde není nic jednoznačné, se opět krásně rozpíná temnější fantazie. Ke všemu má autorka vše promyšlené, takže vás čeká napínavý a propletený příběh, ve kterém je také množství času na mezilidské vztahy. Zkrátka něco pro ty, kteří touží po akčním dění, ale přitom jej chtějí řádně okořenit emocemi!

Tohle dobrodružství je hodně vzrušující a emotivní už od začátku. Z té báječné atmosféry může citlivějším cílovým čtenářům po zádech přecházet až mráz a ke všemu si postavy oblíbíte tak, že je nebudete chtít opustit. V tom je Sága o lovcích stínů výtečná, můžete ji číst pořád dokola, jelikož má spousty dílů, které jsou kvalitní a vždycky v nich objevíte něco, co vám předtím třeba uniklo, ač se jedná o detaily. Navíc to zobrazení životních etap hrdinů a propracované charaktery, to přitáhne i náročnější čtenáře. Připravte se však na závěr, protože ač to napětí po celou dobu vře, tak na konci knihy doslova vyvěrá!

Tady není o čem hovořit. Pro fanoušky Sága o lovcích stínů je to jasné #mustread, protože autorka nezklamala a opět nám připravila silně návykové a kvalitní dobrodružství. Užijte si čtení!

Doporučuju nastřádat si Ságu o lovcích stínů v těch krásných blyštivých obálkách, které na světle ožívají, a číst chronologicky, protože teprve pak to bude mít tu správnou sílu a literární zážitek se stane dechberoucím!

1. díl nové trilogie od autorky Nástrojů smrti. Poté, co osiřelé Tesse Grayové zemře teta, která se o ni starala, vyplouvá dívka v dubnu roku 1878 z New Yorku do Londýna za svým bratrem Nathanielem. V přístavu na ni však nečeká Nate, nýbrž prapodivná dvojice žen, jimž se přezdívá Temné sestry. Uvězní ji v jejich domě a připravují ji pro záhadného Magistra, který ji chce získat. Při nezdařeném útěku Tessa zraní jednu ze služebných, ze které se vyklube podivná mechanická bytost. Záchrana přijde z nečekané strany – v Temném domě se objeví Will Herondale, jeden z lovců stínů…

Žánr: Fantasy, Young adult

Ze série: Pekelné stroje 1.

Počet stran: 368