Recenze: KDOPAK TO TU BĚŽEL? (Svenia Ersten, Chrstine Henkel)

Vzrušující cesta po stopách zvířat

Za recenzní výtisk děkuju nakladatelství Kazda

Vydejme se na cestu, zvířecí detektive! Tak začíná dobrodružství populárně naučné publikace o zvířatech a jejich otiscích tlap z nakladatelství Kazda. Německá spisovatelka Svenja Ernsten vystudovala učitelství pro základní školy, nyní se věnuje knihám pro děti. Spolupráce Svenji Ernsten a německé ilustrátorky Christine Henkel je výtečná, uvidíte sami.

Autorka opravdu ví, jak promlouvat k dětem. Dokáže je zaujmout a její styl je emocionálně zabarvený a velmi příjemný. Nabádá děti k touze po znalostech a objevování a přitom jim zábavným způsobem odkrývá skutečnosti o zvířatech méně či více známých.

Vše podtrhují velmi malebné a nádherné kresby ilustrátorky Christine Henkel. Jsou okouzlující a představují nejen zimní krajinu, kde jsou zasněžené keře či stromy a hrají si v ní děti, ale také právě zvířata. I ta jsou autentická, mají přesné proporce, ale přesto působí jemným a lehce pohádkovým dojmem, což děti nadchne.

Autorka se rozhodla pro představení množství zajímavých otisků zvířat, která jsou dětem známá více či méně, jak jsem vás již informovala. Kupříkladu stopy kočky domácí asi děti příliš nepřekvapí, ale rozhodně v nich objeví kouzlo, které se jim snaží autorky představit. Každá dvojstránka je věnována jednomu tvoru, o kterém se děti dozví spousty zajímavostí, ale přesto nejsou zahlcené. Je to vyprávění jako by šlo o jednoduchý příběh s fakty.

Děti se tedy mohou pokochat stopy kočky, ptačími otisky, zajícem či králíkem divokým, u nichž poukazují na rozdílnost na jedné stránce a děti se podívají nejen na jejich doupě, ale také třeba na rozdílnost trusu. A jak jsou na tom stopy psí? Děti se v knize dočkají čtyř psích plemen. Stejně tak je na tom také veverka, u které malí čtenáři poznávají doupě, ale mohou vidět, jak zručně leze po stromech.

Publikace je plná překvapení. Má spousty bonusů navíc, ať už se jedná o další prvky života zvířat, tedy nejen o stopy, ale také o zajímavá fakta. Při předčítání si spousta rodičů bude chválit krátké texty, šikovně dělené, ale také opravdu krásné grafické zpracování. Já jsem titul četla s dětmi a neskutečně se jim líbil, stejně jako mně. Kdopak to tu běžel? je naprosto okouzlující dílo, které si oblíbí zřejmě každý. Užijte si čtení a kvalitně strávený čas se svými ratolestmi. :)

Nádherná knížka o stopách zvířat ve sněhu pro děti od čtyř let.

Komu patří tyhle stopy ve sněhu? Kdopak tady běžel, skákal nebo cupital čerstvě napadlým sněhem? Měl malé tlapičky, nebo pořádně velké pracky? Jsou stopy kulaté, nebo podlouhlé? Jdou rovně jednou za druhou, nebo kličkují sem a tam?

Budeš-li se pozorně dívat, můžeš od sebe snadno rozpoznat stopy jednotlivých zvířat. Pírka, bobky nebo moč ve sněhu ti prozradí, kdo tudy kráčel sněhem před tebou.

Zjisti, jak vypadají stopy lišky, zajíce, králíka, jezevce nebo divočáka. Nauč se poznat stopy ptáků, kočky, psa, veverky, myši, krysy nebo jelena ve skutečné velikosti!

Nakladatelství: Kazda