Recenze: ĎÁBEL NOSÍ ČERNOU (L. J. Shen)

Kvalitní žhavá romance

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Populární spisovatelka L. J. Shen na knižní trh útočí s novým počinem, kterým opět zvedá laťku. Zamilovali jste si Hříšníky? Toužíte po pokračování Hříšnici: Nová generace? Nejspíš vám silně učarovala Hra o duši a nyní je tu vášnivá, lehce bláznivá a absolutně hot pohádková romance, která si získá mnohé!

Vypravování v ich-formě se týká převážně ústřední hrdinky Madison, která nám skrze své texty předkládá své myšlenky, emoce i prožitky, ale také dopisy od své maminky, která kdysi zemřela na rakovinu. Poctivě jí psala dopisy, které dotváří emocionální pozadí, jelikož romance se točí kolem závažného tématu. Své nám ukazuje ze svého úhlu pohledu také zmiňovaný ďábel Chase. Nehledejte za tím žádné fantasy prvky, ryze reálný příběh vám představuje tvrdého a hříšně nádherného, vtipného, charismatického muže Chase Blacka, který ukrývá spousty tajemství. Nic není přes čáru, ale báječně odkrývají jeho charakter.

Co se týče charakterů ústředních hrdinů, tak v sobě skrývají nejen promyšlenost, ale také jisté taje a kouzlo. Maddie je osobnost, sic lehce ztřeštěná, ale neskutečně duchaplná, milá a lehce potrhlá, co se týče stylu oblékání nebo bytového interiéru. Je prostě svá, nadevše zbožňuje květiny a rozhodně si ji nelze koupit. Tahle dívka se stane obětí Chase Blacka, který ačkoliv neví proč, po ní neskutečně touží a co si zamane... za tím si taky jde.

Chase Black je syn generálního ředitele společnosti Black and Co., kterého z důvodu vám prozatím neznámého děsí závazky a touží si jen užívat. Moc dobře ví, že Mad plánovala svou svatbu od útlého dětství a sní o lásce. Přišla o svou maminku, když byla ještě dítě, a to ji silně ovlivnilo, ale stále zůstala dobrým člověkem a právě toho Chase využívá. Mučednice Madison a Chase, oba mají svůj vývoj, vzájemně se hašteří a přitahují. Tak trochu hate-love v nápaditějším a zábavnějším módu.

Závažným tématem, kterým se L. J. Shen nechala inspirovat, je právě ztráta rodiče. Číst si emotivní vzkazy od Maddiny maminky nebo přihlížet umírání Chaseova otce není žádný med, ačkoliv spisovatelka se nesnažila o srdcervoucí scény, může to některé čtenářky silně dojmout. Pokud jste prošli podobnou ztrátou, zřejmě na vás dílo o to víc zapůsobí. To může být pro některé čtenáře tedy jediné mínus románu...

Vítejte v New Yorku, kde vám autorka na jedné straně představuje život v luxusu, viz. bohatý a všemi opěvovaný Chase, na druhé straně v maličkém bytečku vnímáte žití od výplaty k výplatě, zatímco Madison tvrdě pracuje. Musí se potýkat se šikanou na pracovišti, zatímco Chase s nepěkným vztahem se svým bratrem. I vedlejší postavy jsou zajímavé a propracované. Od Ethana, se kterým chce Mad randit a zapomenout na ďábelského Chasee, až po Chaseovu sestru či bývalou přítelkyni. Každý má své pro a proti, vyvolávají ty správné emoce ač se mohou zdát trochu prvoplánoví.

Nedílnou součástí je humor, v tomto případě spíše takové hašteření od ironického Chasee, odsekávání od poklidné, ale zábavné Madison, která by se pro ostatní rozdala. Není to typický humor, je ho celá škála a ačkoliv já osobně nemám ráda humorné romány, tak tento se mi neskutečně líbil. Osvěžující čtení se netýkalo jen humoru, ale celkově promyšleného konceptu, který působil velmi živě, byl čtivý.

Samozřejmě máte možnost těšit se také na vzrušující intimní chvíle, ačkoliv musím upozornit, že se nejedná o erotický román, kde by byla jedna sexuální eskapáda za druhou. V tomto případě je to vhodně rozložené, takže erotiky není ani málo, ani příliš, ale spíše velmi šikovně doplňuje krásný emotivní a zábavný příběh pro každou ženu, která touží po pohádce s reálnými motivy.

Velké finále je neskutečné. Takové v Madisonině stylu. Nebudu se vyjadřovat ke všemu, co se v závěru odehrává, stejně jako po celou knihu, nejsou scény pouze negativní nebo pozitivní, ale ze všeho něco. Skvělé je, že se na konci dozvídáme, jak to dopadlo i s ostatními hrdiny, kterých se počin dotýkal, a jak si vlastně vedou i nadále naši oblíbení hrdinové.

L. J. Shen ukázala opět své schopnosti a vytvořila pětihvězdičkové dílo, které ocení náročnější i nenáročný čtenář jako romantickou oddechovku se spousty prvků navíc jako bonus. Jestli toužíte po kvalitní romanci, L. J. Shen je vždy správnou volbou.

Co na titul říká Chensie? Jestli čtete mé recenze, obvykle víte, že si stěžuju na knižní hrdinky. Většinou mi nejsou sympatické a vadí mi, ale Madison je jedna z mála, která si mě naprosto získala. Je úžasná a kdyby byla skutečná, nejspíš bych se nerozpakovala se s ní spřátelit, protože je tak neskutečně svá a zábavná, upřímná. Po celou dobu jsem jí držela pěsti a stejně tak i Chaseovi, protože on není jen černý, stejně jako Mad je pestrý, jen to nedává znát. :) Báječný příběh, užila jsem si. A pokud se obáváte stejně jako já toho závažného tématu, naštěstí to není tak drsné, aby vám to zkazilo pocit ze čtení nebo vás to smetlo, myslím, že autorka to ztvárnila opravdu šikovně.

Jak víte, já jsem si Hříšníky moc neoblíbila. Nepřišli mi tolik přirození, navíc ty charaktery si během dílů autorka utvářela jinak, než byli původně nastínění a to mi hodně vadilo, ale Hříšníci: Nová generace jsou teda za mně o laťku víš a stejně tak i Hra o duši nebo tento úžasný počin. Takže pokud vás  Hříšníci jako mně trochu zklamali, určitě na autorku nezanevřete! Uvidíte, že ač vám třeba od Shen něco nepřišlo vhod, tak tyhle nové knihy by si vás mohly parádně získat. :)

Od L. J. Shen, jedné z nejlépe prodávaných autorek USA Today, přichází romance o lásce, druhé šanci, ztrátě, hledání sama sebe i splynutí s tím pravým člověkem.

Maddie Goldbloomová vymyslela plán, jak zajistit, aby bylo v jejím životě vše perfektní – od kariéry v módním průmyslu přes stylový byt v New Yorku až k jejímu příteli pediatrovi.

Když jí do života vpadne její bývalý partner Chase Black s pobuřujícím požadavkem, Maddie okamžitě odmítne. On chce ale jen splnit poslední přání svého otce. Ačkoliv jí tento muž zlomil srdce, hrát jeho snoubenku by nemělo být tak složité, zvlášť když to znamená, že uvidí, jak se ten arogantní ďábel kroutí.

Vyvolá to však sled událostí, které život Maddie doslova rozmetají – a když se zdi, které kolem sebe Chase postavil, zhroutí, oba dva jsou nuceni čelit realitě.

Říká se, že si máte držet své nepřátele blízko. Ale co když je váš nepřítel zároveň muž, kterého milujete?

Žánr: Romance, Erotika