Recenze: PRŮVODCE PŘÍRODOU NA VÝLETY (Frank a Katrin Heckerovi)

Snadné určování živočichů, rostlin  a hub podle biotopů

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Kazda

Máte rádi průvodce s barevným značením? V této publikaci vás čeká 550 popisů nejvýznamnějších a nejznámějších živočichů, rostlin a hub. Užijete si více než 800 fotografií se zřetelně viditelnými typickými znaky.

Do knihy vás uvádí obsah, rozkládající se až na vazbě. Stačí odklopit brožovanou chlopeň a budete mít k dispozici celý obsah, podle nějž zjistíte, že je titul členěný na biotopy a dvě odlišné kapitoly, které jsou spíše bonusové.

• Biotop les
  • Biotop louka a pole
  • Biotop lidská sídla
  • Biotop voda
  • Biotop hory a velehory
  • Biotop pobřeží
  • Živočichům na stopě
  • Jedovaté rostliny

Jak je tedy zřetelné, tak podle biotopů lze snadno dohledat vše, co se vám autoři snažili říct. Zajímají se nejen o faunu, ale i o flóru. A tak máte k dispozici poměrně napěchovanou publikaci, jelikož na jedné stránce jsou obvykle čtyři profily rostlin, živočichů nebo hub, u kterých naleznete podstatné informace. Grafické ztvárnění je spíše minimalistické, s ohledem na velikost díla (105x180mm), a může se zdát, že jsou informace poměrně nahuštěné, ale nijak to nevadí při orientaci ani čtení. Díky barevnému označení se snadno orientujete a to kdekoliv a kdykoliv. Zatímco na pravé straně máte informace, na levé straně jsou k dispozici fotografie daného tvora, rostliny či houby. Je tedy snadné nalézt daný druh i podle vzhledu a lehce dohledat. Kniha nemá jen barevné odlišení, ale také se můžete řídit podle několika symbolů, které jsou viditelné v barevném označení vpravo nahoře.

Fotografie jsou barevné, ač menší, tak nádherné. Věřím, že už prohlížení publikace vás nadchne k takovému výletu do přírody, kde s tímto průvodcem naleznete mnohé. Díky bonusovým kapitolám, kterými jsou právě Živočichům na stopě a Jedovaté rostliny se tak pobavíte ještě víc. Můžete si s rodinou zahrát na stopaře nebo naopak vědět, jaké rostlině se máte zdaleka vyhnout.

Počin je nádherně barevně vyvedený a spolu s působivými informacemi a snadnou orientací se stává #musthave na cesty do přírody pro každého! Pryč s internetem, nač googlit, když můžete zažít mnohem lákavější dobrodružství a stačí k tomu tradičnější přístup, tento průvodce, který vás na chvíli odnese mimo ruch civilizace. Rozhodně doporučuji!

Flóra a fauna střední Evropy je neuvěřitelně rozmanitá – stejně jako je rozmanitá středoevropská krajina. Některé rostliny a živočichy dobře znáte, s jinými se máte možnost v tomto průvodci seznámit. Nebude vám pak dělat problémy rozpoznat je třeba na dovolené. Kniha vás zavede do různých středoevropských oblastí, tzv. biotopů, pro které jsou typické určité rostliny a živočichové. Tak se dokážete jednoduše zorientovat všude tam, kam při svých cestách zavítáte.

Jezevec se cítí nejlépe v lese, kdežto ježek se rád zdržuje v blízkosti lidských sídel. Kdo tohle zná, dokáže všude v přírodě snadno objevit a pozorovat nejrůznější zvířata a rychle je poznat podle typických znaků či stop, které za sebou zanechávají. Pokud si chcete na procházce také na něčem pochutnat, v tomto průvodci máte možnost seznámit se s běžnými jedlými rostlinami našich lesů a luk a naučíte se spolehlivě rozpoznat ty jedovaté a zdaleka se jim vyhnout.

Ať už vyrazíte do lesa za městem, kocháte se rozmanitostí přírody uprostřed luhů a hájů, sluníte se u jihočeského rybníka nebo třeba sjíždíte divokou Salzu, šplháte po tatranských štítech či vycestujete až k mořskému pobřeží, flóra a fauna střední Evropy vás uchvátí svojí pestrostí.

V průvodci přírodou na výlety najdete:

popisy 550 nejvýznamnějších a nejznámějších živočichů, rostlin a hub

více než 800 fotografií se zřetelně viditelnými typickými znaky