Recenze: MALÝ PRINC (Agnés De Lestrade)

Malý princ v novém hávu

Euromedia Group
Chci zakoupit tento titul v Luxoru

Malý princ z roku 1943 z pera francouzského spisovatele a pilota Antoina de Saint-Exupéryho patří mezi nejznámější literární světová díla a dostalo se mu mnoha zpracování. I nyní je u nakladatelství Pikola k dispozici moderní verze, kterou převyprávěla italská autorka Agnés De Lestrade. Ilustrace doplnila Valeria Docampo ve vzletném a krásném stylu.

Jestli máte chuť, momentálně je na trhu právě tohle vydání, které je opravdu moderní, krásné, a přesto zachovává tradiční motivy Exuperyho v tom nejlepším formátu.

Příběh je samozřejmě převyprávěn, tudíž neosahuje naprosto všechno, co kdysi Exupery napsal ve svém díle, které rovněž i sám ilustroval. Dostane se vám tak zrychlenější znění, kde nejsou vynechané žádné podstatné příhody.

Malý princ potká na Sahaře osamělého pilota, který se snaží opravit své letadlo, aby mohl odletět domů. Touží, aby mu pilot nakreslil beránka a od něj se pak odvíjí příběh. Vynechán je bohužel hroznýš, který hrál v ději také menší roli a s ohledem na jeho kresbu je třeba pro mě velmi oblíbenou částí. Na druhou stranu s velkou lehkostí představila autorka návštěvy planet, které některým v jiných formách přišly zdlouhavější. Není opomenutá ani princova krásná růže. To uštknutí hadem je takové lehce ošemetné, já jsem musela vysvětlovat, co byl ten záblesk u princových nohou, protože z toho malé děti nepoznají, že ho kousnul had. Nevidím v tom problém, jelikož malé děti samozřejmě potřebují u čtení.

Ilustrátorka Valeria Docampo odvedla skvělou práci. Její obrázky jsou velmi malebné, zaoblené, příjemné a na pohled připomínají skutečný Exuperyho svět. V tváři pilota rozhodně vidím samotného Exuperyho a princ je velice sympatickým malým chlapcem.

Převyprávěná verze Malého prince neztratila kouzlo původního originálu, ačkoliv chybí kupříkladu beránek (ten byl kdysi uváděn mezi prvními překlady) nebo právě had, který spolkl slona. I přesto je zjednodušená pohádka velmi krásná a věřím, že pokud chcete Malého prince odprezentovat svým dětem, tak se vám právě tato kniha bude líbit. Ať už na přednes autorky či díky krásným ilustracím.

Já jsem si knížku oblíbila právě pro její kresby, které se mi neskutečně líbí. Body navíc dávám za to, že mi vzhled pilota opravdu připomíná Exuperyho. Co se jednoduchého a svižného povídání týče, chválím, že je rychlé, jednoduché a je tak dobře sepsaný, že ani menší děti neztrácí zájem a pozornost. Můj pětiletý je ohledně knih velmi svérázný a většinou uteče před koncem, ale v tomto případě se mu vyprávění líbilo až do konce a kresby ho zaujaly.