Recenze: POSLEDNÍ GAMBIT (Jennifer Lynn Barnes)

Vzrušující pokračování pohlcující série!

Hra o dědictví má v České republice již tři díly! Jedná se o young adult, které je pohlcující, napínavé a řádně tajemné. Navíc obsahuje také romantickou linii, takže vhodné čtení spíše pro čtenářky. U nakladatelství Yoli nedávno vyšlo třetí pokračování, ve kterém Avery opět musí zatnout zuby a vytáhnout veškerá esa z rukávu, protože i když hra starého pána skončila, začíná něco ještě nebezpečnějšího...

Vypravování v ich formě je stejné jako v předešlých dílech, nepostrádá dynamiku, kvalitní atmosféru ani emoce a myšlenky. I když se odehrává pouze z úhlu pohledu ústřední hrdinky, vůbec nic vám nechybí. Naopak prožívat s Avery její dobrodružství je opravdu nebezpečně návykové.

Hra starého pána je pomalu u konce. Stačí jen, aby Avery v den svých osmnáctin převzala majetek a všechno jí spadne do klína. Jenže co když sice jedna hra skončila, ale druhá, mnohem nebezpečnější začíná? Vypadá to, že tentokrát se nebude pátrat pouze domě a minulost se nebude týkat pouze jednostranně ztraceného syna, ale musí se jít mnohem hlouběji. Až k samotnému hráči, k tomu, který veškerou zábavu začal a nebojí se změnit pravidla hry, jak se mu zlíbí. Avery bude muset hodně zapojit mozkové závity a projevit odvahu, nebo potlačit pud sebezáchovy, protože půjde do tuhého a v nebezpečí nebude jen ona, ale i její blízcí.

Co se týče romantické linie, ta je tentokrát trochu upozaděná. Jelikož jak víte, tak Avery už si svého hráče vybrala, a ačkoliv je to k sobě hodně přitahuje a jiskří to, už je v tom určitá jistota. Ovšem i přesto je linka ve stylu young adult neodolatelná a báječně doplňuje propletený, tajemný děj.

Koncept je opět propracovaný, ale tentokrát se trochu vychýlil z běžných kolejí, takže autorka překvapuje a možná i trochu riskuje. Sahá po menších účelovostech, protože se rozhodla sáhnout ještě dál a tahle část historie nebyla předtím zmíněná, takže s ní může hýbat podle svého. Ale pracuje s prvky, které znáte, opět se setkáváte i s lidmi, kteří mají svá tajemství, ale do hry vstupují i noví hráči. Je na čase, aby se kola osudu roztočila naplno a vše se zdárně vyřešilo, protože konec je v dohlednu, a tak je potřeba nového dobrodružství...

Možná jste si mysleli, jako já, že Poslední gambit je závěr série, ale není tomu tak. Naopak se můžeme těšit ještě na dvě další pokračování. Jakým směrem se budou ubírat autorka nadhazuje na konci této publikace a vypadá to, že se sice odklání od rodinného dramatu, ale za to má ještě další esa v rukávu a neotřelá show bude zdárně pokračovat. Věřím, že jelikož umí šikovně pracovat s textem, budit napětí a promýšlet koncept, můžeme se těšit na čtení, které jen tak neodložíme.

Hra o dědictví je velice působivé čtení, vhodné jak pro cílové čtenářky, tak i pro starší, kteří mají v oblibě odhalování tajemství, objevování nových informací a drama, které pořádně ovlivňuje děj. Ke všemu ta romantika... to prostě nemá chybu. Užijte si čtení!

Já jsem byla se čtením spokojená. Sice mě více bavily předešlé dva díly, protože hra starého pána neměla chybu, ale nové otevření hry bylo také velmi zajímavé. I když na mě jedna postava byla až příliš prvoplánová, nevěřila jsem jí od začátku, a proto vlastně ani nebylo překvapením, co se stalo. I když musím uznat, že se autorce nakonec podařilo mě převézt a ukázat mi, že opravdu umí rozehrát partie, které je radost s ní prožívat. Na pokračování se moc těším. Nemám přesně představu, co se bude dít, ale doufám, že do toho opět vloží svůj um a kdyby se rozhořela nějaká nová milostná linka, vůbec bych si nestěžovala. Avery už je spokojená, takže doufám, že drama nehrozí, ale přece jen to jiskření, které bylo v předešlých dvou dílech, to stálo rozhodně za to!