Recenze: TRÉNINK HODNÉHO PSYCHOPATA (K. Dutton, A. McNab)

Jak zvládat život, místo aby nás život ovládal

Kevin Dutton, psycholog z Oxfordské univerzity, experimentální psycholog a anglický spisovatel, vydal již několik knih a z toho Moudrost psychopatů a Psychopatův průvodce na cestě k úspěchu vyšly u nakladatelství Portál. Spolupracoval na nich společně s Andy McNabem, který je znám jako příslušník britských speciálních jednotek, taktéž jako konzultant, spisovatel a jak oba rádi zmiňují, také hodný psychopat. Já jsem vám představovala jeho dětskou knihu Dostaňte mě odsud, kterou vytvořil společně s Philem Earlem.

Když potkáte tyto dva společně, je to jako by Elton John a Eminem společně vystupovali na jednom pódiu, alespoň tímto povedeným vtípkem začíná úvod této publikace. Je příjemné, že jsou jejich knížky vždy branné s nadhledem a dokáží nejen zaujmout, nabídnout informace a fakta, ale také pobavit. Po krátkém uvítání vás čekají pouze tři zásadní kapitoly.
  • Jak dosáhnout dobré rovnováhy mezi prací a osobním životem
  • Jak pracovat chytřeji, a ne usilovněji
  • Jak mít vyšší sociální inteligenci
Jsou sice v uvozovkách pouze tři, ale za to jsou pěkně obsáhlé a nadupané informacemi. Nepřekvapivě se vrací také ke svým předešlým dílům, takže jsou svým způsobem propojené – osobně doporučuji přečíst všechny tři, v každé se dozvíte fascinující zprávy.

Autoři se s vámi nyní podělí o sedm smrtících vítězství, různá porovnání se známými sériovými vrahy, pomohou získat kontrolu nad svým e-mailem, ukážou vám, jak si hlídat diář, aby byl zajímavý, představí, jakým způsobem hospodařit s časem. No, zkrátka je toho opravdu hodně a k tématu Jak zvládat svůj život se toho dá napsat hodně. Oni se zaměřili na to nejpotřebnější, zejména z pohledu zaměstnání a volného času, ale také dávají kvalitní rady o tom, jakým způsobem být mezi lidmi oblíbený, jak se stát součástí kolektivu a nebýt vyčleněn.

Jelikož Kevin Dutton je psycholog a Andy McNab prakticky voják, je jasné, že se autoři převážně specializují na military a psychologii. Hovoří o tom, co je jim blízké a s čím mají své zkušenosti, dělí se o své vzpomínky. V případě, že jsou vám témata blízká jako mně, vás čeká velice poučné a zábavné čtení.

Příruček o tom, jak lépe zacházet se svým časem a žít svůj život, vytvořit si systém a nic neponechat náhodě je určitě více, ale tihle dva jsou opravdu velice originální dvojice, která na vše nahlíží svým vlastním způsobem a představuje vám rady ryze osobitě. Proto jsou jejich knihy natolik úspěšné, protože jsou natolik nesourodí, a přesto dokáží námět spojit a zobrazit ho z několika různých úhlů.

Trénink hodného psychopata bych rozhodně doporučila všem, které téma zajímá. A když už u toho budete, nejvhodnější je opravdu přečíst si všechny publikace těchto autorů, protože mají, co nabídnout. Pobaví, zaujmou a skutečně poučí.

Já jsem si knížky McNaba a Duttona neskutečně oblíbila. Baví mě jejich zápal, přednes i pojetí. Jsou každý úplně jiný a přesto (nebo možná právě proto) se dokonale doplňují. Jejich knížky jsou neskutečně originální, i když témata už byla před nimi mnohokrát zmíněna a sepsána. První kniha mě překvapila, u druhé už jsem se těšila a u třetí měla velká očekávání. Nezklamali!