Recenze: NEBEZPEČNÁ LÁSKA (Kateřina Petrusová)

Toho kluka si zamilujete!

„Zavoláme na vás policii! Okamžitě vypadněte, takovej divnej úchyl tu nemá, co dělat, tohle je dětský hřiště!“

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Žánr: Literatura česká, Romány pro ženy
Ze série: Bavettovi (1)

Netušila jsem, co od této knihy očekávat. Popravdě jsem trochu skeptická, co se týče novodobých českých autorek a autorů. Snaží se vyrovnat celosvětové literatuře a v některých případech se to povede a v jiných je to zas katastrofa. Tady se to ale opravdu povedlo. Příběh se čte vážně lehce, velice klidně, přívětivě a s radostí. Taková ta správná oddechovka, která se změní v pohlcující román a vy nemůžete odtrhnout oči od řádků.

Hlavní hrdinka je celkem správná holčina, která to umí s dětmi. Je zábavná, odvážná i svá a dává tím příběhu hodně. Ale nejvíc mě dostal ten malý chlapec... Toho klučinu si prostě zamilujete! Je to tak úžasné dítko, roztomilé a vtipné. Číst chvíle, kdy Paige byla s ním, byly ty nejzábavnější a já se těšila, co přijde až nastane prozření. A to také nastalo a byla to pro mě nejspíš nejlepší část knihy.

Musím uznat, že sepsat malého chlapce, jeho pocity, jeho chování  a všechno kolem se autorce povedlo na jedničku. Bylo to naprosto úžasné a pohlcující. Michael byl k sežrání a poňunání zároveň, ať byl jakkoliv dospělý či právě naopak.

Menší krize pro mě nastala, když už se všechno jaksi omýlalo a přišlo mi, že autorka ač zajímavými úryvky jen prodlužuje děj, aby mohlo nastat finále. Pro mě očekávané, ale přesto krásné. Nejlepší pro mě byl epilog, to jsem se, jak se říká, usmívala pod vousy a zavírala knihu s pocitem, že jsem si užila každé slůvko, které bylo vyřčeno.

Musím uznat, že mě opravdu zaujala. Je zajímavá a působí dojmem, že se jedná o světovou literaturu. Takže to čtenáře naláká.

Další díly ze série: