Recenze: NEPŘÁTELÉ A MILENCI (Simona Ahrnstedt)

Promyšlený svět elitních hrdinů...

Kdo neriskuje, jako by nežil.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Metafora

Metafora na Fb

Chci zakoupit knihu Nepřátelé a milenci

Když jsem požádala o recenzní výtisk knihy NEPŘÁTELÉ A MILENCI, neměla jsem absolutně tušení, co mě čeká. Upřímně jsem si vlastně myslela, že to bude jiné a kdyby bylo, nejspíš by se mi to líbilo více. Ovšem i přesto, že dílo nebylo přesně můj šálek čaje, jsem si vychutnala velmi promyšlený a krásný román s podmanivou hrůzností, který mě svým způsobem úplně odvedl od reality do světa, kde jsou jiné starosti a odlišný pohled na život.

Moc netuším, k čemu bych toto čtivo přirovnala, protože jsem nikdy nic podobného nečetla. Byla jsem ohromena a to doslova, když jsem se na konci knihy probrala a zjistila jsem, jak moc na mě tento inteligentní román plný spletitostí zapůsobil.

Román Nepřátelé a milenci je psaný er-formou a díky tomu má čtenář možnost nahlížet do děje z více stran. Autorka z velké většiny prosazuje pohled dvou hlavních hrdinů, ale čtenář má možnost vidět více, než by čekal. Styl psaní působí chladnějším dojmem, než jsem čekala, ale je z něj cítit bohatství a moc, což se mi velmi líbilo.  Autorka se zaměřuje na děj, než popisy a tím pádem je již od začátku knihy celkem dynamicka. Později je čtivost ještě vyšší, jelikož se do příběhu vkrádá napětí :o)

Nemá ani ponětí, jak ta slova na něho zapůsobila. Ale aspoň se dozvěděl, co potřeboval. To podezření měl vlastně od začátku, už když uviděl její vzpřímenou postavu - Natalia De la Grip nikdy nepůjde proti zájmům své rodiny.

Simona Ahrnstedtová nás zavádí do světa bohatství a elitních lidí, kteří touží po výhodně uzavřených obchodech. Jsou lstiví, vychytralí a téměř neexistují okamžiky, kdy by jim o něco nešlo. Pro mě to bylo trochu stresující, protože tito lidé v tom opravdu žijí neustále a ženou se soustředěně za něčím, co je pro ně velmi důležité, až občas zapomenou i na svůj život.

Autorka svůj příběh situovala do prostředí švédské finanční elity. Jak sama říká, pečlivě si o tom nastudovala podklady, a já myslím, že se její píle na díle skutečně odráží. Již od začátku se mezi hlavními hrdiny vznáší kořeněná vůně erotiky, vzájemně se přitahují, ale ani jeden z nich netuší, zda si vlastně mohou věřit. Jenže hluboko pod povrchem kypí cosi, co jim změní život...

David se zasmál. "Tohle je svět financí, většina lidí je civilizovaná."

David Hammer z Hammer Capital je hrdina, který má rád překážky. Rád je zdolává a pokud je pro něj něco snadné, je nespokojený. Nezastaví se takřka před ničím a vždy si najde možnost, jak dosáhnout svého. Ale nenechte se zmást jeho perfektním zevnějškem, má temné a hrůzné tajemství, které ho navždy pozměnilo...

Hrdinka Natalia De la Grip je velmi energická a inteligentní žena, jež pracuje jako poradkyně v jedné z největších světových bank. Dokáže být velmi vnímavá, ale také občas couvne, když cítí něco, co by opravdu neměla. Snaží se jít tou správnou cestou a spoléhat zejména na sebe, i když to pro ni není jednoduché. Netuší, že ji v jejím životě čeká spoustu nového...

Trošku jsem se ztrácela v hrdinech, protože tam bylo spousty businessmanů a dalších, kteří se snažili urvat z chumlu peněz něco pro sebe. Charaktery byly výstižné, odlišné, ale také je svazoval společný zájem a to na tom bylo hodně zajímavé.

Tahle žena se narodila přímo do nejvyšší elity, přemítal. Ale vtipné je, že když ji tady pozoruje, jak drží šálek s kávou a v koutku úst jí pohrává úsměv, je mu nad slunce jasnější, že Natalia je stejně jako on černá ovce.

V této knize je těžké věřit na lásku, protože na druhou stranu jde každému jen o jeho vlastní zájmy a nebojí se využít ničeho, aby získal, po čem touží. Tím autorka skvěle čeří vody. Román je díky tomu neobyčejný a o to víc lákavější.

V Nepřátelích a milencích vládne pocit, že peníze hýbou světem a náš život je na hony vzdálený milionářům a miliardářům, kteří řeší zcela jiné problémy. Ti, které přesně tohle láká a nebojí se ztratit ani v temnotě minulosti, budou nadšení, protože autorce se podle mého podařilo opravdu výstižně vše popsat, včetně emocí i tužeb, které v této knize působí trochu chladněji.

"Jsi hrozně sexy," vyrazil ze sebe skřípavým hlasem. "Udělal bych se jen z toho, že tě lížu."

Čtenářky potěší, že některé situace jsou neskutečně vášnivé. Touha je silná a strhující. Vhodně sepsané erotické scény jsou velkým bonusem této knihy a stávají se žhavými kousky lávy mezi chladným příkořím. Intimní chvíle přesně vyvažovaly děj a díky nim i více vynikaly něžné části, jež romantické duše plně uspokojí.

Obdivuji zejména promyšlenost. Pomalu se odkrývají rodinná tajemství, zatajované informace vychází na povrch i z jiných situací. Plíživá temnota se občas vynoří a poukáže na hrůzy, které si pro hlavní hrdiny autorka vymyslela. Intriky jsou na místě a působí na čtenáře velmi emotivně. Autorka svým hrdinům hází pod nohy spousty klacků, ať už jde o lásku, život nebo kariérní postupy. Nevyhýbá se ani tragickým situacím, které děj ovlivňují, ale stále působí věrohodně. Dokázala je vhodně zakomponovat do celkového děje, takže mi ani nepřišly přehnané.

"Jaké povídačky?" otázala se ostře. Tak zostra, že Alexander pochopil, že něco z toho už ví. "Hammerovi se na Skogbacce něco stalo. Něco zlýho."

Mně osobně čtivo přímo nesedlo, ale musím uznat, že autorka se své knize opravdu věnovala a velmi působivě dokázala sepsat kvalitní příběh, který bude pro spousty čtenářek pokladem do knihovničky. Nemám, co bych knize vytkla, protože Nepřátelé a milenci toho nabízí hrozně moc.

V této knize není láska jen jednoduchou veličinou, vše má svůj důvod a jediné, co je bezhlavé je touha, které se nedá odolat. Toužíte-li po síle bohatství, po něžném doteku romantiky i drtivém dopadu temného a promyšleného tajemství, pak je tento román, jež čtenářům zobrazuje příběh silné a důmyslné lásky, správnou volbou.

Ta mě prostě nalákala na první pohled. Mně se ke knize velmi hodí a strašně se mi líbí. Nic bych neměnila. :o)

V nelítostném světě švédských financí se nevyzná nikdo lépe než David Hammar. I přes svůj dělnický původ se vypracoval na pozici jednoho z nejbohatších švédských finančníků. Nemilosrdný a nezastavitelný hráč už roky pase po jediném, urvat pro sebe Investum, obchodní společnost aristokratické rodiny De la Grip. K získání impéria potřebuje ještě poslední krok – přetáhnout na svou stranu někoho z vysoce postavené rodiny. Nejvhodnější kandidátem se zdá být Natalia.

Natalia De la Grip je jednou z nejtalentovanějších firemních poradkyň švédského finančního světa. Čeká se od ní, že se usadí a provdá za někoho ze svých společenských kruhů. Natalia však vždy kráčela proti proudu a jejím jediným snem je dokázat svému otci, nemilosrdnému patriarchovi, že dokáže víc než jen čekat doma na manžela. Když ji pozve David na oběd, je nedůvěřivá, ale postupně podlehne jeho kouzlu. Z jiskry, která mezi nimi přeskočí, vzplane vášnivý, nezapomenutelný večer.

Byla to ale jen aféra na jednu noc nebo ne? Vztah mezi Davidem a Natalií je nemyslitelný, protože jejich rodiny jsou nesmiřitelnými nepřáteli.Na světlo navíc vyjdou tajemství, pohřbená hluboko v minulosti. Oba stojí před nelehkým rozhodnutím. Je pro Davida přednější pomsta, nebo láska milované ženy? A zvolí Natalia správně mezi pýchou a touhou svého srdce?

Nepřátelé a milenci jsou švédský román skvělé autorky s českými kořeny, jenž se dočkal již mnoha překladů. Zahřeje a rozpálí jako oheň z krbu uprostřed chladné švédské zimy.

Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2016