Recenze: DISNEY ZLATÁ KLASIKA DON ROSA (Walt Disney)

Komiksové dílo, které patří na piedestal!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Egmont
Egmont na Fb

Chci zakoupit titul Disney Zlatá klasika Don Rosa

Od první chvíle, kdy tento komiks držíte v dlaních, se cítíte jinak. Snad právě proto, že ta kniha zobrazuje vše, co vám bylo v dětství možná drahé. Co vám tak moc připomíná krásné a bezstarostné časy, když teď v dospělosti válčíte s problémy všeho druhu. Tahle kniha je ztělesněním klidu, krásných vzpomínek a dobra už od prvního pohledu a to jen proto, že se k příběhům váže spousta emocí. Ve skutečnosti však po otevření zjistíte, že je něčím víc. Nejen výběrem těch nejlepších příběhů s kačeřími hrdiny, ale opravdu kvalitním náhledem na umění i život výborného ilustrátora Dona Rosy, který se díky svým hrdinům stal jedním z nejznámějších vypravěčů a kreslířů disneyoských komiksů. To samé o autorovi dozvíte i na zadní straně knihy, ale já vám k tomu s radostí řeknu mnohem víc...

V komiksovém titulu neočekáváte moc textu mimo vyhrazená pole, ale u Zlaté klasiky je to trochu jinak, za což bude spousta čtenářů velmi ráda. Už na začátku se totiž dozvídáte o samotném ilustrátorovi formou podnětného textu, který sice zřejmě nezaujme mladší generace toužící pouze po komiksových bublinách, ale za to uspokojí náročnějšího čtenáře, který si knihu koupil na základě zajímavých údajů.

Kvalitních informací se dočtete rozhodně dost, aniž by to nějak znehodnocovalo atmosféru komiksu nebo to působilo přehnaně. Dílo výstižně vypovídá, jak o ilustrátorovi, tak i zobrazuje jeho příběhy, které při čtení ožívají. Mimo základních a důležitých informací o ilustrátorovi, kdy se dovídáme, jak se vyhoupl na vrchol, co je charakteristické pro jeho kresby apod., se čtenář také může kochat obrázky, přímo odkazujícími na hodnotný text.

Nebyl jsem zdaleka jediný, kdo se v roce 1987 zamiloval do Syna slunce. Nalistujete-li stránky s dopisy čtenářů, které vycházely v komiksových časopisech, bude vám z reakcí přispivatelů jasné, že tenhle příběh udělal z Dona Rosy hvězdu. Konečně se objevil Barksův nástupce, který si toto označení zaslouží! (Str. 7)

U každého příběhů je úvod hovořící k samotnému komiksu. Převážně na stránku, nezahlcuje a zaujme. Předvoj, který vás naladí, je vhodným dodatkem k báječnému zážitku.

Se svými oblíbenými hrdiny se setkáte ve třinácti zábavných, osobitých a dobrodružných příbězích, které vypovídají o různých tématech a vždy zaujmou. Některé jsou delší, jiné naopak krátké, ale vždy působivé. Pro čtenáře, který si doposud pamatuje pouze kreslené televizní verze, je nepopsatelným zážitkem pročítat si komiksy v kvalitním titulu, který je oslavuje...

Nemám načteno tolik komiksů, abych mohla porovnávat a hodnotit tak, jak byste si možná přáli. Kresby jsou však velmi autentické a živé. Mají své vlastní kouzlo a velmi snadno se čtenář začte a prožije netypická lákavá dobrodružství, na která už téměř zapomněl, ale po kterých jako dítě toužil.

Osobně jsem knihou naprosto odrovnaná v tom nejlepším smyslu, nadšená a především dojatá, jak úžasným způsobem kniha zobrazuje komiks a přitom ještě informuje. Jako náročná čtenářka, která bývala fanynkou těchto dětských pohádek, jsem okouzlená tím, že si nakladatelství dalo práci a vše má své místo. Nic nepřebývá a nechybí. Neměla jsem pocit, že by mi nějaké informace scházely nebo bych jimi naopak byla přehlcená. Disney Zlatá klasika Don Rosa bude mít čestné místo v mé knihovničce.

Každému, kdo kdysi rád objevoval poklady a počítal peníze se strýčkem Skrblíkem a jeho přáteli i nepřáteli. Velkou výhodou je, že nejde o prosté komiksové dílo, ale na své si přijdou i ti, kteří touží po informacích a něčem víc. To na knize oceníte nejvíce. Věřím, že se budete těšit na pokračování této série s názvem Disney Zlatá klasika Romano Scarpa jako kdysi na každý nový díl seriálu My z Kačerova.

Tady není o čem polemizovat. Krásně navnadí a poukáže na to, co čtenáře čeká. Mně se však nejvíc líbí zadní strana, kde už je jasné, že se čtenář dozví v knize i podnětné informace.

Komiksová série Zlatá klasika představuje výběr nejlepších příběhů z Kačerova od nejslavnějších disneyovských autorů, s jejichž přispěním vznikl unikátní svět, který dodnes dokáže bavit komiksové fanoušky po celém světě. Don Rosa je jedním z nejznámějších vypravěčů a kreslířů disneyovských komiksů. Proslavil ho příběh Syn slunce a mnohá jeho díla byla oceněna. První svazek Zlaté klasiky je věnován právě jemu.

Nakladatelství: Egmont
Žánr: Komiksy
Série: Zlatá klasika (1)