Recenze: NEUVĚŘITELNÝ PŘÍBĚH O OBROVSKÉ HRUŠCE (Jacob Martin Strid)

Netradiční dobrodružství pro malé dobrodruhy!

Za recenzní výtisk děkuji Presco Group.

Chci zakoupit knihu Neuvěřitelný příběh o obrovské hrušce.

Netradiční pohádka pro děti, která je veselá, okázalá, důmyslná a nápaditá. Má zvláštní a zábavné hrdiny, kteří zažívají to nejneobvyklejší dobrodružství všech dob v největší hrušce na světě!

Naprosto originální je, že příběh není psán klasickým fontem, ale naopak silně osobitým, který se ke knize hodí. Je různě poskládaný a působí na první pohled chaoticky, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti není. Pro malého i velkého čtenáře není problém se v textu vyznat, ačkoliv není běžně sepsán v odstavcích, jak jsou děti zvyklé. Text je totiž prokládaný velikými ilustracemi... nebo jsou ilustrace naopak proložené textem? Záleží na úhlu pohledu.

Kniha vypráví o dvou rozdílných hrdinech. Žlutý kocourek Macík žije se svým kamarádem, šedým slonem Sebastiánem, v útulném domečku, kde mají takřka všechno včetně hraček, které jsou samozřejmě důležité! Tito dva kamarádi se dostanou k dobrodružství trochu jako slepí k houslím. Macík totiž při rybaření objeví dopis ukrytý v láhvi, který je adresovaný přímo pro ně od nějakého Bara! Mimo vzkazu obsahuje láhev ještě podivné semínko... A tím začínají všechny úžasné lapálie, protože ze semene vyroste obrovitánská hruška!

Hrdinové této pohádky jsou nejen roztomilá zvířátka, ale také sympatičtí lidé, především jeden vědec, který se nebojí obří hrušku podrobit zkoumání. A při tom bádání se naskytne spousta příležitostí, jak vyrazit do světa a objevit neobjevené nebo dávno zapomenuté!

Na první pohled osloví krásné a netypické kresby, které působí zábavným a nápaditým dojmem. Ilustrátor se snažil své obrázky propracovat do detailu. Z toho důvodu je také radost pozorovat různé stavby a ukazovat si, co všechno v nich malí hrdinové mají uloženo - od hraček až po ty méně podstatné věci jako je například umyvadlo nebo postel.

Určitě oceníte zábavný, propracovaný svět plný nápaditosti, který zaujme dokonce i dospělého a zabaví ho, jelikož na takový příběh jste určitě ještě nenarazili. Nenásilné dobrodružství je doplněno nějakou tou zajímavou informací a velmi lehce se čte.

Co ocení malí i velcí? Určitě velikost knihy, která sice působí objemným dojmem, ale ve skutečnosti jde především o ilustrace a kreativní texty, které vás neunaví, ale naopak potěší. Díky tomu, jak jsou ilustrace velké, si i ti malý budou připadat, že jsou svým novým knižním kamarádům o něco blíž, jelikož mohou ukazovat, sahat, informovat rodiče o podnětných zajímavostech, které objevily pouhým sledováním, zatímco vy předčítáte.

Můj syn si knihu oblíbil především proto, že obsahuje atypické úkazy - jako obří hruška, žlutá kočka, vodovodní potrubí na ostrově apod. Není jen veselé, ale dokonce chvílemi i lehce strašidelné, protože hruška proplouvá tmou a hrdinové naráží na duchy! Ta velikost samotného titulu mu přišla naprosto úchvatná, jelikož má pocit, že se do své oblíbené pohádky může snadno schovat. Já osobně jsem si oblíbila způsob, jakým ilustrátor vykreslil detaily a že se snažil vdechnout svým obrázkům jiskru a život.

Komu bych knihu doporučila?
Dílo určitě ocení děti, které chtějí veselé a neotřelé dobrodružství plné zajímavostí a zábavy, velkých detailních ilustrací. Na své si přijdou i rodiče, protože tahle pohádka rozhodně nenudí. :o)

Neuvěřitelný příběh dvou přátel - kocourka Macíka a slona Sebastiána, který vyšel již v 18 světových jazycích. Unikátní, vybočující bohatě ilustrované dílo vytvořené s citem pro aktuální témata dne a oceňované pro kombinaci moudrosti a hřejivého humoru.

Kocourek Macík a slon Sebastián z přímořského městečka Sluníčkova nevěří svým vlastním očím: na zahradě jim v noci vyrostla obrovská hruška. Skutečný zázrak přírody! Zázrak…, až na to, že jim téměř povalila domek. Co s ní? „Vydlabeme dužinu a odvezeme ji pryč,“ rozhodnou se Macík se Sebastiánem. To je nápad! Přívěs s hruškou se však nešťastnou náhodou dává do pohybu. Nejprve pomalu, pak rychleji a ještě rychleji z kopce dolů, a …cááák! Hruška s ohlušujícím šplouchnutím padá do moře s Macíkem, Sebastiánem a profesorem Glukózou uvnitř. A tady začíná Macíkova a Sebastiánova neuvěřitelná cesta za Tajemným ostrovem, cesta plná dobrodružství…

Vydavatelství: Presco Group
Žánr: Dobrodružné, Pro děti
Ilustrace: Jakob Martin Strid