Recenze: PLAMEN V NÁS (J. Lynn)

Jennifer L. Armentrout ve vás rozhoří plamen!

„Jsem připravená,“ řekla jsem nahlas svému odrazu. „Jsem víc než připravená.“ (Str. 99)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.
Baronet na Fb

Chci zakoupit titul Plamen v nás.

Očekávaný a pro některé i vymodlený, zřejmě závěrečný díl série Počkám na tebe už vyšel a spousta z vás si ho již pročetla a další se teprve chystají. Co Plamen v nás nabízí čtenářkám? Stejně jako předchozí romány je nabitý láskou, vášnivou romantikou i touhou, ale samozřejmě má i něco navíc. Ti, kteří J. Lynn čtou rádi, už tuší, že si autorka opět připravila něco nebezpečného, co podkresluje atmosféru a dodává knize osobitost a kouzlo.

Styl psaní v ich-formě je plynulý a čtivý. Velmi snadno se začtete. Příjemná atmosféra dotváří příběh o vytoužené lásce a snadno vtahuje do děje.

„Fakt? Zní to hnusně? Tak si zkus být na mým místě, když tě někdo z něčeho takovýho obviňuje,“ střelil po mně. No, v tom měl pravdu. „Chápu, proč je pro tebe tak snadný tomu uvěřit, ale musíš mi trochu víc důvěřovat, sakra.“ (Str. 359)

Na začátku románu se setkáváme s ústřední postavou, která je poměrně nekomplikovaná až na běsy z minulosti, které jí způsobily jizvy na duši i těle. Jillian je poznamenaná a plachá, nejraději si zaleze k dobrému jídlu a knize, než by chodila mezi lidi.

Tam ji koneckonců musí vytáhnout až její kamarádka Avery, kterou čtenářky znají z prvního dílu. Teď už je u Avery všechno jinak a je velmi milé, jakým způsobem autorka zapracovala životy bývalých hlavních hrdinů do děje a dala tak čtennářkám příležitost se s nimi rozloučit.

Jillian se tedy celá nervózní a nesvá po dlouhé době vydává do restaurace, kde ji Cam a Avery seznamují s mužem, který by na ni rád udělal dojem. Bohužel nebo spíše bohudík se k tomu však připlete její dávná tajná láska...

Brock ´Zvíře´ Mitchell je bývalý boxer těžké váhy, který se vrací zpět do Academie Lima, která mu tak moc dala. Šampion si jde za svým a když se mu do cesty připlete jeho bývalá nejlepší kamarádka, která je tuze nádherná, rozhodně necouvá, ale začne jí rafinovaně nadbíhat. Sebejistý muž, který se občas chová jako macho, však dokáže okouzlit nejen Jillian, ale i samotné čtenářky. Má samozřejmě čím. Svou vypracovanou postavou převyšuje ostatní muže. Charisma z něj doslova tryská a tak není divu, že ať se Jillian brání jakkoliv, přece jen jeho přátelství přijme, i když nechtěla...

„Zasloužím si znát pravdu?“ zopakovala jsem a neměla tušení, o čem to k čertu mluví. (Str. 343)

Proč Brocka odmítá, přestože jím v mládí byla doslova fascinovaná? Nutí ji k tomu cosi temného z minulosti. Vzpomínky jsou odlišené kurzívou a skvěle doplňují celý příběh. Některé čtenářky to možná ocení nejvíce, protože to je nejpropracovanější a nejzajímavější část románu. Děj je jinak poměrně jednoduchý a občas působí i slaboduše, protože jednotvárně poukazuje na chvíle, kdy je Jillian s Brockem a na situace, kdy s ním není, ale samozřejmě na něj myslí. Nic víc autorka bohužel nenabízí, přestože tento pár svůj potenciál má.

Plamen v nás má velmi vášnivý název, který poukazuje na to, jak moc po sobě Jillian a Brock budou toužit a plazit se po sobě. Nejde o bezduché fyzické tužby, váže je k sobě něco silnějšího. Vše je v lákavém romantickém balení, kde láska není jednoduchá, když se k ní vážou běsy...

U Jennifer L. Armentrout už jsou čtenářky zvyklé, že závěr je emotivní happyend, který nepostrádá výmluvná slůvka lásky, kterých je někdy na někoho až příliš. Romantické duše si rozhodně přijdou na své a budou doslova uhranuty tím, co se mezi Jillian a Brockem rýsuje a právě velké finále dotváří krásný a nenásilný příběh, u kterého si nejlépe odpočinete od všedního světa.

„Myslel jsem si, že je moje kariéra v prdeli. Nedokázal jsem se s tím srovnat, byl jsem psychicky na dně.“ (Str. 243)

Co na to Chensie? Já osobně jsem od J. Lynn očekávala trochu víc, ale patřím mezi čtenářky, kterým odpočinkové četby přestávají stačit. Pravdou je, že se můj literární směr hodně změnil a už mi vyhovují jen některá autorčina díla. Ovšem nedá se jí upřít, že má i po neskutečném množství knih, které už jí v vyšlo, čtenářům stále co nabídnout. Její postavy mají vždy něco navíc a ta vášeň se zdá být někdy až opravdu neskutečná. Snad z toho důvodu na Jennifer L. Armentrout zanevřít nikdy nemohu a budu se těšit i na další příběh, kterým se bude snažit své čtenáře okouzlit - co když tentokrát to pro mě zas bude top jako kupříkladu Navždy a věčně nebo Seznam mrtvých?

Opravdu pochybuji, že by si Plamen v nás přečetl muž, ale ženy naopak budou nadšené touto odpočinkovou četbou v záři velké lásky, která překonává těžké časy minulé a nastoluje kouzelnou přítomnost i budoucnost. Čím jste romantičtější, tím lépe na vás titul zapůsobí. Toužíte na pár dní utéct z reality do světa, ve kterém se bouří hormony a touha burcuje těla? Jennifer L. Armentrout ve vás rozhoří plamen vášně!

Je jednoduchá obdobně jako titul. Já osobně nefandím obálkám, kde jsou obličeje. Nepůsobí to na mě dojmem, že by knižní obálka byla nějak rafinovaná nebo lákavá, ale někdo zas naopak takové ilustrace vyhledává. Zřejmě jde o Jillian a Brocka. Z tváře jim lze vyčíst touhu a vášeň, takže rozhodně odpovídající.

Jillian Limové se během několika hodin obrátil život vzhůru nohama. Ve stejný večer, kdy jí zlomila srdce její dětská láska Brock Mitchell, se její svět neodvolatelně změnil vinou cizince se zbraní v ruce. Trvá šest let, než Jillian pomalu slepí roztříštěné kousky svého života dohromady a než je konečně připravená přestat žít v minulosti plné bolesti a žalu. Přijme práci v otcově akademii bojových umění a jde na první rande po ztroskotaném vztahu. Jillian je odhodlaná začít znovu žít.

Nečekala ovšem, že součástí jejího nového života bude zase Brock. Jenže dřív, než se naděje, je zpět. Nejenom starší, ale neskutečně hezčí, škádlivější a tak vůbec. A když se dívá na Jillian, už nevidí tu malou holku, která byla během dospívání jeho stínem, a dceru muže, jenž mu dal druhou šanci. Vidí v ní ženu, která tu pro něj vždycky byla, jedinou osobu, jež v něj navzdory všemu věřila.

Brock ví, že ona je ta, kterou by měl učinit svou, a co začne jako opatrné přátelství, se rychle promění díky silné přitažlivosti, která zažehne plamen jasnější než vášeň. Zamilovat se opět do Brocka znamená však víc než jen riskovat vlastní srdce. Když vyplave na povrch smutkem a vinou naplněná minulost a hrozí, že je roztrhá pavučina lží, důsledky mohou rozbít všechno, co se společně snažili vybudovat, a zničit sny těch, na kterých jim nejvíc záleží.

Překlad: Renata Heitelová
Ze série: Počkám na tebe (6)
Počet stran: 352