Recenze: NAPRAVENÝ PROSTOPÁŠNÍK (Raine Miller)

Historická jednohubka plná romantiky!

Nemůžu si ji vzít. Nikdy nebude má. Nikdy ji nebudu držet v náručí, ani s  ní spát, ani nebudu v ní. Nedotknu se jejího těla, ani ji nepolíbím, ani s ní nezplodím děti. (Str. 73)

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Napravený prostopášník!

Hledáte ten správný historický román, který by vás zbytečně nezahlcoval? Měl kouzlo, nevinnost a byl tou správnou oddechovkou pro nenáročné? Pokud se chystáte na výlet do knižního světa, kde se zamilujete, pak pro vás mám tip! Napravený prostopášník je přesně to, co mě poslední dobou neskutečně navnadilo a svezlo na vlně romantiky, lásky a lehkosti...

Styl psaní v er-formě je výstižný, velmi čtivý a lehce neobvyklý kvůli použitým hanlivým slovům. Překvapí vás, že autorka se nevyhýbala vulgaritám, které obvykle naleznete v drsnějších románech. Kupodivu to s tou jemností a romantickou atmosférou velmi vhodně skloubila dohromady, takže vytvořila lákavý styl. Ze dvou úhlů pohledů popsala dostatečně naprosto vše a hlavně se nesnížila ke zbytečným textům, takže je příběh opravdu svižný a lehký. Každá kapitola jako bonus obsahuje romantický citát z klasické zahraniční literatury.

„Musíš zajistit pokračování rodu, synku! Je to tvá povinnost už od narození. Najdi si dobrou ženu a zploď s ní dědice. A už si s tím zatraceně pospěš. Nebudu tady navždycky.“ (Str. 11)

Jeremy Greymont je muž, který má rád tvrdý sex, zábavu a život. Proč by se měl vázat, když se rád cítí volný jako pták? Ovšem jeho prarodiče vyžadují, aby se konečně oženil a splodil dědice. Nezbývá mu tedy nic jiného, než se poohlédnout po vhodné panně, která by se mohla stát jeho ženou. V úvahu přichází sestra jeho nejlepšího kamaráda. Georgina je krásná a inteligentní, ale má tajemství, díky kterému není vhodnou nevěstou...

Ačkoliv z počátku máte pocit, že se děj bude týkat pouze jednoduché zápletky, neklesejte na mysli. Autorka jen ze začátku nechce své čtenářky zatěžovat a dává jim možnost užít si velmi krásného, pozvolného romantického škádlení, jež je plné lásky a touhy. Později se děj stává trochu složitějším a přichází na řadu další zajímavé zápletky, které celý příběh vhodně doplňují a přiostřují děj.

Hrdinové jsou podaní přesně tak, jak by v historickém románu měli být. Lehce, uvěřitelně a živě. Jejich špatné i dobré stránky příliš nevystupují, aby zbytečně nezaniklo to silné pouto, emoce a jiskření, které při jejich setkání vzniká. Vedlejších postav není zbytečně mnoho, snadno se zorientujete.

Zajímalo by mě, jak tyhle rty chutnají. Dozvím se to někdy? Chci to vědět. (Str. 21)

Autorka se nevyžívá v tom, aby vás mátla slovy, která neznáte. Zbytečně se nepouští do historických mylníků a nezahlcuje nezáživnými informacemi. Berte Napraveného prostopášníka jako lehčí formu historického románu, ve kterém jde především o něžnou a vábivou atmosféru, láskyplný vztah a vášeň.

Láska je velmi působivě sepsána ve vší nevinnosti a jemnosti. Neskutečně krásně se čte a čtenářkám, které touží právě po takové lehkosti a kráse, doslova zaplesá srdce. Kort, když se jedná o bezelstnou Georginu, která nemá potuchy, co ji v manželském loži čeká, a báječného Jeremyho, který je drsný gentleman. Takovému muži se podléhá s radostí a platonická knižní láska na sebe nenechá dlouho čekat. Erotické situace jsou vhodně sepsané a není jich příliš, aby se román nestal pouhým opisem postelových kreací.

Závěr je stejný jako u všech romantických příběhů... Tady to zkrátka nemůže dopadnout jinak, protože by to zničilo dosavadní působivou atmosféru. Určitě si knihu užijete od začátku až do konce, protože je po celou dobu dynamická a čte se neskutečně snadno.

„Ach, vzpomínám si. Přál jsem si uspokojit prostopášnou Ginu. Vím, že jí ještě nemám dost.“ (Str. 212)

Co na titul říká Chensie? Napravený prostopášník je odlehčená jednohubka, kterou si čtenářka krásně pročistí hlavu. Je tak plná lásky a nevinnosti, jemnosti i drsnosti, až přechází zrak. Neskutečně krásně a svižně se čte a je strašně jednoduché se na té vlně svézt až na konec. Ačkoliv mi Raine Miller už jednou se svým románem nepřišla vhod, tak tímto příběhem si mě moc získala. Nečekala jsem, že si čtení tak moc užiju.

Krásná oddechovka pro nenáročné čtenářky, které nechtějí zbytečně zahlcovat historií a přesto touží po historickém románu. Napravený prostopášník má ohromné kouzlo, které si vás získá svou něžností. Pohladí jako peříčko a já věřím, že se u čtení budete usmívat jako já a užijete si každou větu.

Ke knize se ilustrace hodí. Není zbytečně složitá. Dostatečně odkazuje na příběh a je působivá.

Jeremy Greymont si užívá svobodomyslného života plnými doušky. Mezi jeho vášně patří tvrdý, nezávazný sex na jednu noc a skotská whisky. Jeho dědeček mu však dává ultimátum, buď se ožení a zajistí pokračování rodu, nebo se s dědictvím a s titulem může rozloučit. Krásná Georgina, sestra jeho přítele, mu připadá jako ideální řešení. Jeremy už se nemůže dočkat, až ji učiní svou manželkou a začne pracovat na potomcích. Dokonce je ochoten kvůli ní zklidnit svůj dosavadní styl života. Osud jim však do cesty postaví tvrdou překážku. Georgina je po brutálním útoku přesvědčena, že není hodna a nedokáže být řádnou manželkou žádnému muži - dokonce ani Jeremymu Greymontovi.

Žánr: Romány pro ženy, Historické romány
Počet stran: 320