Recenze: HLEDÁNÍ PŘÍSLIBU VĚČNOSTI (Jennifer Probst)

Zábavný a romantický závěr série Hledání!

Euromedia
Ikar na FB

Chci zakoupit román Hledání příslibu věčnosti v Knižním Klubu.

Závěrečný díl tetralogie Hledání nedávno vyšel u Knižního Klubu stejně jako předchozí tři díly. Celá série je velmi povedená a skvělé je, že se dá číst i samostatně, přestože se příběhy dotýkají čtyř kamarádek, kterým osud do cesty přihraje jejich osudové lásky. Neočekávejte přeslazené čtení. Jennifer Probst je známá svými romány na úrovni, dokáže jít i do hloubky a zpestřit děj krásnou romantikou i příjemným humorem. Proč byste si měli pořídit tento titul? Sice je převážně pro ženy, ale klidně i muž si může vychutnat příjemnou a čtivou oddechovku.

Styl psaní v er-formě zobrazuje dva úhly pohledu. Jeden patří Arylin a druhý Stoneovi. Jelikož hlavní hrdinkou je Arylin, více tedy čtenář nahlíží do života této ženy, ale ani strážmistr nezůstává stranou. Středně dlouhé kapitoly vypovídají o různých zvratech, které v některých případech děj pěkně přiostřují a v jiných naopak zjemňují emocemi.

Se strážmistrem Stonem Pettym jste se setkali ve třetím díle Hledání podmanivé krásy. Právě Stone Petty se svým kolegou Devinem byl Arylin zavolán k roztržce Genevieve a Davida. Arylin po něm pokukovala už kdysi...

Nyní se Stone nuceně přihlásil do jejího kurzu, který by mu měl pomoci zvládnout agresi. Slovní boje mezi nimi propukají velmi často, jsou důmyslné a vtipné a nepopiratelně zdůrazňují vášnivou přitažlivost tohoto páru. Problémem je, že Arylin a Stone jsou jako voda a oheň. Skutečně mají natolik rozdílní lidé možnost spolu přátelit nebo dokonce mít vztah?

Arylin je aktivní žena. Věří v duševní rovnováhu a plně se věnuje meditaci a všemu, co pročistí její čakry. Dozvíte se zajímavé informace na toto téma. Ústřední postava miluje zvířata a tak také vypomáhá v útulku, zachraňuje pejsky a dokonce ve společné firmě se svými kamarádkami pomáhá nezadaným najít vhodný protějšek. K tomu všemu má na starost svého dědečka, který žije v domě s pečovatelskou službou, ale Arylin na něj nedá dopustit. Opravdu mnoho zájmů a povinností, že?

Na rozdíl od značně zaměstnané Arylin má Stone Petty na prvním místě jen svou práci. Workoholik, který občas zajde s kolegy na pivo, je především sám. Vztahy mu nevycházejí. Stereotypní život mu začne rozčeřovat teprve jeho koučka Arylin, kterou by nejraději přerazil... anebo vzal do postele. Co nakonec vyhraje?

Charaktery jsou upřímné, zábavné, uvěřitelné a mají své dobré i špatné stránky. Jennifer Probst je nadaná autorka kvalitních romantických románů pro ženy, bylo by velmi překvapivé, kdyby její postavy nebo samotný příběh něco zkazilo.

Jednoduchý děj právě proto nadchne i náročnější čtenářky, které hledají romantickou oddechovku na úrovni. Nejedná se totiž o prostoduchý román, spisovatelka šla do hloubky v rámci tématu a příjemně dokázala překvapit.

Nemějte však obavu. Vhodně zvolené romantické pasáže dokreslují něžnou a přitom reálnou atmosféru. Nejvýraznější je zřejmě milý humor a došťuchování hlavních hrdinů. Díky tomu je děj ještě mnohem dynamičtější a příběh se velmi snadno a zábavně čte. Emotivní příběh není přehnaný, ale dokáže příjemně pohladit a naladit na vlnu pohody. Je to přesně ten typ románu, který vás dokáže naplnit, okouzlit a přitom dodat energii.

Hledání příslibu věčnosti je sice ze série Hledání, ale jelikož se každý díl týká jiných hrdinů, lze jednotlivé romány číst i samostatně. Sice jsou postavy propojené, ale to vám krásný zážitek příliš neovlivní.

Jste-li fanynky Jennifer Probst, je naprosto jasné, že si tento titul nenecháte ujít. Rozhodně jej doporučuji i čtenářkám, které od autorky zatím nic nečetly. Spisovatelka vás nezklame, budete překvapeni, jak krásně umí psát a jak snadno vtáhne do děje.

Co na román říká Chensie? Vůbec jsem neměla obavy, že by se mi snad nelíbil. Jennifer Probst je tutovka, která mě vždy mile překvapí a okouzlí. Je to jedna z mála autorek, která píše reálně romantické romány a dokáže jim vepsat duši i lehkost, se kterou se mi čtou opravdu velmi dobře. Ačkoliv jsem prozatím přečetla pouze třetí a čtvrtý díl, necítím se nijak ochuzená. Pravdou ovšem je, že první a druhý si chci samozřejmě přečíst, protože celá série je zábavná, neotřelá a má hodně, co nabídnout.

Jednoduchá a zajímavá. Důmyslně se podobá ilustracím předchozích děl.

Závěrečný díl série Hledání od populární autorky současných romancí. – Arylin Meadsowsová pracuje v seznamovací agentuře Kinnections jako psychologická poradkyně. Učí jógu, radí osamělým duším, stará se o zvířata v útulku a pomáhá milovanému dědečkovi a na hledání své spřízněné duše jí nějak nezbývá čas ani chuť. Poté, co svého posledního partnera přistihla při výuce jógy s žačkou ve velmi nejógové pozici, rozhodla se, že svoje srdce raději věnuje těm, co ji opravdu potřebují. Když k ní do kurzu na zvládání hněvu dorazí důstojník Stone Petty, Arilyn ho hodlá ignorovat, anebo rovnou nesnášet. Ale jiskru, která mezi nimi přeskočí, už nic neuhasí.

Nakladatelství: Knižní klub
Ze série: Hledání (4)
Počet stran: 360