Recenze: PORUŠENÝ SLIB (Amanda Quick)

Vášnivá a temná detektivka s hororovými a erotickými prvky!

„Jsi blázen, že ses vrátil,“ zavolala. „Ten klíč patří dětem. Vážně si myslíš, že zapomenou, cos prováděl jejich rodinám? Už teď jsi mrtvý. Jenom to ještě nevíš!“ (Str. 12)

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Porušený slib!

Série Cutler, Sutter & Salinas se dočkala v ČR druhého dílu! Čtenářky Amany Quick jistě mají velkou radost, protože její tituly jsou hodnoceny velmi dobře. První díl detektivní série s názvem Dívky, které zmizely jste si už určitě přečetly a nejspíš fandili Maxu Cutlerovi při vyšetřování. Nyní přichází na řadu Cabot, aby vám dokázal, jak dobrý je detektiv. Získá si vás a odhalí děsivý případ?

Vyprávění v er-formě minulého času zahrnuje několik různých úhlů pohledů, ale především se týká hlavních hrdinů, tedy Virginie a Cabota. Styl psaní je výstižný, lehce odtažitý, jak se u detektivek očekává, a přesto jemně vřelý, jak má román pro ženy být.

Virginia Troyová si jako dítě prošla peklem a ztratila matku. Zločinec a vůdce sekty Quinton Zane nepřipravil noční můry jen pro ni... zapálil chaty, do kterých zavřel děti a rodiče zvlášť. Děti zachránil Anson Salinas, ale dospělí už živí nevyvázli. Quinton Zane unikl spravedlnosti a podle všeho prý zemřel. Jenže skutečně zemřel? Začínají se dít věci, které Virginii donutili se vrátit k Ansonovi, který má detektivní kancelář se svými adoptovanými syny, a požádat ho o pomoc. Shodou okolností kdysi adoptoval chlapce, jejichž rodiče zahynuli při tom hrůzném masakru. Na stopu ďábla se tedy vydává Virginie s detektivem Cabotem Sutterem, který se v noci budí se stejnými nočními můrami...

Hrdinové působí velmi upřímně, ať už se jedná o vedlejší či hlavní postavy, autorce se podařilo je sepsat opravdu věrohodně, což je s ohledem na téma potřeba.

„Naše agentura má pár základních pravidel a jedním z nich je nikdy nespat s žádnou klientkou.“ (Str. 53)

Temný námět s hororovými prvky, ve kterém je vše působivě ztvárněné, ale nepřehnané, není ten typ krvavé koupele, ale naopak spíše psychologického zločinu, ačkoliv k vraždám dochází... Autorka poukazuje na nebezpečí sekt a promyšleně a velmi spletitě zobrazuje příběh, který vás dokáže upoutat už od prvních kapitol. Nejsem typická čtenářka detektivních románů, ale i já poznám, že je dílo spíše pro náročné čtenářky, které budou nadšené propracovaným pátráním. Ovšem i ty, které touží po romantice nebudou zklamané.

Vášnivá romantika a pospolitost, která se postupně mění v lásku, však není natolik výrazná, aby detektivnímu případu snížila úroveň. I přesto však dokáže zapůsobit a čtenářky navnadit. Stejně tak na tom je i jistý démonický prvek - ale nebojte, jedná se o reálný  detektivní případ. Ovšem tragédie, která se stala, působí jako démonická a ty prvky smyslného šílenství, brutality a bezcitnosti jsou víc než lákavé a příjemně temné.

V závěru se sice po spletitém případu dočká čtenář vyřešení, ovšem je skutečně konec této noční můry? Konec, týkající se čistě hrdinů, které jste si během čtení mohly skutečně oblíbit, je úsměvný a potěšující.

Jsem stejně dobrý jako jsi býval ty, Zane. (Str. 276)

Porušený slib je druhým případem detektivní kanceláře Cutler, Sutter & Salinas, jedná se tedy o druhý díl, ovšem jelikož se tituly týkají jednotlivých postav, jsou volně navázané a lze je číst samostatně.

Román pro ženy, obohacený o detektivní linii, je velmi zajímavý. Ačkoliv jsem nečetla předchozí a na detektivky příliš nejsem, byla jsem příjemně překvapená výtvorem Amandy Quick, která opravdu není žádným literárním nováčkem, dokáže pracovat se slovy, charaktery i dějem a vytvořit tak zajímavý zážitek pro náročné i nenáročné čtenářky. Nalákala vás anotace nebo má recenze? Pak neváhejte! Cabot Sutter už na vás čeká!

Chápu, proč je ilustrace zvolená tímto způsobem. Evokuje to určitý démonismus, který je v knize zobrazován jako jistý prvek. Ovšem možná by zaujala víc jednoduší knižní obálka, tohle podle mého odvádí čtenáře od daného žánru.

Majitelka galerie v Seattlu, Virginia Troyová, se celé roky snaží bojovat proti démonům, kteří ji pronásledují už od dětství – její matka totiž zemřela při děsivém požáru, který vypukl na pozemcích kultu, jehož byla členkou. A pak si jedna z umělkyň, jejíž obrazy vystavuje ve své galerii, vezme život, ovšem ještě předtím pošle Virginii své poslední dílo: obraz, kvůli němuž začne Virginia pochybovat o její takzvané sebevraždě i o své vlastní minulosti.

Stejně jako Virginia i soukromý vyšetřovatel Cabot Sutter je jedním z dětí, které přežily požár... a jen on jí může pomoct. Zatímco se snaží rozluštit význam obrazu, začíná být jasné, že se někdo bojí, aby Virginia nevěděla příliš. Virginia a Cabot se vrhají do pekla touhy a klamu a snaží se odhalit tajemství jejich společné minulosti – a šokující osud muže, který má stále moc zničit vše, co je jim drahé.

Žánr: Detektivky, Romány pro ženy, Horory
Ze série: Cutler, Sutter & Salinas (2)
Počet stran: 344