Recenze: BOUŘLIVÁK (Samantha Towle)

Alkohol, coury, drogy a láska!

První díl série Mighty Storm s názvem Bouřlivák nemá nejpůsobivější knižní obálku. Anotace je lehce peprná, ale nepřipraví vás na to, co se bude odehrávat v příběhu. Musím uznat, že ačkoliv jsem od Samanthy Towle jeden příběh rozečetla a nedočetla, tak Bouřlivák byl z části opravdu strhující.

Styl psaní je až zbytečně rozepsaný, díky tomu je také kniha natolik obsáhlá. Autorka se rozhodla, že v ich-formě vás informuje o těch podstatných a nepodstatných věcech. Pravda, je to sice přítěž navíc, ale na druhou stranu máte pocit, že je román skutečně celistvý a reálný. Středně dlouhé kapitoly jsou čtivé, i když v komentářích si někteří čtenáři stěžují na to, že v polovině je příběh přestal bavit.

První kapitola je zdlouhavější. Především proto, že se Samantha Towle rozhodla, že bude od děje odbíhat a v zápalu vás informovat o všem, co musíte/měli byste znát. Dozvíte se tak informace o Vicky, šéfové hlavní hrdinky, ačkoliv to není potřebné, ale přesto díky tomu máte pocit, že více k příběhu lnete právě z toho důvodu.

Hlavní hrdinka Trudy je novinářka, která píše pro magazín pro ženy. Překvapující je, že ačkoliv má být úspěšná a vést svůj vlastní sloupek, sama je až neskutečně nerozhodná a nesvede si stát za ní. Je lehké s ní manipulovat, čehož jak se zdá, lidé kolem ní někdy využijí. Zabývá se především hudbou, ke které ji už od mala vedl její otec. Šestadvacetiletá Tru má svého milujícího přítele, se kterým je šťastná a dva roky spolu chodí. Žije však se svou kamarádkou Simone, kterou čtenář příliš nezná, ale i přesto má pocit, že přátelství velmi dobře z knihy vyplývá. Tru je občas dost naivní nebo spíš si nechce připouštět pravdu. Nevěří si natolik, ačkoliv je samozřejmě neodolatelně krásná, jak už to v takových příbězích bývá.

Jake je rocker tělem i duší. Nechává za sebou zkázu v ženských srdcích, která láme na potkání. Prostě sukničkář, který se nestydí za své umění, jenž předvádí na jevišti i v posteli. Pro hudbu žije. Špatně snáší bolest a možná proto jako správný rocker propadl alkoholu, drogám a má za sebou rockový trapas, ze kterého si samozřejmě nic nedělá a směle vystupuje dál a jako bouře se svou kapelou čeří vody hudební scény. Je to rockový bůh, je si toho vědom a ta sebejistota je samozřejmě okouzlující, ale ještě víc čtenářky zřejmě podlehnou jeho zranitelnosti. Má své dobré i špatné stránky, které jsou zajímavě ztvárněné.

Hrdinové jsou, jak už to v takových romanticko-erotických románech bývá, nádherní. V tomto případě však naštěstí nejsou dokonalí a spíše tíhnou k těm horším stránkám, kdy se chovají jako šmejdi nebo mrchy, dá-li se to tak říct. O to víc je příběh uvěřitelnější a příjemněji se čte, ačkoliv samozřejmě vše má svá úskalí.

Chvíli trvá, než do toho skočíte rovnýma nohama, protože autorka začíná pozvolna a teprve postupně uchycuje Tru v životě Jakea. Ti dva jsou jako oheň a led a když jde jeden vlevo, druhý už stojí napravo. Což je na tom legrační, ale přesto vás ta hra na kočku a myš, jak už to klasický bývá, bude bavit. Po druhé polovině se do děje vkrádá možná až přílišná romantika, ale naštěstí ji doplňují očekávané a někdy až cílené zvraty. Autorka se snažila jít do hloubky, zobrazit minulost a vysvětlit některé eskapády, díky tomu román nevyznívá až tak povrchně.

Jiskra ve správné okamžiky zakládá oheň a ten žár na vás sálá až z románu. Erotika, romantika, vášeň v posteli i při výměně názorů. Taková dynamická divočina, která se však nekoná stále, se prolíná s klidnější atmosférou. Právě ta může být pro někoho nudnější, ale pokud vás zaujme směr, kterým se postavy ubírají, nebude vám to vůbec vadit. Ba naopak někdo právě ocení to klidnější prostředí už proto, že ty dynamičtější části jsou emocionálně náročné, jelikož se v nich diskutuje, létají pěsti a hrdinové do sebe kopou panáky jednoho za druhým.

Rockové prostředí je vykresleno povrchněji, autorka se jím přímo nezabývá, ale i tak vidíte určitou promyšlenost, se kterou zobrazuje, že život rockové hvězdy není jednoduchý. Snaží se ukázat klady i zápory, ačkoliv se děj zaměřuje především na románek.

Nemáte v oblibě milostné trojúhelníky? Pak by to mohl být problém, protože právě o to tady v určité chvíli skutečně jde. Není to tak jednoduché a hlavní hrdince rozhodování určitě závidět nebudete. Ta složitost je svým způsobem omamná a nepostrádá sladké a zdrcující emoce.

Velmi kladně hodnotím poznámky pod čarou, které celý příběh dokreslují, protože bez nich by čtenářky tápaly. Nakladatelství Baronet si dalo na překladu záležet.

Jako bonus je po závěrečném a očekávaném happyendu ve stylu amerických romancí kapitola z pohledu Jakea. Jedná se o scénu, kdy se hrdinové poprvé po dlouhých dvanácti letech znovu setkávají.

Rocková odpočinkovka Bouřlivák není příběh, u kterého by se každá čtenářka posadila na zadek. Některá bude nadšená více, jiná méně. Záleží, jak moc jí děj padne do noty a jaké zápletky a romance má raději. Náročnější čtenářky nemusí být z druhé části příběhu unesené, protože tam děj vyznívá povrchněji a hlavně se charaktery v rámci hry účelově mění.

Co na Bouřliváka říká Chensie?
Tři sta stran mě bavilo, pak ale přišlo otočení. Charaktery se účelově změnily, a i když mě zvraty bavily, byla jsem ráda, že jsem dočetla. Nepříjemný a očividný nátlak na hlavní hrdinku, která netušila, co vlastně chce a chvílemi byla opravdu naivní a působila jako dítě, které si neumí stát za svým, byl nepříjemný. Jake nebude hrdina, který by se zapsal na seznam mých knižních lásek, ale i přesto byl příběh poutavý a část se mi velmi líbila. Závěrečná bonusová kapitola z pohledu Jakea ho pro mě neukazuje v dobrém světle, ale i přesto byla zajímavá.

Obálky, ve kterých je splácáno více ilustrací dohromady, nejsou mými nejoblíbenějšími. Sice zobrazují to podstatné, ale příhodnější by byla celistvá a jednoduchá ilustrace, která by více poukazovala na samotný děj, jenž také není nikterak složitý.

Rokenrolový milostný trojúhelník… životní příběh novinářky Tru Bennettové… a lídra rockové skupiny Mighty Storm Jakea, který jí kdysi zlomil srdce

Tru bylo pouhých čtrnáct let, když její nejlepší kamarád – a první dětská láska – Jake odjel z Anglie a zanechal ji se zlomeným srdcem. Dnes, o dvanáct let později, je Jake světoznámou rockovou hvězdou a snem mnoha žen. Kromě jediné: Tru Bennettové.
Úspěšná hudební recenzentka a novinářka Tru moc dobře ví, že míchat práci se soukromím se nevyplácí. Nyní má před sebou úkol: udělat s Jakem interview, než se jeho kapela vydá na dlouho očekávané turné. A taková příležitost se neodmítá. Tru je rozhodnutá chovat se jako profesionálka, ale přitažlivost, která ani po dvanácti letech nepozbyla na síle, ji zaskočí.
Jakeova nabídka zdokumentovat celé jejich turné je lákavá, avšak má jeden háček: Truina přítele Willa. Je Tru natolik silná, aby odolala atraktivnímu bouřlivákovi, který jí už jednou ukradl srdce? Přežije její vztah s Willem, když teď bude trávit dny v přítomnosti neodolatelného Jakea?

Rok vydání: 2015
Série: Mighty Storm (1)
Počet stran: 500