Recenze: ŠÉF (Vi Keeland)

Erotický román, ukrývající tajemství.

„Nechci, aby ses změnila. Ani trochu. Miluju tě se vším, co k tobě patří. I kdybych mohl, nezměnil bych na tobě nic. Ovšem s výjimkou tvého příjmení.“ (Str. 285)

Ikar na FB

Chci titul Šéf zakoupit v Knižním klubu

Zahraniční spisovatelka Vi Keeland se specializuje na erotické romány. Prozatím jí v ČR prostřednictvím nakladatelství Ikar vyšly dva romány pro ženy, označené vábivou značkou new adult.

Po otevření narazíte na vyprávění v ich-formě minulého času. Přesně takového, které u erotického románu očekáváte. Nadlehčený styl, nepříliš popisů a zbytečných myšlenek. Vášnivá nepřílišně výrazná atmosféra. Co víc si u oddechovky přát, že ano?

Příběh začíná zvolna setkáním, přesně jak popisuje anotace. Reese a Chase se potkají ještě několikrát, než se stane jejím šéfem, a pěkně to mezi nimi jiskří. Mimo jiskrných scén je hodně výrazný poutavý a nápaditý humor.

Chase je neskutečný hrdina. Nejenže má skvělé tělo, ale dokonce má i mozek, který umí důvtipně využívat. Jeho vtipné průpovídky a promyšlené fígle si získají nejen Reese, ale také i vás! Reese je normální žena. Předpokládaně krásná a inteligentní, avšak v případě Chasee se dostává do nepříjemných situací, ze kterých on profituje. Reese má mnohokrát chuť zahrabat se pod zem jako krtek, ale naštěstí sebere svou hrdost a postaví se výzvě čelem.

Charaktery jsou vytvořené podle očekávaní. Na hraně reálnosti a jisté odlehčenosti, kterou znáte z erotických románů. Mají zajímavé vlastnosti i tajemství, avšak autorka je účelově nesepsala tak výrazně, aby nezkazily atmosféru a vášnivý románek.

„Zákaz harašení platí jen pro zaměstnance, majitele firmy se netýká. Dneska ráno jsem to kontroloval.“ (Str. 53)

Jednoduchá dějová linie se protíná neočekávaně a občasně ještě s vyprávěním z úhlu pohledu Chase. Jeho kapitoly jsou jiné, snadno z nich vnímáte působivý charakter a hlavně vám napovídají, že Chase něco podstatného skrývá. Což je velmi dobře, co by to bylo za romanci, která by mimo hormonálního ohňostroje nenabízela nic jiného? Přirozené drama je největší gradací příběhu, dodává mu temnou příchuť strachu a výčitek.

Pokud máte v oblibě originální knihy, může vám vadit, že autorka vzala stokrát omílaný námět a po sto jedné jej znovu zpracovala. Originalita vesměs žádná, i když zpracování je v některých chvílích nápadité, nepostrádá druh humoru, který vás dokáže rozechvět i rozesmát. Ten patří mezi tu nejpozitivnější část a autorce se opravdu povedl. Titul obsahuje vášnivé scény, které určitě mají na to, aby založily požár.

Spousty textů je prostě méně podstatných nebo přímo navíc, jak je u erotického románu běžné. Rozepsanost se u takového žánru spíše než přítěží stává pozitivem, protože romanticky naladěné čtenářky jsou nadšené ze všech maličkostí, které dotvářejí pravou romanci. Je skvělé, že spisovatelka nesepsala povrchní erotiku a přidala k ní něco hodnotnějšího navíc, protože právě to drama je nejzajímavější částí a nabízí tak něco i náročnějším čtenářům, kterým nevadí, že je podklad rozepsanější.

Román Šéf je určitě vhodný pro romantické čtenářky, které touží po oddechovce a nevadí jim, že se týká běžného námětu.

Jak si to se Šéfem užila Chensie? Spíš než do New adult bych román zařadila klasicky do žánru erotických knih. V článku Knižního klubu naleznete definici NA žánru, ale já měla (a stále mám za to), že by se měl týkat středoškolských a vysokoškolských studentů. Tím se mé vymezení liší, proto jsem byla překvapená, když se namísto vysoké školy odehrával děj v zaměstnání. Líbilo se mi, že se jednalo o zcela prostoduchý román. Vi Keeland se snažila dát tomu hloubku a něco navíc, což se podařilo. Mně se do vkusu zcela netrefila, ale třeba je ta správná oddechovka právě pro tebe. :)

Ženám se líbí, že ano? Samozřejmě, nejsme z kamene!

Když jsem poprvé potkala Chase Parkera, neudělala jsem zrovna dobrý dojem. Schovávala jsem se právě u toalet v restauraci a nechávala svojí kamarádce vzkaz na záznamníku, ve kterém jsem ji zoufale prosila, aby mě vysvobodila z jednoho příšerného rande. Chase prošel kolem a zaslechl mě, načež mi začal dávat nevyžádané vztahové rady a prohlásil, že jsem pěkná mrcha. Řekla jsem mu, aby si hleděl sám sebe – a že byl na něj docela pěkný pohled, to se musí nechat – a odešla jsem zpátky ke stolu. Když kolem nás o chvíli později prošel, ušklíbnul se na mě a já sledovala, jak jeho arogantní sexy zadek odchází za jeho vlastní společností. Nemohla jsem si pomoct a zbytek večera jsem po něm neustále pokukovala. Nejednou mě při tom přistihl a mrknul na mě. Když se ten pohledný cizinec i se svou stejně pohlednou partnerkou objevili u našeho stolu, myslela jsem, že mě Chase přišel napráskat a vyslepičit, jak jsem plánovala zdrhnout. Místo toho ale předstíral, že se známe, přisedl si a začal vyprávět ponižující a zcela fiktivní historky z našeho smyšleného společného dětství. Z nudného rande se vmžiku stalo bizarně zábavné rande. Když jsme se toho večera všichni rozloučili, nemohla jsem na něj přestat myslet, i přesto, že jsem věděla, že se už nikdy nepotkáme. Jaká byla totiž pravděpodobnost, že na sebe dva naprostí cizinci narazí podruhé, navíc ve městě s osmi miliony obyvateli? Jaká byla pravděpodobnost, že se o měsíc později stane mým novým šéfem?

Nakladatelství: Ikar
Žánr: New Adult Erotic, Erotické romány, Romány pro ženy
Počet stran: 288