Recenze: SETKÁNÍ S CIZINCEM (Lisa Kleypas)

Mimořádné dílo plné lásky, tajemství i hodnot!

nakladatelství Baronet
Baronet na FB

Chci zakoupit titul Setkání s cizincem

Čtvrté pokračování série Ravenelovi je opravdu třešinkou na pomyslném literárním dortu. Neopomenutelný zážitek je podmíněn promyšleným zpracováním, které je plné emocí, nebezpečí i vášně. Proč románu a vlastně celé sérii neodoláte? Protože spisovatelka Lisa Kleypas odvedla prvotřídní práci jako vždy, ale Setkání s cizincem je opravdu výjimečné. Pokud si vás Ravenelovi získali, potěší vás, že v zahraničí vyšlo již páté pokračování s názvem Devil´s Dauther.

Propracovaný styl psaní v er-formě využívá všeho, co tento způsob nabízí. Lisa Kleypas je neskutečně talentovaná autorka, která má již na kontě velké množství děl a není tedy divu, že bravurně ovládá psaní. Vyprávění vede velmi lehce a vkládá do něj tolik emocí, až máte téměř pocit, že se příběh odehrál. Její popisy jsou věrné a nepříliš obsáhlé.

Garrett Gibsonová je velmi jedinečná. Nejen svým mravným, úctyhodným a cílevědomým charakterem, díky kterému je nezávislá a má neskutečnou sebekázeň, ale také svým zaměstnáním. Je totiž lékařkou a to v době, kdy se to považuje za nemožné. Garrett je průkopnice, ke které lidé neskrývají obdiv ani pohrdání. Proč má mužské jméno a vydala se nesnadnou cestou k povolání, které v dané době považují lidé za ryze pánské řemeslo, se dozvíte během čtení a rozhodně získáte více podnětných informací o této zajímavé postavě.

Ethan Ransom je tajemný a nebezpečný muž, který nejen Garett, ale i čtenářky silně překvapí. Skrývá mnoho tajemství, ale také spousty emocí, které ho pozvolna svazují. Jeho vášnivé povaze nelze odolat, dokáže být totiž tvrdý i něžný zároveň a obdivuje Garrett jako jeden z mála.

Charaktery jsou uvěřitelné a působivé. Autorce se opět podařilo vykreslit takřka bezchybně postavy, jež čtenářům hodně nabízí, mají své klady i zápory a především nepůsobí uměle. Je vidět, že autorka má nejen talent, ale také cit pro výrazné a přesto nepřehnané hrdiny, kteří vás snadno okouzlí. Nelze je zapomenout. Ačkoliv je postav po celou sérii více, rozhodně se neztratíte. Všichni jsou svým způsobem jedineční, skvěle odlišení. Setkáváte se totiž i s postavami, o kterých jste četli v předešlých románech.

Dějová linie je neobvyklá. Neobsahuje totiž jen milostné vzplanutí. Autorka toho do ní velmi věrohodně a šikovně vložila mnohem více - od politické sféry počínaje až po soukromý život konče. Nemohu vám prozradit hlavní zápletku, ale věřte mi, budete překvapené a okouzlené, především pokud vás láká nebezpečí. Nejedná se o nic prvoplánového, ale naopak důmyslnou a propracovanou osnovu, která je smyslná a vznešená.

Okouzlující románek je plný vášně a jiskrnosti. Rozhodně ve vás dokáže zažehnout plamen a přitom vás zhýčkat nepřeslazenou něhou. Emoce jsou působivé, ale nestrhnou vás natolik, aby se zájem přerodil v srdceryvnost.

Spousty působivých a uvěřitelncýh situací nelze prozradit, avšak mimo lékařské prostředí se dostanete i mezi ty, kteří jsou schopní obětovat životy lidí. Popisy lékařských zákroků jsou líčené věcně, stejně tak i akce, ve kterých naopak zazáří muži. Vše je sepsáno velmi autenticky, autorka vám odhaluje danou dobu tím nejpřirozenějším a nejkrásnějším způsobem, který perfektně ovládá.

Čím je Setkání s cizincem mimořádné? V doslovu vás autorka informuje o tom, že všechny své knihy píše s láskou, což je rozhodně poznat. Ale tento román je výjimečný. Lisa Kleypas se totiž inspirovala výraznou postavou z historie Velké Británie, tou byla lékařka Elizabeth Garrettová Andersonová, která získala v roce 1870 na Sorboně titul doktorky medicíny a v roce 1873 se jí podařilo stát se první licencovanou lékařkou v Británii. Tato žena má za sebou ještě více zásluh, ale podstatné je, že zaujala Lisu Kleypas natolik, aby prakticky jako poctu napsala tento výjimečný román. Doporučuji si Poznámky od autorky pročíst, obsahují velmi podnětné informace.

Setkání s cizincem je určené pro ženy. Jelikož se jedná o pokračování série, doporučuji přečíst předchozí díly, než se začtete do tohoto titilu. Spousta informací by vám chybělo. Literární zážitek, který vám Lisa Kleypas poskytne, je opravdu působivý a nezapomenutelný. Zřejmě se jedná o nejsilnější prožitek z celé série Ravenelovi.

Co si o titulu myslí Chensie?
Nejpodstatnější otázka celé série zní: Jak jen to ta Lisa Kleypas dělá, že jsou její knihy díl od dílu tak úžasné, autentické, vzrušující a po čertech hříšné? Ta ženská musela podepsat smlouvu s ďáblem, protože to není možné! Očekáváte, že při čtvrtém pokračování, kdy se pohybuje stále ve stejném světě, už vás nedokáže překvapit. Ale ona vás překvapí! Myslíte si, že už si vás nezíská žádný hrdina, protože všechny vzrušující charakterové vlastnosti a sexy vzhled vyplýtvala na ty předešlé, ale opět si před ním sednete na zadek. Její série obsahuje množství postav, které jsou silně reálné, živé a věrně sepsané. Nikdy se neztrácíte a vždy je snadno rozlišíte, protože jsou skrz na skrz lidské a uvěřitelné. Ačkoliv námět je běžný, přesto vás okouzlí tak, že nesvedete přestat číst. To není v pořádku. Nejsem kdovíjaká milovnice historických románů. Čtu jich pár do roka, ale Lisa Kleypas mě pokaždé dokáže přesvědčit, že její kniha je pro mě to nejlepší. Učiněná čarodějka, která přesvědčí o kvalitách svých knih i tebe!

Knižní ilustrace:
Jemná, romantická. Vhodně se doplňuje s ostatními ilustracemi.

Doktorka Garrett Gibsonová předběhla svou dobu a stala se jedinou lékařkou v Anglii v poslední čtvrtině devatenáctého století. Je smělá a nezávislá jako muž – proč by si neměla užívat i stejných radostí? Přesto ji milostný poměr nikdy nelákal, až do nynějška. Ethan Ransom, bývalý detektiv Scotland Yardu, je stejně udatný jako tajnůstkářský; povídá se o něm, že je nájemný zabiják, ale komu ve skutečnosti slouží, je záhadou. Na jedinou krásnou noc podlehnou silné vzájemné přitažlivosti, aby se z nich ráno opět stali cizinci.

Ethan se nezajímá o vznešenou společnost, ale krásná a smělá Garrett ho uchvacuje. Navzdory slibu, že se budou po prchavé společné noci jeden druhému vyhýbat, se záhy stanou účastníky nebezpečného dobrodružství. Když se Ethanova mise pokazí, musí Garrett vynaložit veškeré své schopnosti i kuráž na jeho záchranu. V boji proti hrozbě velezrádného vládního spiknutí je Ethan ochoten riskovat pro lásku nejzajímavější ženy, jakou kdy poznal, všechno a cokoli.

Žánr: Romány pro ženy, Historické romány
Počet stran: 400