Recenze: PROHNILÉ KRÁLOVSTVÍ (Erin Watt)

Velké finále, které vás zničí!

Baronet na FB

Chci zakoupit titul Prohnilé království

Je až neskutečné, že už jsme nejspíš na konci báječné, jiskrné a vášnivé série Royalové. První díl Papírová princezna byl věnovaný především Elle a Reedovi, stejně jako další dvě pokračování s názvy Prokletý princ a Palác lží, kde šlo do tuhého. Padlý dědic se stejně jako Prohnilé království věnovalo především Eastonovi a ukotvovalo i vedlejší linii plnou nebezpečí a intrik. Kdoví, zda se autorky ještě zaměří na dva bratry, dvojčata, kteří byli jako jediní vynecháni a nebyl jim dopřán post hlavních postav. Ale ve vztahu Eastona a Hartley již máte po dočtení jasno!

Varování:
Recenze může obsahovat spoilery, protože ke zhodnocení je třeba brát v potaz předchozí díly.

Styl psaní se od předchozích titulů lehce liší. Působí méně uspořádaným a trochu více uspěchaným dojmem, čehož si všimne spíše náročnější čtenář. V ich-formě vám své dobrodružství představují dva hrdinové - všemi milovaný průšvihář a sukničkář Easton a tichá, ale průbojná a cílevědomá Hartley, která to v životě neměla a nemá snadné.

Začátek navazuje na šokující závěr Padlého dědice, kdy se odehrála příšerná nehoda. Sebastian skončil v nemocnici a vy nevíte, jestli se z toho vůbec dostane nebo zemře... Zatímco Hart ztratila shodou náhod paměť. Některé z vás překvapí, že se autorky rozhodly použít takové, poměrně všední klišé jako je ztráta paměti, aby rozvířily vody a dosáhly kýženého efektu, ale je to tak. Naštěstí pro ně se snažily jít do hloubky, tak to nevyznívá prostě a méněcenně, jak se na první pohled může skeptickým čtenářkám zdát.

Hartley hledá sama sebe. Do cesty se jí připlete Felicity, což je úhlavní nepřítel, jak Eastona, tak Hart. Napovídá jí tak šílené lži, až se mladá dívka začne stydět i za vlastní stín. Těžké časy jí později začne zpříjemňovat Easton, ale Hartley netuší, jestli mu může věřit... Charakter Hartley se samozřejmě změnil, protože je nejistá ze ztráty paměti. Škoda, přicházíme o její ostrovtip, ale pořád má sílu za sebe bojovat a hledat se.

Easton se stal jemnějším a šel do sebe. Už bylo na čase, že? V předešlém díle, ať se snažil sebevíc, se mu všechno hroutilo jako domeček z karet. V Prohnilém království už to není až takové a jeho snažení nese i své ovoce. Je vidět, že se nad sebou opravdu zamyslel. Je to neskutečný miláček a jeho sexy vzhled doplňuje o to sladší povaha, pro kterou na něj nedáte dopustit.

Ella v příběhu vyznívá dospěleji a odtažitěji. Tak trochu to působí, jako by její postava ztratila šťávu a svůj divoký šarm. Je vidět, že je ze všech těch problémů s biologickým otcem unavená. Potlouká se kolem a tak nějak se zdá být stínem Elly, kterou známe z prvních tří dílů, což je škoda. Její ohnivá povaha některým může chybět, na druhou stranu je dobře, že je Ella méně výrazná, jelikož by zastínila podstatnější hrdiny.

Charaktery se mění. Někdy až nezvykle moc. Je vidět, že v některých případech se autorky snažily daného hrdinu vystihnout, ale jako by se jim nedařilo. Někde si sáhly až na samotné dno, jindy naopak způsobily, že se postava ohledně svého chování pohybuje až na hraně a vyznívá až příliš rušivě. Je naprosto jasné, že změny  musely nastat, teď ale záleží na vašem názoru, jestli to podle vás trochu nepřehnaly nebo naopak jejich vývoj vhodně vystihly.

Jednoduchá dějová linie se tedy dělí na dva úhly pohledu. Obsahuje romantické, erotické i detektivní prvky a samozřejmě se nejvíce zajímá o mezilidské vztahy. Hartley se totiž snaží zapadnout do kolektivu na prestižní střední škole Astor a to rozhodně není žádná maličkost, když jí spolužáci hází klacky pod nohy. Co se týká kriminality, tak se samozřejmě řeší hříchy státního zástupce a také se na scéně znovu objevuje milý a šílený Steve O´Halloran.

Romantická linie je něžná, krásná a vábivá. Easton je naprostý miláček a je radost si o něm číst. Dostane se vám pod kůži, protože jeho činy jsou skutečně od srdce. Easton byl zvláštní už od prvního dílu, není divu, že si tedy spousty čtenářek získal a ještě získá. Překvapivě se tento díl pohybuje na pomezí žánrů young adult a new adult. Víte, co to znamená? Ano, obsahuje i vhodně popsané erotické scény, které nekončí jen polibky.

Některým čtenářkám se může především k závěru zdát, že kniha působí méně propracovaně než předešlé romány. Pravda je, že je o něco překombinovanější a obsahuje i účelové situace, které kazí přirozenost a atmosféru. Někde si zkrátka autorky musely trochu pomoci a náročnějším čtenářům to zřejmě neunikne. Pokud nemáte v oblibě klasická milostná klišé, tak tady se jich objeví zřejmě nejvíce, ale romantickým čtenářkám na škodu určitě nebudou.

Závěr vyústil v opravdu nečekané situace, které jsou plné adrenalinu a nebezpečí. Nikdo nejspíš nepředpokládal, že to dojde takhle daleko, ale došlo a napětí vybuchuje v naprosto děsivém konci. Royalovi vás tentokrát skutečně zničí.

Co na Prohnilé království říká Chensie?
Nelíbil se mi ten nápad se ztrátou paměti. Podle mého autorky měly navíc, než nám předvedly a tato kniha je narychlo sepsaný román, který má nižší úroveň než předchozí knihy. Obsahuje až příliš mnoho klišé a účelových situací než abych je snadno přešla. Závěr se mi nelíbil vůbec. Na mě působil jako překombinovaná fraška, u které se mi chtělo brečet tím, jak závěr prakticky celé série zničily. Charaktery mi přišly neucelené, ale oceňuji Eastona. S tím se opravdu vytáhly. Milostná linie byla velmi romantická a něžná. To, co se v závěru autorkám podařilo napáchat, se jim nepovedlo za celou sérii jako by snad měly špatné pero, kterým vyhmátly všechny výmoly v cestě. Ale to je můj osobní názor, kterým nechci nikoho ovlivňovat. Pro jiné bude kniha stejně excelentní jako předchozí díly, protože ať je to jakkoliv, pořád jsou to naši oblíbení a milovaní Royalovi.

Knižní ilustrace:
Celá série má velmi krásné ilustrace, které nakladatelství převzalo z originálních výtisků.

Od chvíle, kdy Hartley Wrightová poznala Eastona Royala, se její život změnil. Všude se skrývají nepřátelé, za všemi dveřmi číhá nebezpečí. Po tragické nehodě, která ji obrala o vzpomínky, zjišťuje, že nemůže nikomu důvěřovat, a to ani modrookému chlapci, který jí přísahá, že vše napraví.

Instinkty jí napovídají, že Easton je nebezpečný, a neví, zda mu může věřit. V chaosu, který s sebou Easton přináší, se Hartley nevyzná a emoce, jež k němu cítí, ji jen matou.

Easton chce, aby si vzpomněla. Hartley se domnívá, že lepší bude zapomenout.

Možná má pravdu.