Recenze: OHNIVÉ OSTŘÍ (Kristina Hlaváčková)

Sam Barnetová vám vezme dech!

nakladatelství Grada - Cosmopolis
Grada a Cosmopolis na FBChci zakoupit titul Ohnivé ostří!

Kristina Hlaváčková se rozhodla spojit dva výrazné žánry - detektivky a fantasy a zazářit, což se jí s Ohnivým ostřím rozhodně povedlo. Ačkoliv první díl série Sam Barnetová působil trochu nejistým dojmem, u druhého dílu si autorka byla víc než jistá a svým čtenářům ukázala, že otěže má pevně v rukou. Dokáže vás nejen omráčit svou fantazií, ale i silně překvapit.

Recenze: 1. díl Sam Barnetová - Podsvětí: Artefakt

Stejně jako v předchozím díle, i v tomto románu je použito vyprávění v er-formě, jehož prostřednictvím autorka vše přirozeně a vhodně líčí z úhlů pohledu různých postav.

Volné pokračování vhodně navazuje na předchozí román Podsvětí - Artefakt. Ústřední hrdinka Sam Barnetová se totiž rozhodla golfu věnovat a hovoří i o tom, že by možná nechala Evžena, se kterým se seznámila v závěru prvního dílu, aby ji o daném sportu poučil. Jak znáte Sam, tak problémy se na ni opět lepí a to i při golfu. Už od začátku se opět rozehrává podivuhodná hádanka, kterou nebude snadné rozluštit.

Všechno začíná podivnou vraždou na golfu. Sam se k ní shodou náhod připlete a pak už se nemůže vzdálit. Jedná se totiž o něco, co by mohlo prozradit magický svět Podsvětí, který se ukrývá pod Prahou. Později se k vyšetřování připojí i Gabriel Ferra, FBI agent, který přijde s novými poznatky a teprve pak už začíná to pravé detektivní pátrání...

Sam Barnetová už ví, kdo skutečně je. Začíná se v magickém světě cítit jako ryba ve vodě a její život je o mnoho zajímavější. Čtenář má možnost díky Sam objevovat Prahu tak, jak ji neznáte. Zasazení fantasy světa do známého místa je opravdu působivé.

Samozřejmě se setkáváte i s hrdiny, které jste poznali v prvním díle. Nováčkem ve spletitém dobrodružství je Gabriel Ferra. Tajemný agent FBI vás rozhodně ještě překvapí!

Charaktery hrdinů jsou upřímné. S ohledem na to, že znáte staré známé z předchozího dílu, je atmosféra vřelejší. Vývoj hrdinů není výrazný, ale je znát. Nejvíce zřejmě u hlavní postavy, což je očekávané. Hrdinů je znovu poměrně dost, ale pokud jste četli Podsvětí - Artefakt, pak už jste v obraze mnohem více.

Akční dobrodružství plné magie a surovosti je doplněno o další zajímavosti, které s ohledem na spoilery bohužel nemohu vypsat. Je jasné, že klasická detektivní linie je doplněná o spousty bonusů, které ji v rámci fantasy dělají pro čtenáře neodolatelnou. Autorka má působivou fantazii a umí ji používat tak, abyste byli hodně překvapení. Zvraty jsou uvěřitelné a někdy opravdu originální a nepředvídatelné.

Bohužel stejně jako v prvním díle, i tento obsahuje zbytečné pasáže, po jejichž vynechání by byl děj dynamičtější a čtivější. Některé texty jsou zcela nadbytečné jako by spíš autorku bavilo psát, ale vlastně vám vůbec nic neřeknou. To pro čtenáře je nejspíš největší a nejpodstatnější problém, který pokud dokážou překlenou, čeká je klasická detektivní linka, ozvláštněná fantasy prvky.

Závěr je nostalgický, jelikož dobrodružství končí a věřím, že většině čtenářů se ze světa, který Kristina Hlaváčková promyslela, nechce. Na samotném konci je narážka - znamená to, že spisovatelka plánuje i třetí díl? To by bylo určitě skvělé. Věřím, že Kristina Hlaváčková má v rukávu ještě spousty es, kterými své čtenáře překvapí.

Knihu bych doporučila všem, komu se líbil první díl. Ačkoliv lze číst knihu samostatně, doporučila bych spíš brát knihy jako sérii a přečíst je obě. Pak vám nic neunikne. Máte-li v oblibě detetivky a fantasy, pak jsou tyto romány tou nejlepší volbou!

Co na Ohnivé ostří říká Chensie? Pro mě jedinou vadou obou knih jsou nadbytečné texty. Kvůli nim se mi četlo méně dynamicky a příběh mě tolik neoslovil. Byl by o tolik napínavější a působivější... Detektivky nečtu, fantasy zbožňuju. Musím uznat, že spojit tyto dva žánry bylo až překvapivě dobré. A hlavně oceňuju, jak mě autorka dokázala překvapovat. To bylo úžasné. Sam jsem si ve druhém díle oblíbila víc a celkově mi přišel ucelenější, propracovanější a lákavější.

Osobně mě překvapila. Je natolik odlišná od předchozího románu. Působí spíše dojmem, jako by dílo bylo zahraniční než české.

Jako by nestačilo, že se major Robert Wolf musí zaobírat velmi podivnými vraždami. Do vyšetřování se zaplétá i FBI a hlavně majorova sestra Sam Barnetová, která možná ví víc, než sama tuší. Obětí neznámého vraha přibývá. Začíná hrozit prozrazení magického světa. Nejen Sam se ocitá v ohrožení. Vrahovo řádění proniká i do Podsvětí a tam je jediný podezřelý: Azrael. Staletími ověřená vládní struktura magického města je narušena a začíná se bortit. Kromě Samanthy není téměř nikdo, kdo by se nejvyššího Strážce zastal. Podsvětí začíná vřít skrytým bojem o moc!

Nakladatelství: Grada
Žánr: Detektivky, thrillery
Ze série: Sam Barnetová