Recenze: ABY NÁS TO SPOLU BAVILO CELÝ ROK (Miroslava Baxová)

Prožitkové učení v mateřské škole

nakladatelství Portál
Portál na FB

Chci zakoupit titul Aby nás to spolu bavilo

Autorka Miroslava Baxová je učitelkou v mateřské škola, která se již několik let věnuje loutkovému divadlu. Díky své praxi ve svém díle informuje o různých námětech na aktivity s dětmi, které jsou zpracované pomocí projektů, zakládaných na dětských prožitcích. Na stránkách nakladatelství Portál si můžete pročíst ukázku.

Autorka srozumitelně přibližuje mnoho témat, poukazuje na vlastní zkušenosti a promíchává tak teorii s praxí tak šikovně, že vás skutečně poučí. Dodává vám odvahu a pomáhá vytvořit své vlastní projekty na vámi vybrané téma prostřednictvím právě daných devíti ukázek, ze kterých můžete čerpat hodně rad. Můžete se jimi řídit, využít je nebo si dle nich připravit vlastní návrhy.

Publikace obsahuje devět projektů:
  • Babí léto aneb Háta a Pavouk
  • Kočkování
  • Nebojte se strašidel aneb Draka je lepší pozdravit
  • Čertíci a knoflíkové vánoce
  • Knoflíkové Vánoce
  • Fanfr, Fanfr, Fanfrnoch, nastává nám nový rok
  • Já mám sáně borový aneb Mapa Šumavy
  • Není ucho jako ucho aneb Ušatá Amálka
  • Jaro, veselé Velikonoce, pohádka Devět

Projekty vám přibližuje pomocí:
  • pohádky
  • příběhy
  • písničky
  • říkadla
  • hádanky

Jak je vidno z barevných fotografií, které kniha obsahuje, pro děti je takové trávení času zábavné i přínosné. Odnesou si své vlastní zkušenosti, hezké vzpomínky, užijí si zábavný zážitek a naučí se kupříkladu právě nějakou zábavnou říkanku, apod.

Autorka vás v průběhu publikace upozorňuje na různé experimenty, ale dává důraz na sledování dětí, abyste věděli, zda je činnost baví, něco jim dá či je nutné ji poopravit. V této kvalitní knize je znát, že Miroslava Baxová zkušenosti má a absolutně nic neopomenula. Některé informace by vás nejspíš ani nenapadlo sdělovat, snadno byste je přešli, ale ona vám vše zobrazuje až do podstatných detailů. Náměty obsahují vždy něco, co dětem rozšíří obzory. Nápadité zpracování jim nenásilně pomáhá se rozvíjet a poznávat svět kolem sebe, což všechny předškolní děti rozhodně ocení.

Stejně jako předchozí obdobná publikace Vědci z mateřské školy 2. i tato by určitě měla být zařazená do pomocných titulů, používaných v mateřských školách. Učitelé si snadno rozšíří obzory a mohou náměty lehce aplikovat. Ale jak už to bývá, tak taková díla oceníme i my, maminky na mateřské, které mají doma dítko předškolního věku a nechceme usnout na vavřínech. Skvělá kniha, která pomůže kvalitně trávit čas se svým dítětem a naučit ho zas něco nového.

Kouzelná a víc než vhodná. :)

Kniha nabízí témata, která autorka zpracovala do jednotlivých projektů. Vytvořila je na základě prožitků dětí a vycházela přitom z příběhů a pohádek, písniček, říkadel, hádanek i z běžných situací. Inspirována jsou například divadelními představeními nebo vzájemnou spoluprací, která mnohdy přichází i od dětí samotných či od jejich rodičů. Každý projekt nabízí inspiraci v literárním textu, z něhož vycházejí hry, tvořivé aktivity, společné rozhovory a další činnosti.
Miroslava Baxová je učitelka mateřské školy. Řadu let se věnuje loutkovému divadlu.

Žánr: Literatura naučná
Počet stran: 152