Recenze: JEDINÁ MALIČKOST (Erin Watt)

Temnější námět s romantickou zápletkou

Baronet na FB

Od autorek píšících pod pseudonymem Erin Watt už jsme se dočkali mnoha zajímavých titulů jako je new adult-erotic série Off-campus, pohlcující série Royalovi a také krásná oddechovka Něco skutečného. Všechny mají něco společného, jsou určené jako romantická četba pro dívky a ženy, které touží po svůdném literárním zážitku. Jediná maličkost je novinkou nakladatelství Baronet a skrývá zřejmě prozatím nejtemnější příběh...

Styl v ich-formě je příznačný pro tituly na pomezi young adult a new adult. Autorky mají obdobný, velmi čtivý styl, u každé své knihy a je příjemné se do jejich příběhu začíst.

Lizzie se cítí jako v pasti, protože díky smrti své sestry se ji rodiče snaží ochránit takřka před vším a díky svému strachu, že přijdou i o druhou dceru a opěvování zemřelé dívky svou péči přehánějí. Lizzie odrostla dívčímu jménu a přeje si, aby jí bylo říkáno dospělejší verzí jména Elizabeth, tedy Beth. Málokdo to však respektuje, dokonce ani její kamarádka nestojí vždy na její straně. Snaží se uniknout a ochutnat trochu svobody a tak se vydává na večírek, který se jí vlastně stane osudným...

Beth je dívka se srdcem na správném místě. Cítí se opomíjená a uzamčená ve vlastním domě, který se jí stal vězením. Žije ve stínu své sestry a její rodiče ji neposlouchají, snaží se za každou cenu uplatnit své vlastní zájmy. Beth bojuje ze všech sil a někdy i špatnými způsoby, ale snaží se. Je sympatická, má v lásce zvířata a snaží se prostě žít dál, i když se jí po sestře samozřejmě moc stýská...

Chase je kluk, který provedl něco opravdu hrozného. Trpí výčitkami, straní se všem a cítí se jako odpad společnosti. Co když má důvod, proč to tak vnímá? Neměla by se Beth tomuto nebezpečnému muži spíš klidit z cesty? Jenže nejspíš ona jediná slyší jeho volání o pomoc...

Hrdinové jsou uvěřitelní a živí. U vedlejších postav jejich zobrazení zhoršují některé účelové situace, ale i tak jsou schopni vás snadno vtáhnout do příběhu natolik, že budete běsnit proti bezpráví.

Dějová linie je jednoduchá, ubíhající se jen po cestě ústřední postavy. Žádné odbočky ani nejsou potřeba, protože Beth prožívá složité období. Autorky některé věci trochu více přiostřují, což ve výsledku bouří vhodné emoce jako jsou vztek, bezmoc a zoufalství, jež vycítí čtenář velmi silně - někdy je dokonce prožívá s Beth. Tento fakt jisté nadnesenosti a účelovosti může vadit náročnějším čtenářům, protože ta nedoslýchavost a ignorace Bethina okolí je někdy až k nepochopení, ale jelikož se jedná o poměrně napínavé dílo, snadno to překlenete. Zvraty jsou uvěřitelné a někdy příhodně překvapivé a plné napětí. Rozhodně vás zajímá, jak se bude příběh vyvíjet, protože takové téma v ya románech není často ztvárněné.

Námět má velký potenciál, který by byl zřejmě lépe využit v žánru pro dospělé. Přímo by se na něj hodil, ale autorky se zaměřily na mírnější verzi, což je i pochopitelné. Nic není černobílé a není snadné rozhodnout se, na čí stranu se vlastně postavíte.

Romantická linie je plná přátelství, ale samozřejmě obsahuje i milostné prvky v rámci žánru. Nečekejte tedy žádné ohnivé postelové scény, které některým čtenářkám sice mohou chybět, ale opravdu nejsou zrovna s ohledem na téma to nejpodstatnější.

Nejedná se o psychologický román, ač minimální prvky psychologie titul obsahuje. Podstatné jsou zejména dialogy, které v tomto případě odhalují některé postavy až na dřeň a skvěle zapůsobí. Nejvýraznější jsou emoce, jež prožíváte od začátku až do samotného konce. Smrt milovaného člověka není v knize zbytečně nadsazená, spíše se jedná o pochopení, že každá mince má dvě strany.

Jediná maličkost je opravdu čtivé a emotivní dílo, poukazující na mezilidské vztahy. Autorky skvěle poukázaly na fakt, že nic není jednoduché a tu realitu zajímavým způsobem zapsaly mezi řádky. Je důvod, proč se román jmenuje právě takto...

V závěru se něco podstatného vyřeší. Je to vlastně takové záhadné překvapení, nad kterým bystrý čtenář už nějakou chvíli přemýšlí. Jelikož má kniha spád, přečtete tuto oddechovku velmi rychle a aniž si to uvědomíte, najednou jste na konci.

Romantickou oddechovku se záludným tématem, dramatickými scénami a silnou emotivní stránkou bych doporučila nenáročným čtenářkám, toužícím po napětí. Young adultku si vychutnají nejen cílové čtenářky.

Co na Jediná maličkost říká Chensie? Jedná se o nenáročnou oddehovku, kterou jsem přečetla prakticky za jeden den. Napínavé, čtivé a romantické. Silně jsem to prožívala, nadávala ve chvílích, kdy nikdo z vedlejších postav neposlouchal a durdila se nad osudem, který některé hrdiny potkal. Neměli to snadné a já jim ze všech sil držela pěsti. Faktem zůstává, že kdyby se autorky rozhodly námět ztvárnit v žánru pro dospělé, zapůsobilo by to na mě víc, protože ten potenciál není plně využití. Moc ráda jsem si ale přečetla něco takového, je to neobvyklé a vážně není snadné rozhodnout se, zda Beth dělá chybu či nikoliv.

Knižní obálka je báječná. Obsahuje slzy, pláč samotného nebe a jiskru, což titul krásně zobrazuje. Je jedinečná a zvláštní, ta se přehlédnout nedá a to je dobře.

Bethin život se po smrti její sestry zásadně změnil. Rodiče by ji nejradši zamkli pod zámek a věří, že jediný způsob, jak ji ochránit, je hlídat každý její krok. Když se Beth jednoho večera vykrade z domu, pozná nového souseda Chase. Je nadšená, že má tajného kamaráda. Je to vlastně jen maličkost, něco, co je pouze její.

Beth ovšem netuší, jak obrovské její tajemství doopravdy je…

Chase právě propustili z vězení pro mladistvé a je odhodlaný začít nový život. Je toho mnoho, za co se musí kát, včetně role, již sehrál té noci, kdy zemřela Bethina sestra. Beth, která má právo ho nenávidět víc než kdo jiný, je ochotna mu dát druhou šanci. Zakázaná láska je to poslední, co kdokoli z nich čekal, ale čím víc času spolu tráví, tím hlubší city je pojí.

Beth se tak musí rozhodnout – buď se bude držet pravidel, nebo riskovat, že vše ztratí…

Žánr: young adult
Počet sran: 290