Recenze: NĚCO SKUTEČNÉHO (Erin Watt)

Jiskrné, nebesky konejšivé čtivo o lásce!

Erin Watt už je u čtenářek, které čtou new adult poměrně známá, protože píše romány nabušené romantikou, láskou a vášní. Vždy nás dokáže překvapit a unést na vlně té správné romance. Baronet přišel s novinkou právě od této autorky. Tentokrát se jedná o jemnější verzi new adult, která velmi příjemně překvapí! Něco skutečného se příhodně liší od sérií WAGs, Off-campus a Royalovi, které působí žhavěji a dravěji. Tento román je zcela jiný, ale opět víc než povedený. Erin Watt dokázala, že si své čtenářky dokáže získat nejen vášnivostí, ale i konejšivou lehkostí.

Vyprávění v ich-formě obsahuje dva úhly pohledu hlavních hrdinů, které se dle potřeby střídají. Navíc titul obsahuje také texty z twitteru, které jsou hořkosladké a velmi autentické.

Ústřední postavou je Vaughn Bennetová, která v patnácti letech přišla o oba rodiče a pomáhá ve svých sedmnácti letech své sestře s domácností a starostí o své dva mladší bratry dvojčata. Vaughn je velmi skromná, milá a obětující se dívka, která působí i lehce naivně. Jedná se o velmi upřímný charakter, který není příliš výrazný a tak vás nedožene k niternějším emocím, které by vám příběh mohly kazit. Oblíbíte si ji a možná vás bude lehce štvát, ale nejedná se o nic, co by vás mohlo odradit.

Hlavní hrdina Oakley Ford, kterému přátelé říkají Oaku, je už od malička mezi celebritami jako ryba ve vodě. Narodil se slavnému hereckému páru, sám začal velmi brzy pracovat v hudební branži na pomezí rocku a popu. Potřebuje dospět jako sůl, protože mu v první řadě jde jen o sebe. Je to však přemýšlivý, zajímavý a citlivý devatenáctiletý muž, který se ztrácí ve falši, která svět celebrit obklopuje. Nic není upřímné a on touží po něčem skutečném...

Hlavní charaktery jsou šikovně podané, zajímavě propracované a mají, co nabídnout. Dokáží vás nejen zaujmout, ale i okouzlit. Autorka se snažila jít i do hloubky a povedlo se jí to. V rámci new adult příjemně překvapí. Vedlejší postavy očekávaně tolik propracované nejsou, vyznívají povrchněji.

Jednoduchý děj má dvě linie, které se v jistých dobách začnou protínat. Prozatím si každý hraje na svém vlastním písečku. Vaughn prožívá skutečný život s milující sestrou i bratry, má svého přítele, o kterého se může opřít. Když jí přijde nabídka, která se s ohledem na finance neodmítá, život se jí otočí o tři sta šedesát stupňů a ona poznává, jak to ve skutečnosti v šoubyznysu chodí...

Oproti tomu Oakley je ve sféře slávy vzdělaný a obyčejný život je mu na hony vzdálený. Žije sám, obklopen bodyguardy, manažery, asistentkami a jinými lidmi ze své branže a cítí se velmi osamělý. Hlavně ho trápí fakt, že už dva roky nevydal ani vůbec nic. Žádný dobrý nápad, všechno vyznívá tuctově a on se z toho marastu nemůže dostat. Když manažeři přijdou s návrhem, aby přijal falešnou přítelkyni, sáhne pro to všemi deseti jen proto, aby oslnil kýženého producenta...

Autorka skvěle ztvárnila šoubyznys. Rozšiřuje čtenářům obzory a ukazuje, že není všechno zlato, co se třpytí. Skutečně to takhle v Hollywoodu funguje? Erin Watt informace prezentuje tak upřímně, až vás dožene k zamyšlení. Jedná se o nejpůsobivější a nejhlubší myšlenku, kterou zmiňuje a dokáže se vám tím dostat pod kůži.

Tentokrát se nedočkáte dravosti, tento román je velmi příjemně odlehčená letní verze, která vás nadchne přívětivou romantikou, vtipem a dynamickým příběhem, který je velmi snadné přečíst. Někteří čtenáři tvrdí, že pro ně konec bylo obtížnější překousat, ale tempo textu se nijak nesnižuje a prakticky vše velmi svěže odsýpá.

Láska a romantika je jiskrně sepsána, avšak s nadhledem, takže nepůsobí tak agresivně jako v předchozích dílech, ale naopak je spíše osvěžující. Román nelze zařadit do žánru young adult, protože obsahuje velmi vhodně sepsanou a zbytečně nerozepsanou jemnou erotickou scénu, která vyčaruje úsměv na rtech.

Pravda, autorka se opět nevyhnula romantickým klišé, kterých v příběhu naleznete hned několik. V těchto tématech jsou však obdobné věci očekávané a jelikož s nimi počítáte, nepřekvapí vás, ale spíše příhodně ukonejší. Název je kreativní a kniha mu doslova dává nový rozměr. Za těmi dvěma slovy se skrývá něco velmi důležitého, působivě předloženého, co vám dokáže krásně zamotat hlavu. Význam není sice hlubokomyslný, ale stejně konejšivý jako celý příběh.

Zajímavé mezilidské vztahy, očekávané i překvapivé zvraty jsou milým zpestřením této odpočinkovky, která je naprosto skvělá jako oddechové a nenásilné letní čtení, jež se čte téměř samo. Neskutečně líbivé je, že autorka si dala určitý záměr a toho se držela od začátku až do konce, aniž by někde odbočila. Čeká vás díky tomu čtení, které ty, jež jdou do knihy se správným očekáváním, určitě nadchne!

Něco skutečného je velmi vřelé, zábavné a příjemné letní čtení pro romantické čtenářky, které touží po oddechové četbě, jež pohladí na duši. Ta jemnost je opravdu posilující a dokáže vás skvěle naladit a hlavně se tím román od předešlých titulů Erin Watt záměrně odlišuje.

Co na knihu říká Chensie? Byla jsem trochu skeptická. Anotace mě lákala, ale bála jsem se zpracování. Erin Watt dokáže občas tlačit na pilu, ale v tomto případě udělala pravý opak. Nechala příběhu volný průběh, dodala odlehčenou verzi krásy a jiskrnosti a opravdu si mě získala. Naprosto mě tato oddechová četba překvapila. Skvěle se četla, ačkoliv nebyla návyková, bavila mě natolik, že jsem skoro 400 stran přečetla za tři dny v době, kdy jsem na čtení neměla tolik času. Vážně jsem si ji užila a mám z ní velmi radostné pocity.

Ano, naprosto vhodná. Plně mi k příběhu sedí. Je to jiskrné nebeské čtení.

Erin Watt přináší návykový příběh o slavném rockerovi, jenž si potřebuje trochu vylepšit pověst, a dívce, jejímž úkolem je předstírat, že je jeho přítelkyní.

Seznamte se s Oakleym Fordem – mladou celebritou, známým hudebníkem a synem slavných herců, zpěvákem s miliony fanynek… a věčným potížistou. Na první pohled má vše, co si kdo může přát, soukromý život se mu však rozpadá, jeho hudební kariéra jde z kopce a bulvární plátky nestíhají psát o všech jeho eskapádách. Oakleyho manažeři nabízejí zdánlivě snadné řešení: Oakley musí světu dokázat, že konečně dospěl. A s tím mu má pomoci i jeho nová – a falešná – přítelkyně.

Na scénu vstupuje Vaughn Bennettová – oddaná sestra, servírka na částečný úvazek, naprosté ztělesnění „normálnosti“. Za jiných okolností by na tu nabídku nepřistoupila, její rodina však nutně potřebuje peníze, proto Vaughn nemá na vybranou. A za peníze, které jí Oakleyho tým nabízí, je ochotná přetrpět divoké hollywoodské večírky i novináře na každém kroku. No a co, že je Oakley podle ní jen povrchní sebestředný pitomec? Přece se do sebe nezamilují i ve skutečném životě… že ne?

Žánr: New adult
Počet stran: 397