Recenze: 25 TAJEMSTVÍ PRAHY (David Černý)

Objevte tajemství Prahy prostřednictvím nádherných ilustrací i zajímavostí!

Zvu vás na výlet po skrytých nebo už zapomenutých tajemstvích milovaného města Prahy. (Str. 12)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada - Cosmopolis

U nakladatelství Grada vyšla publikace týkající se naší matičky Prahy. Autor je skutečný milovník Prahy a dokázal tu lásku přenést i do svého titulu. Budete uchváceni nejen informacemi a odhalenými taji, ale také naprosto nádhernými fotografie...

Před samotným úvodem vás čeká obsah, obsahující 25 kapitol, přesně jak autor slibuje oněch 25 tajemství Prahy. Každá kapitola má svůj podnázev, který vás informuje o trochu více, nač se můžete těšit. Témata jsou neotřelá, zajímavá a plná tajuplnosti.

Stylem psaní se autorovi skutečně podařilo onu prastarou a kouzelnou atmosféru hlavního města přenést do své knihy a v jednotlivých příbězích si vás díky ní snadno získá. Čtivé texty obsahují spousty zajímavostí a podnětných informací. Nejen milovník historie a Prahy bude uchvácen! Témata jsou ryze originální, především pro ty, kteří v Praze nežijí a ještě o nich samozřejmě neslyšeli, ale i tak je nutno říct, že se David Černý opravdu snažil zobrazit pozoruhodné náměty.

Autor David Černý v současné době nejen píše, ale také vede projekt Miluju Prahu, který se zabývá krásami města. Svou lásku k hlavnímu městu přenáší i do svých vyprávění a cítíte ji nejen skrze texty, ale také nádherné fotografie, které zobrazují Prahu v tom nejkrásnějším světle.

Ano, skutečně mezi největší klady publikace patří právě profesionální fotografie. Autentické, naprosto nádherné a okouzlující, až vás přecházejí oči a říkáte si, že snad nic nemůže být krásnější. Nejsem si jistá, jestli je Praha takhle nádherná i při skutečném pohledu, protože taková kouzla jsem při její návštěvě tedy nikdy nevnímala. Fotografiím opravdu nelze nic vytknout, jsou naprosto perfektní a už kvůli nim stojí za to knihu vlastnit. Fotografií je totiž nezměrné množství a setkáváte se s nimi už od prvních stran, kdy zakrývají celé dvojstrany, či dolaďují jednotlivé kapitoly.

Kniha je naprosto fantastická a ukazuje vám Prahu v tak nádherném a přesto tajemném světle, že si tak trochu připadáte jako při procházce hlavním městem, kdy se před vámi odhalují působivá tajemství. Ztvárnění jednotlivých pověstí potěší, jak náročného tak i nenáročného čtenáře a rozhodně se stanou nezapomenutelnou součástí vzpomínek na Prahu. Publikaci rozhodně doporučuji všemi deseti!

Co na 25 tajemství Prahy říká Chensie? Jsem okouzlená vším, co titul nabízí. Fotografie naprosto nádherné. Praha se mi nikdy nezdála zajímavější a krásnější než dle představ Davida Černého. Je vidět, že opravdu naše hlavní město zbožňuje, je jím pohlcený a dokáže vás okouzlit a přenést to nadšení i na vás. Vzpomínky na Prahu byly vždy plné kolon, smogu, přehršel lidí a šedosti velkoměsta. Jako člověk z vesnice nedokážu ruch Prahy ocenit a ztrácí se v tom tak i okázalá místa, která by na mě jinak působila. Ale díky této knize jsem poprvé Prahu viděla krásnou, tak jak ji vidí její obyvatelé. Autor byl báječný průvodce, děkuji za překrásný výlet do Prahy.

Už dle knižní obálky poznáte, jak krásně dokáže autor prostřednictvím svých slov a fotografií zapůsobit. Jednoduché, upřímné a krásné.

Věděli jste, že z prken popraviště 27 českých pánů je vytesáno schodiště, po kterém se stále chodí? Znáte místo, kde ve zlaté vitríně sedí mumifikované tělo Marie Elekty od Ježíše? Slyšeli jste příběh balkonku domu U obrázku Panny Marie na Kampě? Víte, proč o letním slunovratu zapadá slunce do chrámu sv. Víta? Odhalte 25 tajemství magické Prahy.

Nakladatelství: Grada
Žánr: mýty a legendy, naučná publikace
Počet stran: 120