Recenze: NEANDRTÁLKA HLEDÁ ČLOVĚKA (Penny Reid)

Humorný román, kterému neodoláte!

Nakladatelství Baronet se specializuje na knihy pro ženy a nejen, že jich má požehnaně, ale také jsou ženami doslova milované pro svoje kvality, originální ztvárnění a jiskrnost. Nejedna čtenářka podlehne u Baronetu platonické knižní lásce. Pokud se na knižních databázích mrknete na román s neobvyklým názvem Neadrtálka hledá člověka, zahlédnete vysoké hodnocení a nadšené komentáře. Čtenářky si titulu tedy cení a já vám povím proč!

Romance pro ženy se odehrává v ich-formě z úhlu pohledu ústřední hrdinky. Autorka se rozhodla pro vyprávění, které je obšírnější a ryze ženské. Díky tomu se dozvíte mnoho zajímavostí, zábavných scén i myšlenek, protože Janie je vtipná a hlavně pěkně upovídaná. Někdo si díky tomu na styl psaní bude chvilku zvykat, jiný si jej naopak oblíbí ihned. Záleží, čemu dáváte přednost.

Janie Morrisová to nemá nejlehčí. Ocitá se ve svízelné situaci hned na začátku a řeší nedostatek zrovna na místě, kde to není zrovna nejvhodnější. Na toaletě tak odhaluje i svůj rozchod s přítelem, který ji podvedl. V práci dostala vyhazov a prostě... má naprostý den blbec. Tak nějak všechno se jí nedaří a do toho ještě sir McFešák! No, rozhodně bude zábava, ale to tušíte už podle anotace, která vás navede na tu správnou vlnu.

Janie je neskutečně upovídaná a její chaotické myšlenky jsou zábavné i hutné. Je to milá žena, která má smysl pro humor a dostává se do prekérních situací, ze kterých neumí vybruslit s grácií, ale spíše s roztomilostí. Je trochu zvláštní, protože třeba nemá ani mobilní telefon - nevěří na ně. No, Janie se nedá popsat, tu si zkrátka musíte zažít!

Oproti tomu Quinn je klidný a dokáže reagovat velmi příjemně, i když Janie jede pusa o sto šest díky nervozitě. Baví se její upřímností a je vážně k sežrání se vším tím pochopením, které pro Janie má. Hlavně nesmíme zapomenout na to, že je fakt k nakousnutí! Krasavec sir McFešák rozhodně stojí za pohled a ještě mnohem víc.

Hrdinové jsou zábavní a příjemně nadnesení. Janie není typická hrdinka, se kterou se můžete běžně potkat. Spíše může připomínat trochu roztřesenou a rozpustilou Bridget Jones, což je výtečná kombinace, pokud máte takové romány v oblibě. Postav není mnoho, snadno se v nich orientujete a hlavně si je brzy oblíbíte.

Dějová linie je jednoduchá a netýká se jen romance, ale také života ústřední hrdinky, do kterého skrze její zábavné a upovídané myšlenkové procesy nahlížíte. Je to vážně číslo, takhle holka. Nudit se s ní nebudete! Humor je nejsilnějším prvkem příběhu a dokáže vás bavit takovým tím příjemným způsobem, až vám zalehnou uši. Někdo se nasměje, jiný se zatoulá spolu s Janie v jejích myšlenkových pochodech, ale rozhodně se nebudete nudit. Pokud nemáte takový hutnější typ zábavy rády, možná se s ním z počátku budete chvíli vyrovnávat, než podlehnete.

Romance je pozvolná a už od začátku pěkně jiskrná. Ty doteky a svůdné pohledy, nahozené slovní udičky, aby se kořist chytla, to je něco opravdu vábivého a neodolatelného. Navíc ty zvraty, které se odehrávají... ty jsou prostě tím nejlepším, chcete-li si počíst o ženě v nesnázi a o muži, jenž má sílu ji zachránit a pečovat o ni. Do toho všeho bouření ještě přilévá olej do ohně její neodbytný ex... A také ta tajemství, která nejsou na první pohled znát a přesto vám jimi autorka dokáže vytřít zrak... Zkrátka Penny Reid ví, jak šokovat i navnadit tak, abyste číst jen tak nepřestaly a nechaly se opájet báječným příběhem a jeho atmosférou. Nejlepší na knize je, že se nejedná o typický erotický román, na který jste obvykle zvyklé. To je asi největší předností i kouzlem zároveň, které vás u čtení udrží od začátku až do konce.

Neadrtálka hledá člověka je typická ženská záležitost, kterou je radost číst. Máte-li v oblibě romantické komedie, sáhněte po knižní verzi, která vám vyrazí dech.

Co na titul říká Chensie? Začátky byly opravdu těžké. Janie byla prostě všude a na její myšlenkové pochody jsem si musela zvykat. Humor mi přišel hodně hutný. Nejsem moc zvyklá číst typické humorné romance, ale musím uznat, že tento ryze ženský vtip má něco do sebe! Romantika byla hodně příjemná a Quinn si mě samozřejmě získal. Nelze mu odolat!

O Janie Morrisové byste měli vědět tři věci: 1) Nedokáže vést rozhovor bez obrovského množství triviálních informací. Stává se jí to, zvláště když je nervózní. 2) Nic ji neznervózňuje víc než Quinn Sullivan. 3) Neumí plést. Janie Morrisová v jeden den ztratí přítele, byt a práci a už jen uvažuje, co hrozného pro ni osud ještě chystá. K jejímu zděšení je svědkem všech těchto událostí Quinn Sullivan – jinak známý jako sir McFešák – a pořád se před ní objevuje jako boty, po nichž toužíte, ale nemůžete si je dovolit. Pro Janie je překvapením, když jí Quinn – předmět její drobné, neškodné a jen maličko stalkerské posedlosti – udělá nabídku, kterou nemůže odmítnout.

Série: Kamarádky z pletacího klubu
Počet stran: 440