Recenze: ČAS ČARODĚJNIC (Deborah Darkness)

Paranormal romance pro náročnější!

U Euromedia Group - nakladatelství Laser vyšlo nové vydání fantasy románu pro ženy. Titul v České republice poprvé vyšel v roce 2011 u Knižního klubu s mystickou knižní obálkou, nyní se můžete kochat filmovou ilustrací, která je také působivá a dle mého je vhodnější, protože zatímco první vydání na mě působí stylem young adult, tak nová verze už vyznívá dospělejším dojmem a zaujme tak spíše cílové čtenáře.

Styl psaní není prvoplánový a čtení je vhodnější pro náročnější čtenářky, které nechtějí obyčejný erotický román. Tento příběh má zkrátka svou úroveň a snadno vás lapí. Ačkoliv se autorka rozepisuje a děj tak působí zdlouhavějším dojmem, není to na škodu, protože vyprávění je opravdu příjemné a čtivé. Dýchá autentickou a surovou atmosférou, která je vábivá. Je pravda, že některé části nejsou až tak dynamické, ale spíše klidnější. Titul je vhodně vyvážený a nejedná se jen o rychlou jízdu nebo klid, zkrátka Deborah Harkness ví, jak střídat tempo, aby své čtenáře nevyčerpala a přesto udržela jejich zájem.

Ústřední hrdinkou je Diana Bishopová. Sympatická čarodějnice, která vám prostřednictvím vyprávění v ich-formě minulého času odkrývá svůj život a provází novými zážitky. Ne vždy se příběh odehrává z jejího úhlu pohledu. Ona sama ještě netuší, jakým směrem se její život po objevení neobvyklého a magického rukopisu bude ubírat, a stejně jako vy bude překvapená!

Do života se jí totiž vmísí pohledný a nebezpečný predátor, vědec a válečník Matthew Clairmont. Diana na první pohled poznává, že tento vysoký a atraktivní muž je upír a proto si na něj dává pozor. Ovšem Matthew je neodbytný a houževnatý, když něco chce, jde si za tím jako lovec za kořistí.

Dějová linie je promyšlená, propletená a nabízí nejen napínavé dobrodružství plné magie a nebezpečí, ale také svůdnou romanci. Matthew a Diana jsou nezvyklý pár, se kterými si užijete příjemných a romantických scén. Hon za rukopisem obsahuje spousty vedlejších prvků, mezi něž patří také krátké krimi pasáže. Vypravování je hodně živé, plné postav a přesto se nijak neztrácíte, ale naopak díky atmosféře a neotřelému pojetí se snadno vžíváte.  Pouze část děje se odehrává v Anglii, protože honba za tajemstvím, které se postupně rozrůstá a prorůstá do celého příběhu, je příhodně proměnlivá.

Co se týče samotné romance... Opravdu svůdná a nebezpečná. Působí jako křehký romantický prvek, ale ve skutečnosti v ní je netušená síla a hlavně všechna ta odhalení a zajímavosti, jež se jí týkají... Zamilovala jsem si způsob, jakým autorka líčí románek Matthewa a Diany. Ví přesně, po čem ženy touží a také je pro ni snadné to tak napsat. Věřím, že se také zamilujete...

Ztvárnění upírů je o něco jiné, než jste zvyklí z populárních fantasy knih pro dívky. Tito upíři působí mnohem vyspělejším dojmem, samozřejmě, a odlišují se od člověka, ale nepříliš. Stále se jedná o krvelačné bestie, ale pojetí je střízlivější a k tématu se rozhodně hodí. Oproti tomu čarodějky mi přišly stejně výrazné jako v obvyklých knihách, a stejně zajímavé. Co se týče fantasy bytostí, budete mít tu čest poznat i démony, jak vás již informují v anotaci.

Titul nelze srovnávat s běžnými upířinami. Určitě si nepředstavujte Stmívání nebo podobné knihy. Čas čarodějnic je originální a osobitý román, který je vyspělejší a potěší tak náročnější čtenáře a nikoliv milovníky prostších fantasy romancí.

Co na Čas čarodějnic říká Chensie? Knihu jsem měla v hledáčku už dlouho a dostalo se mi na ni mnoha doporučení. Když jsem měla možnost vzít si nové vydání jako recenzní výtisk, neodolala jsem a musím říct, že jsem udělala správně. Kniha je opravdu svůdná. Sice má někdy méně dynamický děj, ale ten styl psaní a ta úroveň, se kterou je dílo napsané, je prostě neodolatelné. Kort to moderní pojetí upírů, démonů a čarodějek... a především to tajemno a napětí! Rozhodně patřím mezi čtenářky, které si titul nemůžou vynachválit a těší se na pokračování senzačního dobrodružství s romantickými prvky.

Historička a čarodějnice Diana Bishopová celý svůj život odmítala své nadpřirozené nadání. Očarovaný alchymistický rukopis však do jejího života vnese nevítaný příval magie a najednou se o ni zajímají nejen čarodějnice, ale i démoni a upíři. Záhy se po Dianině boku objeví i záhadný Matthew Clairmont, vědec, válečník a upír. Přestože mezi bytostmi panuje staleté nepřátelství, Diana a Matthew se jen s obtížemi brání vzájemné mrazivé přitažlivosti.

Nakladatelství: Laser-books
Vydání: druhé
Ze série: Čas čarodějnic 1.