Recenze: BARVA PŮLNOCI (L. J. Shen)

Dramatická romance z rockového prostředí!

U nakladatelství Baronet vyšla dramatická romance americké autorky L. J. Shen. Tato zahraniční spisovatelka je díky svým vzrušujícím příběhům známá i v České republice, ač tu prozatím máme pouze její titul Barva půlnoci. Na svém kontě má spousty hříšných knih pro ženy, doufejme, že touto knihou pro nás dobrodružství s L. J. Shen začalo a jen tak neskončí!

Rockově-pohádkové vyprávění se odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů, které si vás získají množstvím myšlenek, činů a v neposlední řadě také citů. Titul obsahuje také poetické části, kdy se s vámi nejen Alex, ale i Indie dělí o své básně. Stejně tak i e-mailové texty, dopisy a sms konverzace dolaďuje autenticitu příběhu.

Ústřední hrdinka Indigo Bellamyová potřebuje práci jako sůl. Její bratr už půl roku o práci nezavadil, místo toho pije a chová se jako ztroskotanec, zatímco jeho žena a maličký syn strádají. Rodinu tak musí zajistit Indie, která si vezme možná až příliš velké sousto, jenže nemůže couvnout. Ať už je rocková hvězda Alex Winslow nesnesitelný a sexy až k zbláznění, ona se musí zatvrdit a pro peníze udělat, co má ve smlouvě... Tedy být chůvou toho nejsebestřednějšího a nejpříšernějšího chlapa celého showbussinesu.

Indie je přátelská, milá a hlavně houževnatá. Kdyby nebyla tvrdá, dávno by nejspíš od Alexe utekla. Ale takhle se zatvrdí ještě víc, ačkoliv uvnitř vůči němu imunní rozhodně není. Indie je obětavá a kdysi přišla o někoho velmi důležitého, to z ní dělá zranitelnou a citlivou dívku, i když to nesmí dát najevo. Především ne před ním!

Alex Winslow se autorce tedy rozhodně povedl. Chtěla vytvořit charakter nejarogantnějšího kret- zmetka na světě a povedlo se jí to natolik, že i vy máte chuť mu dát prostě pěstí, jak neskutečně bezohledný, sebestředný a sobecký je. Do sebe zahleděný Alex Winslow je hvězda největšího kalibru. Je sexy a ví to o sobě. Všichni mu lezou do pr... postele a on tak žije v představě, že je Bůh a celý svět mu leží u nohou. A přesto je zlomený, zničený a rozlámaný na kusy. Co s chlapem, který je neurvalý a nejraději by si do nosu narval půl kila koksu? Snad to Indie bude vědět...

Dějová linie se odehrává na různých místech, jelikož právě odstartovalo Winslowovo celosvětové turné, na kterém jeho chůva nesmí chybět! Během té doby si užijete množství bezpáteřních urážek a podlých úskoků, ale také sbližování, poznávání a navazování přátelství mezi členy. Má Alex nějaké dobré stránky? Na začátku knihy byste na to nevsadili ani pěťák. Ale co když postupem času, když se začnou odhalovat tajemství, emoce a poznáváte hrdiny až na dřeň, se něco zlomí?

Skvělé je, že příběh není zaměřený pouze na ústřední pár, ale probíhá v pozadí i spousty dalších hříchů. Řeší se mezilidské vztahy mezi členy kapely a personálem Alexe Winslowa. Vše se k závěru prakticky vyřeší, takže autorka neponechává nic otevřeného pro další díl. S ohledem na závěr by byl prakticky zbytečný.

Nesmím zapomenout zmínit ostrý humor, sarkasmus a cynismus nevyjímaje, ale i o něco milejší a střízlivější vtípky, které rozhodně pobaví. A také třešnička na dortu. Máte-li slabost pro Malého prince, tak... budete mile překvapeni.

Ačkoliv některé zvraty očekáváte, stále vás autorka dokáže překvapit. Pravda, kniha obsahuje klasická klišé, kterých je tu víc než dost, ale... Zaprvé je nutné podotknout, že u těchto knih to prostě takhle je a zadruhé, my, které je čteme, právě tohle klišé zbožňujeme. Je na čase objevit novou pohádku, nad kterou bude radost snít a tou je právě Barva půlnoci!

Můžete se těšit nejen na vášeň, lásku a touhu, ale také na erotiku. Prostě romantická oddechovka, jak má být a pěkně se vším všudy! Máte to naservírované přímo před očima a stačí jen číst a číst, zatímco Indie nebo Alex budou dělat ehm něco jiného. Ono je totiž Alexovi, i přes tu jeho povahu řeznického psa, těžké odolat. Buď si ho zamilujete nebo budete snít o tom, jak ho někde v temné uličce umlátíte jeho vlastním mikrofonem.

Závěr je samozřejmě nejdramatičtější a to natolik, že některým vezme dech. Ukazují se staré křivdy. Rány znovu začínají krvácet a nejeden hrdina bude mít chuť se zlít do němoty, jak silnou kávu si pro ně L. J. Shen připravila!

Komu bych knihu doporučila? Milovnice romantických knih pro ženy, už vás přestalo bavit číst pořád dokola sérii Stage Dive? Nuže, dejte na chvíli vale milým klukům a nechte se připoutat do náruče rockového boha s nevymáchanou pusou, který je vás schopný nejen rozpálit... ale i zapálit. Co naplat, zlí hoši jsou neodolatelní!

Co na Barvu půlnoci říká Chensie? Nejspíš patřím ke čtenářkám, které sice Winslow okouzlil, ale ještě více štval. Nejspíš bych mu nejdřív nakopala královské klenoty, no a pak možná bych se mu vetřela do náruče. :D Obvykle mě hrdinové neštvou, ale tenhle je výjimka. Smekám, jaký se autorce podařilo vypracovat protivný charakter, beru to jako plus. :)

Indigo Bellamyová je pro svou novou práci jako stvořená. Je zodpovědná, optimistická, nevinná. Mělo jí dojít, že práce osobní asistentky slavného rockera nebude procházka růžovým sadem.

Alex Winslow je rocková hvězda. Nespoutaný Brit, který svádí ženy očima v barvě whisky a láme srdce na počkání.

Celosvětové turné. Tři měsíce. Čtyři kontinenty. Sto koncertů.